O nouă reclamă difuzată la televiziunile din Rusia stârnește noi ironii vizavi de trimiterea soldaților ruși la moarte în schimbul unei mașini Lada.

O noua reclama cu Lada in RusiaFoto: Captura video

Reclama începe prin a arăta un rus în vârstă la cumpărături într-un magazin alimentar. După ce se uită câți bani mai are în portofel, el pune cea mai de preț achiziție, o pungă de crenvurști (sau cârnați) vidați înapoi în frigider.

Secvența următoare îl prezintă apoi pe vârstnic lustruindu-și prețioasa mașină Lada după ce a spălat-o.

„- Bunicule, am făcut poze. Ce urmează?

- Postrează 'de vânzare'.

- OK”, decurge conversația fictivă dintre acesta și nepotul său.

Reclama trece apoi la o altă secvență, arătându-l pe bătrân cum își privește nostalgic mașina pe geam.

„- Bunicule, de ce stai aici?

- A sunat cineva în legătură cu ea?

- Vine cineva mâine pe la amiază.

- Ei bine...”, oftează pensionarul.

Nepotul merge la război în schimbul unei Lada

În următoarea secvență nepotul lipsește, bunicul său negociind cu bărbatul venit să cumpere mașina, producătorii reclamei insinuând aici că acesta încearcă să îl tragă în piept pe bătrân:

„- Vana asta e mai veche decât mine!

- Nu pot cu 30.000 [de ruble], chiar am nevoie de 60.000.

- E fie 30.000, fie nimic, ai un minut să te gândești”, decurge discuția dintre cei doi.

Însă nepotul își face apoi imediat apariția în scenă, îmbrăcat în uniformă militară, tocmai pe când bătrânul era cu pixul în mână să semneze contractul de vânzare:

„- Bunicule!

- Șașa!

- Haide să nu ne vindem Lada!”.

Tânărul rupe apoi dramatic actele, spunându-i bunicului său că a semnat un contract militar și că „vom fi cu siguranță bine acum”. Întreaga scenetă se încheie cu o îmbrățișare între cei doi.

Nici rușilor nu le-a venit să creadă că reclama e reală

Autenticitatea înregistrării care a început să fie distribuită inclusiv pe rețelele de socializare rusești a fost negată de unii ruși, aceștia speculând că ar fi fost creată de propaganda ucraineană pentru a ilustra Rusia într-o lumină negativă. Alții s-au îndoit de acuratețea traducerii, ținând cont că pe Twitter ea a fost distribuită inițial de Anton Gherașenko, unul dintre consilierii ministrului ucrainean de Interne Denis Monastîrski.

Însă jurnalistul Christo Grozev, principalul anchetator al cunoscutului site de investigații Bellingcat, a confirmat autenticitatea traducerii și faptul că reclama a fost filmată în Rusia.

Nu este tocmai clar în ce condiții a fost filmată aceasta, ținând cont că unii ruși spun că nu au văzut-o la televizor, o posibilitate fiind că ea a fost realizată pentru o televiziune locală din una dintre provinciile țării ca parte a efortului de recrutare.

Noua reclamă a amintit imediat internauților de un moment greu de crezut ce a avut loc la televiziunile rusești în luna iulie, când popularul post Pervîi Kanal a difuzat un reportaj care prezintă „beneficiile” pe care le au rușii care își pierd fiii în Ucraina.

„Am cumpărat o mașină nouă frumoasă în memoria fiului nostru”, a relatat unul dintre părinții intervievați pentru materialul TV.

Realizatorii reportajului au explicat apoi că Lada nouă a fost cumpărată cu „ceea ce unii oameni numesc 'bani de sicriu' dar care în mod oficial este o sumă fixă pentru familia decedatului”.

„Tatăl său spune că Alexei a visat să aibă o mașină albă ca aceasta. Primul drum cu ea este la cimitir”, încheia reportajul.

Urmărește ultimele evoluții din a 300-a zi a războiului din Ucraina LIVETEXT pe HOTNEWS.RO.