Israel. Scurta istorie a unei natiuni renascute

de A.V.     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2020, 9:04 Actualitate | Recomandare de lectura


israel-scurta-istorie-a-unei-natiuni-renascute
Foto: Hotnews

Bazandu-se pe lecturi vaste si variate, pe documente istorice, corespondenta, interviuri si alte surse, precum si pe cunoasterea directa si profunda a Israelului, Daniel Gordis ne spune povestea unui vis devenit realitate. Cartea prezinta istoria statului Israel – de la aparitia ideilor sioniste la consolidarea lor ca ideologie si la transformarea acesteia in program de actiune, de la primele experimente la implinirea unui asemenea proiect istoric unic. Marile obstacole din perioada de inceput si crizele atat de frecvente – cu cauze externe sau interne, de la agresiunile militare la greselile politice – sunt reconstruite riguros si explicate lucid, fara menajamente.

„Gordis nu se situeaza in tabara istoricilor revizionisti care critica orice actiune israeliana si nici nu ascunde sau neaga greselile Israelului. Asa cum promite titlul, el ne ofera o istorie concisa, accesibila, care-si omagiaza subiectul fara a-l idealiza.“ – Atlanta Jewish Times

„Gordis face cronica eroismului cu care sionismul a construit, in conditii extrem de vitrege, un stat evreu democratic. Si surprinde prosperitatea economica, libertatea, efervescenta culturala care definesc astazi Israelul.“ – r

„Istoria pe care am scris-o spune povestea ideii statului evreu ‒ unde a aparut, cum a fost ea pastrata si cum s-a transformat visul in realitate…


De unde le-a venit evreilor ideea de a merge in Palestina si de a construi acolo o tara? De ce insistau sionistii ca tara lor trebuie sa fie neaparat in Palestina? Cand si de ce a inceput lumea sa sprijine aceasta idee? Cum au reusit oamenii ‒ proveniti in majoritatea lor din tari nedemocratice ‒ sa construiasca o democratie care a functionat admirabil de la inceputurile ei? De ce par israelienii atat de vehement si fara de speranta dezbinati in legatura cu atat de multe chestiuni? De ce comunitatile evreiesti din Israel si America au avut atata vreme pareri contradictorii in privinta multor probleme decisive? Care este viitorul Israelului?


Acum a venit vremea sa depanam povestea, sa intelegem ce s-a intamplat si, mai ales, care au fost motivele.“ – Daniel Gordis

Daniel Gordis (n. 1959), unul dintre cei mai respectati analisti ai Israelului, este senior vice president si Koret distinguished fellow la Shallem College si editorialist la Jerusalem Post si Bloomberg View. Autor a numeroase carti despre gandirea evreiasca si curentele politice din Israel si castigator al National Jewish Book Award, a publicat totodata articole in reviste si ziare de prestigiu ca New York Times, The New Republic, The New York Times Magazine, Azure, Commentary si Foreign Affairs. Este decanul fondator al Scolii de studii rabinice Ziegler de la University of Judaism. Din 2007 s-a alaturat Colegiului Shallem, contribuind la intemeierea primului colegiu de arte liberale din Israel, dupa noua ani ca vicepresedinte al Fundatiei Mandel din Israel si director al Leadership Institute. In 2014 a fost pus de Jerusalem Post pe lista celor mai influenti 50 de evrei. Traieste la Ierusalim.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8003 vizualizari

  • +15 (29 voturi)    
    cum, Palestina exista inainte? (Luni, 3 februarie 2020, 9:16)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    iar evreii au mers acolo? Oare cum se numeau locuitorii Palestinei inainte sa vina evreii?
    • +1 (3 voturi)    
      Israel, doar o sursa de conflicte (Marţi, 11 februarie 2020, 10:05)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Anexeaza teritorii, construiesc ilegal asezari pe teritoriu strain, tin deliberat palestinienii in saracie si lipsuri, iau cu forta tot Ierusalimul drept capitala, desi sunt parti unde evreii sunt net in inferioritate.
      Daca un adolescent arunca o piatra spe soldatii care pazesc zidul primeste un glonte in cap (reactie net dispoportionata, dispret fata de "rasa inferioara").
      Atitudinea aroganta si dispretuitoare a evreilor ultra-ortodocsi fata de celelalte confesiuni.
      Pumnul in gura bagat vecinilor cu complicitatea USA in dictatul propus drept acord(vadit partinitor), "pentru ca pot".
      Si nu in ultimul rand reflexul gretos al acestora de a acuza de antisemitism pe oricine nu e de acord cu ei.
  • +13 (37 voturi)    
    Un stat nascut prin actiuni (Luni, 3 februarie 2020, 9:17)

    xrogo [utilizator]

    teroriste are parte in veci de asemenea actiuni!
    • -6 (24 voturi)    
      Xrogo - arunci clisee ieftine (Marţi, 4 februarie 2020, 17:35)

      Daniel G. [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Dovada a faptului ca nu ai studiat the issue, man. Cate carti ai citit despre istoria evreilor? A statului Israel?

