Desi putini stiu, inainte de Revolutia din decembrie 1989, populatia din Romania a fost socata de manifestarile huliganice ale unor grupuri izolate de tineri, pe care Militia din vremea aceea ii acuzase de profanare de morminte.

Fireste, cum in acele vremuri, opinia publica trebuia protejata de informatii compromitatoare la adresa eficacitatii organelor de ordine de a elimina „din fasa” aceste tipuri de manifestari „capitaliste”, evenimente de acest gen au fost date uitarii, sau, mai bine zis, ingropate prin sertarele serviciilor de informatie.

Dupa 1989, profanarile de morminte au continuat sa socheze, dar in aceeasi masura in care au facut-o stirile despre sexagenarele violate si pradate in propriile case.

Practici sataniste sau pur si simplu teribiliste, profanarile isi gasesc cu greu incadrarea intr-un gen de infractiune, pentru ca, pe o scara de 1 la 10 a abominabilului si scabrosului, astfel de practici sunt supraliminale.

De regula, satanismul este apanajul acestei „indeletniciri” macabre, care a luat amploare in Romania mai ales dupa 1997, o data cu infiintarea a peste 22 de secte adepte a bibliei lui La Vey (biblia satanista). Conform informatiilor furnizate de SRI, profanarile continua de ani de zile, in contextul in care sectele sataniste nu pot fi starpite.

S-a spus, pe drept cuvant, ca satanismul in Romania este un fenomen de imitatie sociala, iar actele de vandalism sunt efectuate orbeste, la indemnul liderilor gruparii. Cu toate acestea, practicile de acest gen au devenit un fenomen, in conditiile in care miscarea satanista s-a extins la nivel national.

Astfel, in evidentele Politiei Romane sunt mentionati diversi reprezentanti din toate judetele tarii. Nume precum „Eddie Mortul” din Alba-Iulia, „Macelarul” din Pitesti, „Paranoia” din Constanta sau „Mortul” din Onesti, „Capitanul” din Targu-Ocna, „Necrofilul” din Bacau isi disputa suprematia in judetul de provenienta.

In judetul Constanta, actele de vandalism continua, conform declaratiei inspectorului principal din cadrul Inspectoratului Judetean de Politie, Razvan Mocanu. „Profanatorii de morminte fac inca ravagii la nivel local, ultimul caz fiind inregistrat anul trecut, cand cea care a comis infractiunea era minora. Cert este ca pedeapsa pentru o astfel de infractiune este destul de mare.

Conform Codului Penal, articolul 319, infractiunea de profanare de morminte se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani.”, sustine acesta.

Conform studiilor efectuate de specialistii de la Serviciul Roman de Informatii, identificarea celor care comit infractiunea de profanare de morminte se face pe baza unor elemente de baza, cum este acela ca toti practicantii dezvolta sifilis ca urmare a orgiilor sexuale impuse de „regulamentul de ordine interioara” sau un panaritiu rebel la tratament.

Dorind o confirmare a acestor aspecte, am cerut parerea lui Andrei Toader, medic dermatolog, care a declarat: „Ca urmare a contactului cu osemintele aflate in stare avansata de putrefactie, subiectii pot contracta un panaritiu, din cauza faptului ca intra in contact cu bacteriile saprofite.

Nu este o regula dar, de obicei, majoritatea celor care vandalizeaza morminte pot dezvolta o astfel de afectiune dermatologica si, probabil, criteriul dupa care sunt depistati de organele de politie se bazeaza pe acest fapt”.

Desi metodele de reperare a acestor delincventi pot parea rudimentare, politia se foloseste de ele, din lipsa altor probe, pentru ca acest gen de infractiuni se desfasoara noaptea, pe teritorii putin populate, iar martorii care ar putea furniza date suplimentare sunt fie prea putini, fie lipsesc