UPDATE Victor Ponta: Voi participa la sedinta CSM din 20 august si voi pune pe ordinea de zi discutia despre abuzurile procurorilor/ Sunt de acord cu Crin Antonescu in privinta anchetelor/ Ar fi in interesul intregii tari ca dna Kovesi sa iasa si maine, si in aceasta seara

de Corina Ionel     HotNews.ro
Miercuri, 15 august 2012, 20:52 Actualitate | Politic


Victor Ponta
Foto: Consiliul European
Premierul Victor Ponta a declarat miercuri seara, intr-o interventie telefonica la Antena 3, ca in calitate de ministru interimar al Justitiei nu poate convoca sedinte ale Consiliului Superior al Magistraturii si nici nu poate cere explicatii procurorilor cu privire la temeiul cercetarilor desfasurate de ei. Ponta a precizat ca va participa la sedinta CSM din 20 august si va pune pe ordinea de zi "discutia despre abuzurile, pentru ca nu ma feresc sa spun, e vorba categoric de un abuz aici, macar prin faptul ca procurorii DNA nu au competeta sa ancheteze decat fapte de coruptie, nu fapte ce tin de legea referendumului, si CSM-ul, daca va considera, sa declanseze o ancheta in acest sens".

UPDATE 1
Contactat de Mediafax, premierul a declarat ca este de acord cu presedintele interimar in ceea ce priveste anchetele procurorilor. "Intr-adevar, sunt de acord cu Crin Antonescu, ceea ce se intampla in aceste zile e o persecutie politica impotriva oamenilor care au votat", a spus Ponta. "In conformitate cu legea, eu nu pot sa convoc CSM, voi merge la CSM luni, pe 20, si voi ridica problema persecutiilor", a precizat premierul.

UPDATE 2
Intr-o interventie la Romania TV, premierul Ponta a declarat ca in sedinta de luni a CSM ii va cere procurorului general Laura Codruta Kovesi explicatii cu privire la cercetarile procurorilor in teritoriu si la o serie de actiuni legate de referendum si ca "dna Kovesi are aceasta obligatie in fata CSM-ului sa de aceste explicatii si voi fi acolo". Intrebat daca numai in fata CSM-ului pot fi date explicatii cu privire la anchete, in conditiile in care presedintele interimar i-a solicitat o pozitie publica in cursul zilei de joi, Ponta a apreciat ca "ar fi in interesul intregii tari ca dna Kovesi sa iasa si maine, si in aceasta seara."

Intrebat daca exista tensiuni intre el si presedintele interimar, Victor Ponta a raspuns: "nici una, nici vorba, lucram foarte bine". In ceea ce priveste avertismentul dat de presedintele interimar, premierul a declarat "sigur ca as vrea sa fiu mai activ (in disputa legata de anchetele cu privire la referendum - n.r). Ministrul Justitiei are niste atributii extrem de limitate. Pentru ca, singur, am o experienta de magistrat in spate sustin in totalitate demersul presedintelui Antonescu de a-i cere dnei Kovesi niste explicatii pentru cei 8,5 milioane de romani cinstiti si corecti care au votat."

"In baza Art 27 din Legea 317 de organizare a Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul interimar al Justitiei nu are cum sa convoace Consiliul, doar presedintele sau vicepresedintele consiliului (au aceasta putere - n.r.). Daca as fi avut acest drept legal, as fi convocat CSM de mult, in primul rand pentru a a obtine detasarea dnei Pivniceriu in functia de ministru al Justitiei", a declarat premierul la Antena 3.

Intrebat daca poate cere explicatii procurorilor cu privire la temeiul cercetarilor desfasurate, Ponta a afirmat ca "nu", adaugand ca va participa la sedinta CSM din 20 august pentru a discuta despre aceste anchete.