      Mergi la orice bibiloteca, (nu cele din Saudia sau Pakistan) orice biblioteca europeana si studiaza istoria.

      Cu siguranta nu vei mai arunca clisee ieftine si frustrate pe net.
  • +23 (39 voturi)    
    bai frate... (Luni, 3 februarie 2020, 9:21)

    Martha Logu [utilizator]

    .. ne-ati tampit cu evreii astia.. n-am intalnit natie de oameni si vorbeasca mai obsesiv-compulsiv de ei tot timpul.
    • +8 (22 voturi)    
      E o campanie de PR. (Luni, 3 februarie 2020, 9:48)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

      Si0o iau pe toate directiile si acuma fac damage control.
    • -7 (15 voturi)    
      pai e logic..... (Miercuri, 5 februarie 2020, 19:21)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

      pai e logic..... daca iei sa spunem 1 evreu, i arab, 1 american, 1 german, 1 francez, 1 american, 1 englez si 1 roman le dai fiecaruia 10 dolari si le dai drumu 48 de ore prin New York cu tema sa faca bani probabil rezultatul ar fi urmatorul:
      - evreul ar veni cu vreo 100 de dolari bombanind ca-i mai trebuia vreo 10 minute si venea cu 1000 de dolari
      - americanu cu vreo 20 dar mort de foame
      - arabu cu vreo 15 bombanind ca l-a pacalit evreu, asta dupa parerea lui...
      - ceilalti neamtu, francezu si englezu bombanind ca le-a furat romanu banii
      - iar romanu ragaind cu o scobitoare in dinti strigand in gura mare mai vreau mai vreau....
      de asta ii urasc idiotii pe evrei .......
      • +3 (3 voturi)    
        Ha ha ha ! E doar un banc... (Miercuri, 5 februarie 2020, 20:26)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui viziru

        Da' ma uit la tigri economici si nu vad Izraelul printre ei.
  • +20 (36 voturi)    
    aha (Luni, 3 februarie 2020, 9:27)

    Soljenitin [utilizator]

    Avand in vedere ca autorul este de origine israeliana, ma astept ca materialul sa fie subiectiv si cu tente propagandiste, astfel ca unt curios cum abordeaza subiectul "Nakba" si, in general, cum argumenteaza colonizarea, zic eu, ilegala a Palestinei.
  • +20 (28 voturi)    
    pe logica asta (Luni, 3 februarie 2020, 11:31)

    MG [utilizator]

    pe logica asta, arborigenii să primească Australia, maorii primesc Noua Zeelanda, nativii americani - SUA, Canada, grecii primesc Anatolia, bulgarii si ungurii se intorc de unde au venit etc
    • +6 (18 voturi)    
      Singura logica valabila inca (Luni, 3 februarie 2020, 15:56)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui MG

      este forta! Toate teritorile de care vorbesti si multe altele s-au ocupat prin forta. Si arabii veniti din pen. Arabica au ocupat Palestina (si nu numai) prin forta. Tot prin forta au pierdut acum o parte (cea m mare parte) din ea. Asta e singura logica, restul (istoria, cartile sfinte...) sunt doar demagogie! Tot pe baza istoriei ziceau si nazistii sa plece evreii de pe meleagurile lor, dar la baza era numai forta, restul (istoria) fiind praf in ochi.
      • -1 (15 voturi)    
        înțeleg durerea dar ea este doar una din fațete (Luni, 3 februarie 2020, 23:22)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        Pe argumentul forței putem ajunge să-i scuzăm pe alde Genghis Khan, Attila, toți dictatorii și toți torționarii, inclusiv Hitler. Argumentul forței are două tăișuri și nici un sfârșit; azi câștigi, mâîne pierzi. Dacă primii sălbatici au scuza vremurilor - noi azi - care știm ce NU este dincolo de nori, marginea pământului, lună și soare; care știm că zeii nu ne-au lăsat nimic, avem datoria să fim întâi oameni și abia pe urmă români, ruși, unguri, turci. Trebuie să ne alegem cu grijă eroii să nu cădem in eroarea lui Antonescu, (Hitler, Horty și a altora) - cea cu "scopul scuză mijloacele" - el a uitat să fie întâi UMAN si abia apoi ROMAN. El, în câtă conștiință a avut, si-a asumat "barbaria"; un om modern nu mai poate face această eroare de judecată.

