Influentul presedinte al Consiliului Judetean a reusit de curand sa obtina pentru firma sa SC “Ştirea SA” o licenta de emisie de la CNA pentru postul de radio “Varadinum Radio”.

Alaturi de Kiss, printre actionarii societatii se numara si viceprimarita, Biro Rozalia, o mai veche partenera de afaceri, precum si un alt colaborator mei vechi, Ioan Costin, fost director marketing la “Crisana”, “Jurnal bihorean”, actualmente angajat la fituica lui Tarau, “Informatia de

Vest”.

Kiss pregateste o noua lovitura si pe piata cotidianelor bihorene. In martie, el pregateste lansarea unui nou ziar de limba romana de format tabloid ce va purta titulatura de “Click”.

In fruntea noii publicatii o vom gasi pe Teodora Ivan, o ziarista versata (precum patronul ei) de la “Jurnalul de dimineata”.

Domnisoara Ivan este o presara fara scrupule care ia fara jena sume importante de bani atat de politicienii Puterii, cat si ai Opozitiei, alaturi o alta ziarista “faimoasa” in oras, Mariana Bejan, fiind vazuta ca “ziarista de casa” a mai multor politicieni si oameni de afaceri cu

imaginea sifonata, dar cu portofelul gros.

Nu este exclus, ca pe viitor Kiss sa-si largeasca afacerile si in zona televiziunii, completandu-si imperiul mediatic si cu un post local sau chiar regional.

Recidivistul

Presedintele Consiliului Judetean Bihor nu este la prima investitie in domeniul mass-media. In trecut, controversatul Kiss a avut in proprietate si alte institutii de presa precum TVS, Jurnal bihorean, Crisana sau Bihari Naplo.

Se pare ca in cazul cotidianului de limba maghiara vandut trustului austriac “Informmedia”, Kiss si-a pastrat un pachet de actiuni suficient de mare pentru a influenta si astazi politica editoriala.

Chiar daca nu mai este patron, si in cazul postului Tv si a Jurnalului bihorean, Kiss isi mentine in continuare influenta, reusind sa tempereze vocea critica a acestor organe de presa atunci cand vine vorba fie de UDMR, fie de Consiliul Judetean.

Razboiul imperiilor

Pe langa necesitatea de a mai “lucra” la imaginea patronului sau, noul imperiu media va avea si o alta menire: Kiss vrea sa-si intareasca pozitia in rafuiala dintre grupurile de interese locale.

Investind intr-un trust de presa, el doreste sa recupereze terenul pierdut in fata “dusmanilor” sai de moarte, fratii Ioan si Viorel Micula care dispun deja mai multe ziare, radiouri si televiziuni.

Cat priveste finantarea noul trust de presa, exista informatii cum ca ins patele afacerii ar sta prieteni si parteneri influenti din Ungaria.