"Realmente cred ca este intolerabil si ca este un atac la democratie sa incerci sa ii anchetezi pe cei 8,5 mil de romani care si-au exercitat un drept constitutional, acela de a vota. [...] Cred ca presedintele suspendat dl Traian Basescu a exercitat in mod clar si exercita in mod clar presiuni asupra oamenilor pe care domnia sa i-a numit, fie ca e dna Kovesi, fie ca e dl Morar, si ca in acest moment este un razboi intre dreptul democratic al poporului de a decide si un presedinte care mai are cateva institutii care il apara", a mai declarat Victor Ponta

Potrivit premierului, "in mod sigur, un proces electoral cum a fost cel al referendumului, un proces de altfel democratic, de la momentul in care a dat un rezultat zdrobitor impotriva presedintelui suspendat s-a transfortmat practic intr-un proces politic, pentru ca niciodata pana acum nu s-au ridicat liste electorale. [...] Desi Parchetul in mod corect a spus Curtii dom'le, daca vreti listele cereti-le de la noi si CCR zice nu le cerem de la voi, le cerem de la Guvern, desi guvernul nu le are. Sigur, nu inteleg si probabil ca in adresa catre Parlament se va explica cum au fost interceptate telefoanele unor ministri membri ai CSAT, pentru ca domnul Rus era membru al CSAT la momentul in care ii era interceptata convorirea telefonica. Sigur ca nu inteleg cum este legal -mai degraba e ilegal-, sa dai in presa, e adevarat presa dlui Basescu, convorbirile private ale unor ministri. Toate aceste lucruri le vom discuta la CSM, de aceea voi participa pe 20 la sedinta."


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5214 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    astia 2 stau pe mess? (Miercuri, 15 august 2012, 20:59)

    romanique [utilizator]

    abia a lansat kkrau <avertismentul> si-n sec 2 ii raspunde pontacu'.
    • +4 (4 voturi)    
      voi vedeti (Joi, 16 august 2012, 0:07)

      romanique [utilizator] i-a raspuns lui romanique

      ca deja astia pregatesc debarcarea codrutei kovesi si a lui morar?
      iar incepem cu <infierarile> comuniste???in plus, cum dreaq sa spui ca se ancheteaza votul a 8,5 mil (oare????) cind de fapt e vb despre dosare deschise pentru incalcarea legii, voturi multiple, conditionarea salariilor de vot etc?ii deranjam pe dragnea, oprisan, mazare si nicolescu? daca-i asa, Doamne-ajuta!
      Parchet, DNA si CSM, help, voi ramineti singura noastra speranta.
      • 0 (0 voturi)    
        demitere la toti coruptii (Joi, 16 august 2012, 16:58)

        Buz [utilizator] i-a raspuns lui romanique

        Jos Kovesi, jos Morar si schimbat toata gloata lui BASESCU mafiotul. Pumnu' in gura la PDL ca altfel nu mai merge. Mars la lucru in strainatate, ca aici nu mai sunteti buni de nimic! Asta ramane unica voastra speranta, lenesilor. Ciocu' mic ca acuma nu mai sunteti la putere!
    • +2 (2 voturi)    
      E mai groasa (Joi, 16 august 2012, 2:15)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui romanique

      Problema pare ceva mai de anvergura. Idiotii nu-si dau seama ca fac parte dintr-un sistem de destabilizare regionala pus la cale de Rusia pentru a incetini sau stopa influenta americana in Siria si Iran in mod special. Prostii cred cu sinceritate ca le-a pus Dumnezeu mana in cap si le-a dat pe mana conducerea Romaniei. Ce e mai nasol e ca nu-si da seama nici Iliescu ca a devenit unealta a imperialismului rus de data asta. FSB-ul lui Putin reprezentat de inalti prelati ortodocsi si vocea rusiei nu fac altceva decat sa incurajeze "dizidentele" lui Ponta si Antonescu. Ce e deasemenea nasol pentru noi este ca nu avem un sistem de protectie impotriva unor asemenea ipochimene. Dumnezeu sa ne apere!
  • +49 (51 voturi)    
    ******* (Miercuri, 15 august 2012, 21:01)

    Cataleya [utilizator]

