McDonald’s anticipează că închiderea magazinelor sale din Rusia, ca urmare a invaziei ruse în Ucraina, va costa compania circa 50 de milioane de dolari pe lună, transmite CNBC, citat de news.ro. Compania a anunţat marţi că va închide temporar restaurantele sale din Rusia. McDonald’s are 850 de restaurante în Rusia, majoritatea deţinute de companie, nu francize.

dolariFoto: Dreamstime.com

Lanţul de fast-food a fost criticat pentru că nu a reacţionat în privinţa războiului din Ucraina, până când a anunţat închiderea.

Kevin Ozan, directorul financiar al McDonald’s, a declarat, miercuri, la Conferinţa UBS Global Consumer and Retail, că compania încă evaluează impactul deciziei asupra afacerii sale.

Cu toate acestea, McDonald’s estimează în prezent că închiderea restaurantelor din Rusia va costa aproximativ 50 de milioane de dolari pe lună, sau aproximativ 5 până la 6 cenţi pe acţiune.

Pentru comparaţie, McDonald’s a raportat un venit net în al patrulea trimestru de 1,64 miliarde de dolari şi un câştig pe acţiune de 2,18 dolari.

Compania s-a angajat să plătească toţi cei aproximativ 62.000 de angajaţi ruşi în timpul opririi operaţiunilor restaurantelor sale.

Ozan a spus că McDonald’s va plăti, de asemenea, contracte de închiriere pentru locaţiile sale, precum şi costurile lanţului de aprovizionare şi alte cheltuieli.

”Ne aşteptăm ca acest lucru să fie temporar şi cu siguranţă nu luăm această decizie cu uşurinţă, dar pentru noi este vorba despre a face ceea ce credem că este lucrul potrivit de făcut, atât pentru afacerile globale, cât şi pentru oamenii noştri la nivel local”, a spus el.

McDonald’s a jucat de mult un rol simbolic în Rusia. Lanţul şi-a deschis prima locaţie în Uniunea Sovietică în urmă cu 32 de ani, la Moscova, cu luni înainte ca statul comunist să se destrame.

Pe lângă închiderea temporară a restauranelor din Rusia, McDonald’s a închis şi 108 restaurante din Ucraina, pentru moment.

Rusia şi Ucraina reprezintă împreună aproximativ 2% din vânzările McDonald’s la nivel de grup, 9% din veniturile sale şi 3% din veniturile operaţionale.