        https://ro.wikipedia.org/wiki/%C3%8Emi_este_indiferent_dac%C4%83_%C3%AEn_istorie_vom_intra_ca_barbari
  • -10 (36 voturi)    
    Au venit din toata lumea (Luni, 3 februarie 2020, 11:52)

    John M. [utilizator]

    si si-au tras o tara de nota 10. Sunt o democratie adevarata si au ajuns si putere nucleara. Bravo lor! Pentru critici nu ramane decat proverbul cu strugurii acri...(sau ala cu Basarabia neluata inapoi la Revolutie cand Rusia era practic terminata si n-ar fi miscat un deget sa va opreasca!)
    Well, hai, sa va auzim, vitejilor...
    • +4 (30 voturi)    
      Despre Israel, doar stereotipuri. (Luni, 3 februarie 2020, 14:04)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Prea multi ii injura dupa normele antisemitismului clasic, ca au bani si ca in general o duc ( prea bine ) bine, mai nou ca le-au furat tara palestinienilor, altii ii ridica in slavi ca au premii Nobel si ca sunt cei mai destepti din lume.
      Prea putini cunoastem altceva decat stereotipuri si nu stim nimic despre realitatea prozaica si plina de contraste din tara lor. Ne asemanam si ne deosebim in acelasi timp atat de mult...
      Nu recomand sa va faceti o parere nici de la un evreu, va vor vinde o gogoasa mult prea umflata, dar nici de la idiotii antisemiti care habar nu au pe ce lume traiesc.
      Vorba unui evreu celebru, cine se simte fara pacat, sa ridice piatra. Pacatul e ca habar nu aveti ce se intampla in tara aia, cine sint evreii, care e lupta lor, cu bune si rele in acelasi timp.
      Dar unii ca noi, cu buda in curte, care asteapta sa le pice si care au o singura bucurie in viata, sa moara capra vecinului, ar trebui sa fie mai rezervati in a-si da cu parerea.
      • -9 (23 voturi)    
        Daca vrei sa stii ce cred eu, (Luni, 3 februarie 2020, 14:33)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui clint

        citeste ce am scris mai sus. Nu retractez nimic. Nicio etnie n-a facut atat de mult intr-un timp atat de scurt.
        Ca sa nu mai vorbim de valorile mondiale pe care le-au dat inainte de a fi o natiune.
        Lasa prejudecatile deoparte si (daca ai cultura) gandeste-te...Good luck !
        • +4 (14 voturi)    
          Nu ai nici tu dreptate. (Luni, 3 februarie 2020, 15:33)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          Nu sunt de acord cu afirmatia ca tara lor e de nota 10. Hai, 9.5 :). Au coruptie, ministri arestati, nu au apa dulce, sunt practic inconjurati de dusmani, le cad rachete in cap ziua in amiaza mare. Majoritatea au dubla cetatenie fiindca se gandesc ca intr-o zi tara lor poate sa dispara de pe harta. Astea da probleme, nu ce avem noi ! Apoi, tinerii care nu mai sunt religiosi vor sa plece, nu ii mai tine nimic in desert, exista conflict de generatii poate mai mare ca la noi...

          Doar asa, de curiozitate, a vorbit careva de pe aici vreodata cu un evreu? Sau toti cred ca astia sunt vreo 20 de insi cu totul care se aduna si comploteaza la binele lor / raul celorlalti ?
          • +6 (16 voturi)    
            Stereotipurile sioniste israeliene, (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:55)

            Namaste [utilizator] i-a raspuns lui clint

            preferabile?!
            Sionistii sunt o natiune militarista, o neavenita hegemonie regionala, ocupand ilegal Palestina si Ierusalimul istorice, decimand sistematic, torturand barbar poporul autohton, semit si multimilenar Palestinian, impotriva caruia, cu sprijinul USA & Co., au instaurat un apartheid depasind cu mult in proportii apartheidul din RSA, conform lui Nelson Mandela insusi! si conform teologului "Ubuntu", archbishop Desmond Tutu.
        • +9 (17 voturi)    
          US AID (Luni, 3 februarie 2020, 20:34)

          Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          normal ca au reusit daca SUA le da asanumitul "AID" adica sponsorizare de aproximativ 10,5 milioane dolari pe zi !!! si asta se intampla de zeci de ani... Israelul este doar un alt stat care apartine de SUA dar care Geografic nu este langa ei... Mai mult de 30% din oamenii din conducerea SUA asta insemnand guvern&parlament sunt Evrei cu dubla cetatenie Americano-Israeliana! Israelul are in SUA asa numitul grup de Lobby "AIPAC" care cauta si tu sa vezi ce face...
          • +6 (6 voturi)    
            da ai dreptate cu o singura exceptie... (Joi, 6 februarie 2020, 22:49)

            brightids [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            us&A apartine israhelului.
      • -12 (20 voturi)    
        Cu totul de acord, Clint. (Marţi, 4 februarie 2020, 17:28)

        Daniel G. [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Este halucinant cum in anul de gratie 2020 cele mai multe like-uri le au comentariile antisemite.

        Sunt sigur ca toti cei care au dat like-uri acestori comentarii antisemete nu au pus in viata lor mana pe o carte de istorie a evereilor, si pus mana pe carte in general.

        1. Cu ce ii deranjaza atat de profund si visceral o carte despre Israel?

        2. Ati cititi oameni buni cartea?

        3. Daca nu, aveti de gand sa o cititi? Sau doar va dati cu parerea frustratilor de comentatori?
        --------------------
        Un alt comentator antisemit spune ca aceasta carte este esentialmente biased pentru ca e scrisa de un evreu?

        Pai iti dai seama ce spui nene? Adica o carte despre romani nu poate fi scrisa de un atutor roman pentru ca este partinitor? O carte scrisa de un englez despre englezi nu e buna ca este partinitoare?

        Cu mentalitati din astea de epoca de piatra nu numai ca iti dai prostia profunda pe fata, dar si veninul de care esti plin.
        • +11 (13 voturi)    
          toti gresesc in afara de tine? (Marţi, 4 februarie 2020, 21:54)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Daniel G.

          dar de ce consideri ca cei care au o alta parere (probabil gresita) sunt:

          - antisemiti
          - necititi/iliterati
          - frustrati
          - cu mentalitate primitiva
          - prosti profunnd
          - plini de venin


          Hm, sesizezi ironia?
          • -13 (13 voturi)    
            Ai cartea? (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:29)

            Daniel G. [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

            In primul rand, nici nu ai curajul sa te idetifici - macar cu first name? Spune multe despre curajul tau.

            Ai cumparat cartea?

            Ai ai citit-o?

            Vorbesti pe surse primare sau la plesneala?
          • -9 (11 voturi)    
            incearca sa raspunzi onest (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:36)

            Daniel G. [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

            la intrebarile oneste si de bun simt puse mai sus.

            Nu trebuie sa raspunzi public. Ci tie insuti.

            Raspunde-ti onest tie insuti.

            Nu am pus intrebarile de mai sus din frustrare, but in order to inject a bit of critical thinking in argumente obosite si neadulmecate. Daca vrei sa dialogam civilizat pe tema asta cu argumente istorice pe baza evidentelor, I'm up for it.
            • +7 (7 voturi)    
              intrebarile sunt oneste, caracterizarea celorlalti (Joi, 6 februarie 2020, 12:35)

              kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Daniel G.

              Lasa intrebarile alea, e clar ca sunt corecte.

              Problema e modul in care ii etichetezi pe ceilalti, cu care nu esti de acord.

              Si mai ai si pretentia ca vrei dialog civilizat dupa ce ii jignesti pe toti!
              Ironic, ce seamana asta cu "relatia" Israel si Palestina!!
              • -11 (11 voturi)    
                What's your name, man? (Joi, 6 februarie 2020, 13:02)

                Daniel G. [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

                Or woman if I may? Spune cum te chema - first name only. Sa putem dialoga.

                kingdavidhotel (banat pentru adevar?).

