Pe data de 13 noiembrie 2001, in jurul orei 20, Gheorghe Costras, conducator auto pe un autobuz apartinand Transport Public SA Bacau, a oprit pe banda de langa axul drumului, semnalizand intentia de intoarcere in spatiul special semnalizat la capatul de linie.

„Am fost lovit puternic in stalpul din stanga spate al autobuzului de autocisterna BC 54 HEL si proiectat in stalpul de inalta tensiune de la intrarea spre Dispeceratul societatii, pe contrasens. In urma impactului, stalpul a fost daramat si numai rezistenta casetei de directie m-a salvat de la moarte“, spune Gheorghe Costras.

El a avut nevoie de concediu medical timp de sapte luni, suferind o fisura a doua inele ale coloanei vertebrale. Accidentul a fost cercetat de ag. sef Gabriel Blaga care a intocmit si o schita, concluzionand ca vinovat de producerea accidentului se face Gheorghe Costras, neintocmind insa si un proces verbal la fata locului.

„Curios, schita facuta de politist contrazice vinovatia mea“, spune Costras.

Proces verbal la doua luni dupa accident

La doua luni de la producerea accidentului, la solicitarea Politiei municipiului Bacau (!), se intocmeste un raport de expertiza de catre ing.

Victor Tindeche, fara consimtamantul lui Gheorghe Costras, scotandu-l vinovat de producerea accidentului pe conducatorul auto al autobuzului! La mai mult de doua luni de la producerea accidentului, este intocmit si procesul verbal prin care Costras este sanctionat cu avertisment si este scos vinovat. I se cere sa semneze procesul verbal pentru ca de platit, va plati Transport Public.

Costras face contestatie pe 4 februarie 2002, dar nu primeste nici un raspuns. „Pe data de 2 aprilie 2002, am fost chemat de ag. sef Blaga care mi-a cerut sa dau o declaratie in care sa mentionez ca nu doresc continuarea cercetarilor. (!?) Pe moment, am acceptat“, declara Gheorghe Costras.

Pe 9 februarie insa, este chemat in instanta de SC HELIOS SRL Bacau, proprietara cisternei BC 54 HEL si i se cer trei miliarde lei despagubiri.

Costras a fost declarat nevinovat!

Prin Sentinta Civila 1130, din 26 februarie 2004, ramasa definitiva si irevocabila, Judecatoria Bacau admite plangerea formulata de Gheorghe Costras, impotriva procesului verbal de contraventie emis de IJ de Politie Bacau, anulandu-l.

„Impactul ar fi putut fi evitat in cazul in care conducatorul auto al autotractorului ar fi dat dovada de prudenta si diligenta, ar fi fost atent la trafic, astfel la intrebarea daca „soferul autobuzului semnalizase intentia de a vira, raspunde „nu stiu“, desi ar fi trebuit sa raspunda fara echivoc „da“ sau „nu“.

Conform expertizei solicitate de Judecatoria Bacau, singura care avea dreptul s-o ceara, viteza de deplasare a autotractorului era de 97, 79 km/h si nu 35-38 km/h cat arata expertul Victor Tindeche! Experiza ing. Daniela Nucu il scoate vinovat pe conducatorul auto al autotractorului.

In fata acestei situatii, Gheorghe Costras si SC TP Bacau intentioneaza sa actioneze in instanta IJ de Politie Bacau.

Intrebari fara raspuns (deocamdata)

1) Ce interes a avut Biroul Politiei Rutiere sa solicite expertiza tehnica inainte de intocmirea procesului verbal, stiut fiind faptul ca politia se plange de lipsa banilor?

2)De ce nu a fost inaintata contestatia impotriva procesului verbal catre Judecatorie, asa cum prevede Ordonanta 2/2001?

3)Din ce motive IJ de Politie n-a dat un raspuns in termen legal la contestatia din 4 februarie 2002?

4)Cu ce drept ag. sef Gabriel Blaga l-a chemat pe Gheorghe Costras sa dea declaratie pe 5 aprilie 2002 ca renunta la contestatie?

5) Care au fost interesele IJ de Politie pentru a-si sustine nervinovatia, anexand la dosarul aflat pe rolul Judecatoriei Bacau declaratia luata ilegal lui Gheorghe Costras?

6) Din ce motive in procesul verbal incheiat la fata locului politistul sustine ca nu au fost martori de vreme ce in autobuz se afla taxatoarea?

7) Este sau nu ag. sef Gabriel Blaga finul patronului SC HELIOS?

Politistul Blaga neaga acuzele aduse Politistul Gabriel Blaga neaga orice acuzatie si declara ca ancheta s-a desfasurat in conditii legale. „Gheorghe Costras a semnat procesul verbal de cercetare la fata locului inca din data de 13 noiembrie. A dat o declaratie in care a sustinut ca a semnalizat dar nu a precizat daca s-a si asigurat.

Aceste doua lucruri, legate intre ele, duc la accident“, declara politistul. Mi-am facut corect datoria si nu am incalcat nici o lege, atunci cand l-am sanctionat contraventional pe Gheorghe Costras si i-am intocmit dosar penal“.