    Si cand USL le-a dat cate 50 de lei celor ce votau la 4 maini, nu e vb de coruptie?
    Da' de ce-o fi vorba, coane Ponta, daca nu de coruptie?
    • +4 (4 voturi)    
      ''ezista o esplicatie'' (Joi, 16 august 2012, 0:59)

      morometu [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Cata marsavie!
      De fapt furia guvernantilor nu este pentru ca '''saracu nea Ion sau nea Gheorghe este stresat de procurori'' ci pentru ca se ancheteaza acum, mituirea acestora de catre organizatorii referendumului.
      De fapt, din primar ...in primar ...pan'' la ??? baronul local.
      Pentru asta conducatorii nostri uita iar de legi si se vor lupta din rasputeri sa opreasca anchetele.
      Prea putin ii intereseaza pe tonta si pe antenescu de ''saracu de nea Ion si nea Gheorghe''.
      Ce or avea romanii astia in cap de se lasa asa usor manipulati ? Cata umilinta!
      Sunt purtati pe la latrine ca la zoo!
    • 0 (0 voturi)    
      ***** (Joi, 16 august 2012, 17:03)

      Buz [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      se pare cu tu ai stat cu mana intinsa dupa 50 de lei, de le sti asa bine :)
  • +49 (49 voturi)    
    de acord (Miercuri, 15 august 2012, 21:06)

    Angoasat [utilizator]

    cu ce zice plagiatorul..dar totul capata un sens hazliu cand ne explica de abuzuri si rezultate ''zdrobitoare''..poate dupa ancheta n-ar mai fi asa zdrobitoare, de unde si panica
    • +14 (14 voturi)    
      :) (Miercuri, 15 august 2012, 22:11)

      comentez [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      s-ar putea sa fie zdrobitoare la propriu pt ponta si crin & co
    • +11 (13 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 15 august 2012, 22:41)

      NL [anonim] i-a raspuns lui Angoasat

    • +13 (13 voturi)    
      Vrajeli (Miercuri, 15 august 2012, 23:01)

      vever [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      Ponta nu va ridica un deget in sedinta CSM,pt.ca numele lui apare in dosarul DNA,in legatura cu acel ins de la CSM pe care vroiau ei sa-l propuna ca Procuror General(imi scapa numele).Plagiatorul va fi spectator cum se va face de ras Cacarau in fata membrilor CSM si in fata Doamnei Codruta. (:-)))))
  • +12 (14 voturi)    
    Ponta minte in fiecare zi (Miercuri, 15 august 2012, 21:16)

    Caraz [utilizator]

    Sunt mirata de modul grosolan in care USL incearca sa manipuleze opinia publica si sa creeze panica in randul populatiei. Actiunea Parchetului este una absolut legala si normala intr-un stat de drept. Trebuie sa se lamureasca odata toate suspiciunile care planeaza asupra desfasurarii acestui referendum. Cei care au votat corect si au fost de buna credinta nu au absolut nici un motiv sa se ingrijoreze. Iar cei care au incalcat legea trebuie sa raspunda.
  • +10 (10 voturi)    
    parerea ta (Miercuri, 15 august 2012, 21:16)

    zigot [utilizator]

    iar te exprimi pe probleme care sunt in curs de desfasurare in ideia sa le influientezi deznodamantul;
    la fel si turbatul de interimar.
    mai este putin si vom vedea cum ve-ti da socoteala in fata justitiei
  • +13 (13 voturi)    
    Ilegalitatile se platesc (Miercuri, 15 august 2012, 21:33)

    Nenad [utilizator]

    Cei care au votat de mai multe ori trebuie să plătească. Sper ca procurorii să-şi îndrepte atenţia şi asupra păpuşarilor din spatele acestui simulacru de referendum. Mă refer la baronii USL şi primarii de pe feudele lor.
  • +12 (12 voturi)    
    Ne-am facut de ras (Miercuri, 15 august 2012, 21:33)

    Nenad [utilizator]

    Este pentru prima dată după Revoluţie când se demonstrează o asemenea fraudă. Hoţiile USL-istilor ne-au facut de rusine in toata lumea. Chiar si reprezentantul Departamentului de Stat American spunea că SUA este preocupată de fraudele de proporţii care ar fi avut loc la referendum.
  • +13 (15 voturi)    
    Ponta: (Miercuri, 15 august 2012, 21:37)

    ty [utilizator]

