Managementul inovator pentru perioada respectiva, precum si adaptabilitatea acestuia la schimbarile generate de un mediu economic aflat in plin proces de transformare, a facut ca ideea ce parea o simpla incercare a pietei sa devina punctul de referinta in serviciul de curierat romanesc.

Cum a pornit aceasta afacere si cum s-a dezvoltat in Constanta, aflam de la Eugen Florea, director de zona.

- Faceti o scurta descriere a activitatii pe care o desfasoara firma dvs. - Cargus este o firma de curierat. Transportam colete si documente oriunde in tara si strainatate. Pentru curieratul in afara tarii colaboram cu firme straine.

Lucram in sistem door to door ( luam coletul de la usa clientului si il predam personal destinatarului), transportul fiind asigurat cu masinile proprii.

- De ce infrastructura dispune Cargus Constanta?

- In Constanta dispunem de sediu si parc auto. Pentru judet avem 18 angajati care sunt si curieri si soferi. Detinem si un parc auto de 14 autoutilitare.

De asemenea, zona de care raspund cuprinde orasele Tulcea, Galati, Braila, Slobozia, Calarasi, Cernavoda si Medgidia, fiecare dispunand de masinile proprii.

- In medie, dupa cat timp ajunge coletul la destinatar?

- Timpul mediu este de 24 de ore.

- Exista anumite facilitati pentru clienti?

- In cazul unei firme care ne solicita un volum mai mare de expeditii, aplicam o reducere. Acelasi lucru se intampla si atunci cand un agent economic are un numar mai mare de expeditii.

- Care este perioada cea mai buna in cursul unui an pentru o astfel de afacere?

- Fara indoiala, perioada sarbatorilor. In luna decembrie am avut un numar de 11.500 de expeditii.

- Ce garantii oferiti clientilor?

- Principala garantie este actul pe care il semneaza clientul cu firma si care constituie de fapt un contract. Clientul are posibilitatea sa-si asigure marfa, pentru care plateste 1% din contravaloarea marfii.

De ce este necesar acest lucru? In cazul in care se sparge o masina si se fura coletul respectiv noi decontam suta la suta din valoarea declarata. Daca nu isi asigura marfa, firma Cargus, conform contractului incheiat cu clientul, nu poate deconta mai mult de 100 de euro.

Alte masuri de securitate, masinile noastre sunt echipate cu sisteme de alarma si inchidere centralizata.

- Care dintre serviciile firmei sunt cele mai solicitate?

- Documentele originale. Aceasta si datorita faptului ca printre clientii importanti se numara firmele de shiping. Pe locul secund se situeaza coletele cu diferite marfuri.

- Care este secretul reusitei intr-o astfel de afacere?

- Seriozitatea, alaturi de promptitudine.

- Prin ce servicii se deosebeste Cargus de alte firme cu acelasi obiect de activitate?

- Prin seriozitate si promptitudine, dupa cum am afirmat anterior. In activitatea noastra ne-a ajutat mult si faptul ca firma functioneaza de 14 ani, fiind prima in domeniu din Romania. Traditia este un alt element prin care ne diferentiem de alte firme din domeniul curieratului, ceea ce ne-a ajutat sa avem o baza mare de clienti fideli.

- Care este procedura prin care clientii pot apela la serviciile firmei?

- Cea mai simpla modalitate este telefonul. Clientul ne solicita transportul, noi il punem la curent cu conditiile contractuale, modalitatile de transport si stabilim ora cand curierul poate ridica pachetul. Coletul il aducem la sediu, dupa care este trimis la destinatar.

- Pentru transportul international?

- Este cam aceeasi modalitate. Clientului i se aduce la cunostinta tariful si se procedeaza ca si in cazul curieratului intern.

- Cum procedati in cazul in care clientul are anumite preferinte pentru un anumit mijloc de transport?

- Pentru transportul international colaboram cu anumite firme din strainatate. Ii aducem la cunostinta tariful si timpul de tranzit, clientul putand opta pentru orice mijloc de transport. Daca doreste ca timpul de tranzit sa fie mai mic, clientul va plati mai mult.

Pentru transportul rutier, tariful este mai mic, iar timpul tranzitului mai mare.

- Fiecare curier deserveste o anumita zona?

- Da. In principiu fiecare curier deserveste numai o zona, dar in cazul in care una este mai solicitata, atunci curierii din zonele limitrofe il ajuta. Foarte important este ca fiecare curier sa deserveasca o anumita zona pentru a fi cunoscut de client.

- Care ar fi raportul intre clientii permanenti si ceilalti?

- Majoritatea sunt clienti permanenti, aproximativ trei sferturi.

- Prin ce modalitati va selectati personalul?

- Curierii s-au adus unul pe altul. Pentru ca firma sa functioneze bine, este nevoie ca angajatii sa aiba incredere unul in celalalt. Daca exista anumite suspiciuni intre ei, automat se rasfrang si asupra firmei. Dar, din fericire, nu am avut astfel de probleme.

Dupa aceasta selectie au fost testati si de mine prin diferite metode.

- Care sunt ultimele noutati pe care le puneti la dispozitie clientilor?

- In primul rand colaborarea cu noii parteneri pentru curieratul international. Pe plan intern incercam sa ne multumim clientii, sa fim mai rapizi.

- Aveti in vedere o eventuala extindere a afacerii?

- In 1996, pentru judetul Constanta aveam o masina si doi agenti. Pe parcurs, crescand numarul clientilor, s-a marit si parcul auto, precum si numarul curierilor.