                Ai cumparat cartea? Vrei sa o citesti?
                • +5 (7 voturi)    
                  Pai se numeste precum... (Joi, 6 februarie 2020, 22:53)

                  brightids [utilizator] i-a raspuns lui Daniel G.

                  locul primuli atentat terorist din istorie comis de catre Gues who si smiley...crezi ca e coincidenta?
                • +3 (3 voturi)    
                  E ridicol ce pretinzi (Marţi, 11 februarie 2020, 11:09)

                  Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel G.

                  sa-ti spuna numele, iar tu anonim.
                  A stai ca te cheama Daniel sau Costel, Georgel, Gigel ...sau mai stiu eu cum.
                  Am cautat si sunt aproape 17000 de persoane cu numele de Daniel numai in Romania.
        • -5 (5 voturi)    
          ece homo (Miercuri, 5 februarie 2020, 16:06)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui Daniel G.

          un adevarat om.
    • +14 (18 voturi)    
      să nu confundăm antisemitsimul cu antizionismul (Luni, 3 februarie 2020, 15:29)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      să nu confundăm antisemitsimul cu anti-zionismul.
      In Israel exista ziare si comunitati de evrei originari din Romania si care nu au aruncat limba romana la gunoi, cum ar crede unii nefericiti inversunati. Asta-i cea mai buna dovada de onestitate si buna credinta.

      https://leviathan.ro/in-fiecare-joi-jurnalul-saptamanii-ziar-israelian-in-limba-romana/
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Revista_mea

      Manastirea Putna mai este in romania si datorita unui soldat evreu din armata romana care s-a oferit voluntar impreuna cu alti 11 romani, să apere ctitoria lui Stefan cel Mare, atunci cand armata se retragea din fata sovieticilor in 1944. Am vazut crucea cu numele celor 12 ROMANI atunci cand am vizitat manastirea. Daca nici pe el nu-l considerati un roman onest - Iancu Solomon - atunci nici voi nu sunteti oameni sau romani.

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Incidentul_armat_de_la_Her%C8%9Ba_din_29_iunie_1940
    • 0 (10 voturi)    
      au ajuns o putere nucleara ilicit (Marţi, 4 februarie 2020, 20:09)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      asasinand Familia Kennedy
  • -3 (25 voturi)    
    Ce natie, dom'le, numai de astia auzim! (Luni, 3 februarie 2020, 17:54)

    doz2018 [utilizator]

    Mai lasati-ne cu astia odata ca ne-am saturat!
    Ce daca 41% dintre laureatii premiului nobel din toate domeniile si din toate timpurile sunt evrei , indiferent in ce tara au trait? Si sunt doar vreo 14 milioane in toate lumea.
    Mai scutiti-ne cu astia care in 70 de ani au construit de la zero o tara iar altii in 2000-3000 ....se abia se tarasc. Ce daca Tel Aviv e al doilea silicon valley?
    Ce daca sunt lideri in domeniul aparaturii medicale, ce daca au obtinut inteligenta artificaiala acum ceva ani cand nimeni nu intelegea ce e aia.
    Ce mare smecherie sa faci agricultura in desert cu apa din mare desalinizata si sa mai si exporti produse.
    Sa nu mai aud de astia.
    • +1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 3 februarie 2020, 18:23)

      [anonim] i-a raspuns lui doz2018

    • +11 (19 voturi)    
      bum (Luni, 3 februarie 2020, 20:42)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      10.5 milioane $/zi in AID de la america daca intelegi ce vreau sa zic daca nu iti zic babeste! SUA da israelului zece meleoane si jumatate pe zi bani gheata!!! Stii ce e AIPAC si ce face el in SUA? Stii ca peste 30% din guvernul%parlamentarii SUA sunt evrei cu dubla cetatenie amekricano-israeliana? stii ca doar ei si Rusia au anexat in ultimii cativa zeci de ani pamantul altcuiva? lucru pt care Rusia a fost condamnata si i s-au pus sanctiuni drastice iar Israelul este premiat de catre SUA pt anexari desi ONU, Uniunea Europeana plus alte foruri internationale le considera ca fiind anexari ilegale!!! da de unde sa stii tu toate astea...tu o stii doar pe aia cu nobelurile :))
      • -4 (12 voturi)    
        30% din guvern si congres? (Marţi, 4 februarie 2020, 13:06)

        Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Sa mori tu?
      • -12 (20 voturi)    
        Scarface1000 you are totally brainwashed!!! (Marţi, 4 februarie 2020, 17:31)

        Daniel G. [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Cu tine nu se poate tine un dialog pentru ca tu vii cu ideologii si din ele nu te poate scoate nimeni. Numai tu. Insa nu cred ca vrei.