    "voi pune pe ordinea de zi discutia despre abuzurile procurorilor" El a stabilit deja ca procurori fac abuzuri.
    Ponta, un procuror penibil.
  • +12 (12 voturi)    
    cu alte cuvinte... (Miercuri, 15 august 2012, 21:41)

    gatsby [utilizator]

    si ce daca am votat la doua maini?
  • +14 (14 voturi)    
    Erata la copy - paste (Miercuri, 15 august 2012, 21:45)

    PredeAn [utilizator]

    Tovarase Ponta Vasile... pardon, Viorel... pardon... Vitalie... in fine... cum va zice... tovarase, procurorii ancheteaza doar in satele unde prezenta la vot a depasit 120% si chiar 200% sau aveti alte informatii si stiti ca TOTI 8,5 milioane sunt/vor fi anchetati?

    Tovarase, ce fel de abuzuri comit procurorii - intimidari, amenintari, torturi, retineri/arestari ilegale, interceptari fara mandat de la ICCJ? Aveti dovezi si nu le prezentati?

    Sint sau nu fapte de coruptie: mita electorala si folosirea mijloacelor de transport ale primariei in scop turismului electoral ilegal?

    Hai pa, Vaetus
  • +4 (8 voturi)    
    vine schimbarea justitiei (Miercuri, 15 august 2012, 21:47)

    luky [utilizator]

    in seara asta am simtit ca suntem neputinciosi; vor schimba tot ce la sta in cale; nu pot fi opriti; ne vorbesc la misto, ne rad in nas, ne prostesc. ne mint, ne fura tot ce am castigat in 22 de ani;
    FOAMEA de putere absoluta este DEVASTATOARE;
    nu cred ca CCR-ul, CSM-ul, DNA-ul vor mai rezista
  • +10 (10 voturi)    
    pontanacul (Miercuri, 15 august 2012, 21:48)

    bunicul [utilizator]

    Care abuzuri plagiatorule ?
  • +12 (12 voturi)    
    Schimbarea procurorului general (Miercuri, 15 august 2012, 21:48)

    Kayros [utilizator]

    Asta urmărește legiunea lui Ponta și Crin.

    Asemănarea cu fascismul este cutremurătoare datorită polealei democratice.

    Dar, oameni buni, primul nostru ministru crede că nu va mai ieși niciodată în public decât în medii controlate?

    Sau se crede la fel de imun ca agentul rus Ion Iliescu, călăul Revoluției?

    Poate că nu și-a pus încă această întrebare. Îl las să o afle și să se gândească la ea.

    Apropo, domnule Ponta, e adevărat că l-ați omorât pe procurorul Panait?
  • +10 (10 voturi)    
    Amenintari ??? (Miercuri, 15 august 2012, 21:55)

    morometu [utilizator]

    De ce ameninti pe cei care verifica respectarea legii?
    Cealalta parte a romanilor care a boicotat referendumul doreste sa stie cu precizie cine a incalcat lege, de ce si sa vada vinovatii pedepsiti.
    Iar nu contam pentru voi?
  • +11 (11 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 august 2012, 21:57)

    CMihai [utilizator]

    Eu va spun sincer ca m-am saturat complet de Ponta si Antonescu. Astia chiar cred ca oamenii din RO sunt prosti?
  • +12 (12 voturi)    
    Ponta si Antonescu ameninta procurorii? (Miercuri, 15 august 2012, 21:57)

    Gryphus [utilizator]

    Ponta si Antonescu ii ameninta pe procurorii care ancheteaza infractorii care au votat de zeci de ori, ii ameninta pe membri CSM care nu vor sa faca sedinte cand vor ei,...presiuni ervidente asupra justitiei

    cred ca urmeaza o noua scrisoare a "intelectualilor" USL care sa spuna ca CSM nu face parte din sistemul de justitie
  • +12 (12 voturi)    
    Nu e bine, domnu' Ponta (Miercuri, 15 august 2012, 22:05)

    Trojan.H [utilizator]

