Candva, cetate de scaun a principelui Glad, resedinta a lui Atila si a episcopului Gerard (Gellert), Cenadul a intrat intr-un con de umbra de la sfarsitul primului razboi mondial, cand podul de peste Mures a sarit in aer, si pana acum cativa ani, cand s-a deschis in aceasta localitate timiseana primul si deocamdata singurul punct de trecere a frontierei cu Ungaria.

Iata insa ca euroregionalizarea aduce in sufletele locuitorilor din Cenadul romanesc si Cenadul unguresc noi sperante. In 10 martie 2004, la Szeged a avut loc conferinta de lansare a proiectului Pod-Mures-Punte, declarat castigator de catre Comisia pentru Fondul de Proiecte Comune Mici Maghiaro-Romane PHARE CBC.

Proiectul, al carui scop este restabilirea circulatiei directe intre localitatile Magyarcsánád (Ungaria) si Cenad, are o durata de 11 luni si va contribui la dezvoltarea economica, sociala, culturala si educationala dintre cele doua tari.

Obiectivul de baza al proiectului il constituie intocmirea a trei documentatii: plan de fezabilitate tehnica pentru restabilirea circulatiei autoturismelor si pietonilor pe podul de pe Mures; plan de fezabilitate pentru restabilirea legaturii feroviare; analiza economica.

Pentru elaborarea documentatiilor, s-a propus crearea unor comisii mixte de specialisti romani si maghiari si anume: de poduri rutiere, de cai ferate si de analiza economica. Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara va face parte din comisia de analiza economica.

Asadar, vointa exista, iar contextul politic pare a fi favorabil. Problema cea mai mare va fi insa lipsa banilor pentru construirea nu a unui singur nou pod rutier si feroviar, ci a trei, dat fiind faptul ca vechile drumuri rutier si feroviar trec si peste o albie veche a Muresului.

In plus, trebuie reconstruite soseaua si calea ferata, ori dupa marile inundatii din 1970 acestea au fost excavate pe portiuni mari pentru a permite curgerea apelor revarsate.