Cei 73 de piloti, membrii ai Sandicatul Pilotilor Maritimi au adresat

un memoriu prim-ministrului Adrian Nastase cerind sa intervina

pentru dezamorsarea unei situatii de criza aparuta intre societatea

la care sint angajati si RA Administratia Fluviala a Dunarii de Jos

(AFDJ) Galati. Liderul marinarilor, Vasile Ghidu, sustine ca dupa

expirarea contractului de concesiune dintre societatea World Pilot

Services SRL si RA AFDJ Galati, pretentiile ridicate de aceasta din

urma au fost nelegale si exagerate. "La negocieri, impropriu spus

negocieri, pentru ca au fost mai mult niste impuneri din partea

AFDJ pentru un contract de asociere, nu s-a acceptat nici o

propunere din partea noastra. AFDJ vrea sa se asocieze cu doua

firme care in ultimii cinci ani au facut pilotaj, dar World Pilot este

singura firma care a facut acest lucru. Din informatiile noastre se

pare ca vor sa dea aceasta activitate unei firme din Constanta,

firma cu care Valerica Anghel are intelegeri", sustine directorul

firmei de pilotaj, Clim Sabin.

"Ne-au cerut 40% din venitul brut"

Marinarii spun ca reprezentantii AFDJ au cerut ca 40% din venitul

brut al frmei la care sint angajati sa revina regiei, lucru cu care

pilotii nu au fost de acord. De la derularea contractului de

concesiune, AFDJ primea 14% din venit, ulteior acesta a ajuns la

20%. Conducerea firmei galatene sustine ca in conditiile impuse de

AFDJ nu mai poate face o crestere a salariilor pilotilor si ca in

ultima instanta este de acord sa plateasca 20% din venit. "De ce sa

dam la AFDJ cind ei nu ne pun la dispozitie nimic. In schimbul

acestei redevente ei ne dau doua salupe de care noi nu avem

nevoie", a adaugat Vasile Ghidu. Directorul firmei de pilotaj a mai

spus ca cei de la AFDJ au cerut si ca activitatea de contabilitate sa

fie facuta tot de ei, lucru cu care reprezentantii Worl Pilot nu au fost

de acord.

Pilotii sustin ca navigatia pe sectorul Dunarii maritime, de la Bara

Sulina, Tulcea pina in porturile Galati si Braila este aproape

paralizata, iar pilotarea navelor in acest sector se face doar de

citeva persoane, inapte medical si deprofesionalizate. "In acest

moment, se incearca prin mijloace murdare destramarea unui corp

de elita, membrii sindicatului nostru, care are un rol decisiv in

navigatia navelor pe Dunarea Maritima, de noi depinzind, in ultima

instanta, activtatea portuara in porturile Galati, Braila, Tulcea si

navigatia pe canalul Sulina a navelor maritime care au operat in

porturile ucrainiene Reni si Izmail", sustine liderul sindicatului,

Vasile Ghidu.

AFDJ pune acum conditiile

Contactat telefonic, directorul general al AFDJ Galati, Valerica

Anghel, sustine ca a purtat discutii cu reprezentantii societatii inca

dinainte de expirarea contractului, dar, s-a izbit de un refuz de

colaborare din partea World Pilot Services. "Inainte de expirarea

contractului am vrut sa stam de vorba cu pilotii dar nici nu au vrut

sa discute cu noi. Vor veni sa-i angajam, dar acum conditiile le

punem noi. Vom angaja atiti piloti cit avem nevoie. In momentul de

fata avem personal suficient pentru a ne putea misca. Am angajat

citiva piloti pensionari", ne-a declarat directorul AFDJ, Valerica

Anghel.

Acesta a mai spus ca pina in prezent, activitatea de pilotaj se

desfasoara in conditii de siguranta, incepind cu data de 1 august au

fost pilotate sapte nave maritime. Nu a existat nici un blocaj al

activitatii in porturile maritime datorat activitatii de pilotaj. "Afirmatia

ca AFDJ foloseste piloti care nu sint apti din punct de vedere

medical sau nu au brevete valabile, este total tendentioasa si

neadevarata. In continuare, Administratia invita pilotii care au fost

transferati la World Pilot Services pe perioada concesionarii si care

nu au acceptat sa revina in cadrul regiei, sa se prezinte la sediul

AFDJ in vederea angajarii", ne-a mai declarat directorul AFDJ,

Valerica Anghel.