    Poate ne spun Dobre si Rus cine e seful (numai un sef putea s-o faca) care le cerea sa falsifice listele si sa stearga 1,6 milioane de alegatori.
    Cine face abuzuri, domnu' Ponta? Procurorii?
    Cine terorizeaza cetatenii, domnu' Ponta? Lovitura de stat a mafiei sau procurorii?
  • +9 (9 voturi)    
    Interesanta idee (Miercuri, 15 august 2012, 22:09)

    puricelu [utilizator]

    Daca era invers, adica sa fi fost PDL-ul in locul USL-ului, ce ar mai fi strigat in gura mare: FRAUDA !!! HOTII !!! Asa, le este frica sa nu cumva sa li se ingusteze de tot ... tunelul cu bani !!! Nu sunteti de acord, cum n-ati fost niciodata, sa intre la puscarie, infractorii, hotii ... Nelegiuitilor !
  • +11 (11 voturi)    
    râsu'curcilor: Un Plagiator, Un Pungaş... (Miercuri, 15 august 2012, 22:11)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    râsu'curcilor: Un Plagiator, Un Pungaş şi un Mincinos
    Ministru al Justiţiei ?!
  • +9 (9 voturi)    
    e clar (Miercuri, 15 august 2012, 22:14)

    Itsoc [utilizator]

    ca situatia nu are iesire decat cu revolte de strada masive de una sau de celalta parte a baricadei. altfel mi-e imposibil sa vad o iesire decenta...
  • +14 (14 voturi)    
    Poate pune muratui sau coace ardei (Miercuri, 15 august 2012, 22:24)

    Petru Moldovan [utilizator]

    Poate doamna Kovesi are alta treaba in seara asta sau maine dimineata, nu sa dea declaratii la televiziuni de propaganda ca sa le explice prostilor de ce procurorii fac anchete cand au primit plangeri penale. Adica sa explice ca aia scrie in fisa postului procurorilor...
  • +12 (12 voturi)    
    Destul, e destul (Miercuri, 15 august 2012, 22:28)

    Rafaila [utilizator]

    Eu sunt la mii de kilometri departare de Romania, dar ma intreb de ce nu ies oamenii in strada? Oare, chiar asa, s-a pierdut orice respect pentru lege, pentru statul de drept, pentru valorile fundamentale ale unei societati civilizate? Cum ii mai puteti rabda pe idiotii care - nu trece o zi - isi bat joc de tot si de toate, in vazul lumii, in gura mare, sfidind orice urma de bun simt, punind la zid adevarul insusi?!
  • +12 (12 voturi)    
    de acord (Miercuri, 15 august 2012, 22:40)

    Cristian-Liviu [utilizator]

    8.5 milioane de roamani nu au de ce sa isi faca griji daca au votat cinstit vine procuroru intreaba i se raspunde si pleaca linistit acasa. Daca in schimb a votat de 2 ori sau a primit orice in schimbul (ne)exercitari dreptului la vot atunci ar trebui sa aiba o converstie interesanta cu procuroru si cu niste judecatori.
    Problema e ca incepe sa se toarne de la baza la varf. Multi baroni locali incep sa devina nervosi ca sunt chemati pe la parchet si de aici starea de nervoziatate a celor doua "gaste".
  • +8 (8 voturi)    
    copiuta (Miercuri, 15 august 2012, 22:44)

    efz [utilizator]

    asta dupa ce ca e prost mai e si timpit. sau corupt, sau unealta comunistilor/fosti.
  • +13 (13 voturi)    
    Ne grabim, ne grabim... (Miercuri, 15 august 2012, 22:55)

    Gelu. [utilizator]

    Vedeti ce fac baietii ?

    Pana pe 21 august cand se intruneste CCR-ul:

    1. Oprirea "elanului procurorilor", probabil prin inlocuirea Procurorului General s.a.
    2. Asmutirea "maselor agresate" la nesupunere civica si eventuale revolte.
    3......

    Ardem, parjolim campiile si otravim fantanile , numai sa dispara Basescu si justitia sa cada pres la picioarele USL.

    "Cu Antenele. RTV si de ce nu, Realitatea, vor aplica picatura chinezeasca pe tampla poporului, supus televizorului, pana cand oamenii vor ceda, si nu vor mai pune intrebari..."