        Este halucinant cum in anul de gratie 2020 cele mai multe like-uri le au comentariile antisemite.

        Sunt sigur ca toti cei care au dat like-uri acestori comentarii antisemete nu au pus in viata lor mana pe o carte de istorie a evereilor, si pus mana pe carte in general.

        1. Cu ce ii deranjaza atat de profund si visceral o carte despre Israel?

        2. Ati cititi oameni buni cartea?

        3. Daca nu, aveti de gand sa o cititi? Sau doar va dati cu parerea frustratilor de comentatori?
        --------------------
        Un alt comentator antisemit spune ca aceasta carte este esentialmente biased pentru ca e scrisa de un evreu?

        Pai iti dai seama ce spui nene? Adica o carte despre romani nu poate fi scrisa de un atutor roman pentru ca este partinitor? O carte scrisa de un englez despre englezi nu e buna ca este partinitoare?

        Cu mentalitati din astea de epoca de piatra nu numai ca iti dai prostia profunda pe fata, dar si veninul de care esti plin.
        • +10 (12 voturi)    
          daca scrii de 2 ori acelasi text nu inseamna (Marţi, 4 februarie 2020, 21:55)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Daniel G.

          ca ai dreptate.
      • -6 (8 voturi)    
        Doua lucruri prietene: (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 5:05)

        Upstanding [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        1. Dacă ei știu ce sa facă cu $10mil. pe zi, și nu ii împart între băieți deștepți și corupția instituționalizată (cum se întâmpla in mai toate celelalte state care primesc ajutoare) s-ar putea chiar sa merite acei bani.
        2. Dacă verifici puțin, cum arăta steagul Palestinei in 1939 de ex (cu Steaua cu 6 Colțuri), îți vei da seama ca Palestina era pământ evreiesc, iar povestea cu Palestinienii Ocupați, este doar o Gogoriță pt naivi.
    • +9 (13 voturi)    
      da (Miercuri, 5 februarie 2020, 8:57)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      Fara perfuzii din America si donatii ciordite prin tranzactii financiare sofiaticate n-ar rezista prea mult
  • +9 (13 voturi)    
    E o natiune noua, nu "renascuta"; (Marţi, 4 februarie 2020, 22:57)

    Namaste [utilizator]

    Israelienii nu sunt nici "Jewish", nici "Hebrews"; sionismul a fost promovat de oameni ignorand specificul si istoria Orientului Apropiat si Mijlociu!
    Sionistii n-au izbutit nici in domeniul lingvistic, limba zisa "Hebrew" nu este Ebraica autentica, din cartile antice, ci o limba noua, Israeliana, de sursa Indo-Europeana, paradoxal...
  • +5 (5 voturi)    
    Controverse (Duminică, 9 februarie 2020, 17:24)

    Wheelwright [utilizator]

    Sunt multe controvorse si interpretari a tot ceea ce e Israelul incepand din 1948.
    Am inteles ca expertii in interpretarea literaturii apocaliptice vorbeau mult despre faptul ca in Biblie scrie ca inainte de sfarsitul lumii, evrei sa vor unii din nou pe teritoriul lor. Acest lucru parea imposibil din punct de vedere politic pe la inceputul secolului XIX, dar dupa cele doua razboaie mondiale si multe lucruri ciudat intamplate, a venit si 1948 si avem azi cel mai puternic stat din regiune, Israelul. E controversat? Sigur ca da. E urat de toti vecinii lui, si de multi europeni, mai ales de progresisti. Lasand la o parte legalitatea juridica de a se forma acest stat, la modul in care rezista in regiune (mana forte) si la faptul ca nu e prea iubit, exista un mare avantaj pentru noi europenii, Israelul prin modul in care actioneaza, anihileaza destul de mult din forta musulmana terorista din zona si suntem si noi protejati ca nu ajung sa fie mai puternice organizatii ca si Hezbollah, Al-Qaeda sau ISIS.
  • +3 (5 voturi)    
    mda (Miercuri, 12 februarie 2020, 17:17)

    SoulSearcher [utilizator]

    moama ce propaganda ieftina de la tel-aviv...

    hai ca puteti mai bine...

    shalom!
  • +3 (3 voturi)    
    Mike Pompeo a facut armata in Israel. (Miercuri, 12 februarie 2020, 18:39)

    Alex735 [utilizator]

    Secretarul american al apararii nu a facut armata SUA ci a statului Israel. Verificati.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by