Terminalul de Soia

Societatea SC Soya Plus SRL apartinand de East Point Holdings Ltd. a inchiriat in Portul Constanta zona de sud a platformei aferente molului 1A, o platforma in suprafata totala 55215 mp pentru o perioada de 30 ani, in vederea realizarii unui terminal de depozitare si prelucrare soia si cereale.

Conform contractului de inchiriere incheiat intre CN APMC SA Constanta si SC Soya Plus SRL se are in vedere dezvoltarea investitiei in doua faze, in functie de traficul de cereale preconizat.

Pentru depozitarea srotului de soia si cereale, se vor construi doua magazii si un siloz cu opt celule, respectiv sisteme de primire si expeditie interconectate prin benzi transportate.

Pentru procesarea boabelor de soia, se va construi o fabrica in care se va pregati si prelucra marfa, rezultand srot, ulei si coji. Capacitatea anuala de prelucrare a acestei fabrici va fi de aproximativ 200 mii tone pe an boabe de soia.

Intreaga investitie constand in constructii, echipamente, asigurari utilitati va fi finalizata din sursele proprii si creditele bancare ale SC Soya Plus SRL. Valoarea estimata a lucrarii este de aproximativ 25 milioane dolari.

Terminal produse lemnoase (Kronospan)

Societatea Kronospan Zona Libera Constanta SRL este concesionara unui teren cu o suprafata de 50000 mp, aferent parcelei FB1, situata in zona de sud a Portului Constanta, in dreptul Danei 131.

Societatea intentioneaza sa continue amenajarile prevazute in contractul de concesiune, care au fost incepute in anul 2000 si sa efectueze lucrari pe parcela concesionata care sa permita dezvoltarea terminalului de produse lemnoase.

Activitatea preconizata sa se desfasoare in terminal va consta in aducerea de placi din aschii de lemn tip PAL si MDF, cu vagoane CF, descarcarea, transportul si incarcarea in nave maritime, la Dana 131, utilizand o macara mobila.

Dezvoltarea activitatii va consta in crearea unei linii de formatizare a placilor, astfel incat circa 20 la suta din volumul total de placi ce sosesc in terminal pe linia CF vor fi taiate si ambalate sub forma de pachete, in vederea incarcarii in nave.

Restul de 80 la suta vor fi descarcate, depozitate temporar si apoi incarcate in nave. Se estimeaza ca traficul minim va fi de circa 600 mii tone pe an, constand numai din export.

Conform contractului de inchiriere incheiat intre CN APM SA Constanta si Kronospan, pana la 31 decembrie 2005 este necesara realizarea unor lucrari estimate la o valoare de 2.087.858 euro, iar pana la 30 iunie 2006 realizarea unor lucrari in valoare de 7.509.899 euro. Valoarea totala estimata este de 9.597.757 euro.