    Ce se va intampla, poate:
    1. Vor pleca, din nou, romani adevarati in pribegie
    2. Ani de zile ne vor trebui sa refacem ce-au manjit acesti neicanimeni !
    • -2 (2 voturi)    
      Incredibil (Miercuri, 15 august 2012, 23:29)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Gelu.

      Spirit tipic basist si in acelasi timp josnic: incercarea de a scoate basma curata o actiune fara precedent prin explicatii de 2 lei neplauzibile... deci asta e tipic unei gandiri simpliste si partinitoare, mai bine ati accepta cu totii adevarul!
  • +2 (2 voturi)    
    Dupa 21 trebuie organizat un meeting anti-USL (Miercuri, 15 august 2012, 23:43)

    Alui [utilizator]

    Cu astia nu e de joaca. Daca nu se strâng 100 de mii de romani adevarati, suntem terminati ca natie.
  • +2 (2 voturi)    
    abuzurile legii (Joi, 16 august 2012, 1:13)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Daca cumva legile sunt proaste, confuze sau idioate e pentru ca asa le-ati facut voi in timp ce dormeati sau lipseati.Noi trebuie sa le respectam (eu ma lupt cu cele fiscale) da, daca se face rosu , ma opresc chiar daca nu-mi convine dar voi cand e sa respectati legea (oricare) aceasta devine un abuz , pentru ca va sta in cale.Daca au sesizari procurorii trebuie sa dea curs unei anchete daca este invocata o fapta amendata de lege , nu ati auzit de asa ceva ?Vorbim despre abuzuri daca trimit in judecata fara dovezi , daca "fabrica dovezi " .
  • +3 (3 voturi)    
    Trist (Joi, 16 august 2012, 2:04)

    UncleSam [utilizator]

    Pe Bombonel l-au bagat pt. o nimica abia dupa 8 ani la parnaie, pe astia 2 Kkrau si Pontea nu-i vad sa-i doboare asa rapid. Ar fi o noua minune in lumea moderna. Boii nu au inteles de ce a venit emisarul american, si nici ce rol a avut el. In fapt, e sah mat, ala a venit, a vorbit cu toti, stie exact ce au facut si ce fac astia, la Dabuleni o sa fie scut american cand o zbura porcul cu asa comunisti la butoane.
    Justitia nu cred sa aiba puterea sa ii dea jos pe cei 2, buba e Parlamentul, voteaza aia tot, au imunitate, ii doare la basca.
  • +1 (1 vot)    
    VP voi participa... (Joi, 16 august 2012, 13:06)

    andreesanu [utilizator]

    Mai Ponta tu nu ai simtul ridicolului ???,iti lipsesc multe ???,la ce merge la sedinta CSM ???,iar faci figura ca la plecarea la Bruxelles.
    Ce hal de procuror ai fost ???,de independenta puterilor in stat n-ai aflat sau ai chiulit de la cursuri ca Antonescu ???.
  • +1 (1 vot)    
    Declaratiile lui Copy-Paste (Joi, 16 august 2012, 15:55)

    doinar [utilizator]

    Nu sunt destul de informata si nu stiu ce se poate face,legal,impotriva unui prim ministru care,in afara de faptul ca se da ce nu e (doctor,masterand,etc),in afara de faptul ca minte cum respira,in afara de distrugerea imaginii tarii,mai are si nerusinarea sa instige oamenii la nesupunere civica,sa il acuze pe Presedinte (ce adevarat,fireste) de manevrele pe care le face el si acolitul sau Antenescu;nu l-or crede toti,dar,conform ariri calomniei,tot se va prinde ceva!Cum poate fi oprin,stie cineva?
  • 0 (0 voturi)    
    lovitura de stat la CSM (Luni, 20 august 2012, 22:54)

    PBuzau [utilizator]

    Pacat ca limbricul plagiator nu pune in dicutie la CSM si problema loviturii de stat.
    Poate cu asta si-ar putea face un doctorat cu titlul "Cum am dat o lovitura de stat fara sa fiu colonel"


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by