Targul international de turism de la Berlin, International Tourismus Borse (ITB), a reprezentat o buna oportunitate pentru Romania in a-si promova potentialul turistic la cea mai mare manifestare de profil. Un numar de 35 de agentii de turism si patru asociatii de promovare a turismului au participat la eveniment

Firmele de turism si asociatiile regionale de promovare a turismului prezente in standul Romaniei la ITB au promovat oferta turistica generala, in functie de specificul activitatii desfasurate de fiecare in parte.

Astfel, agentiile de turism au evidentiat aproape tot ce poate oferi spatiul Carpato-Danubiano-Pontic: turismul cultural, turismul de afaceri, turismul de litoral, croazierele pe Dunare, Delta Dunarii, turismul sportiv - pescuit si vanatoare, cicloturism - turismul rural, turismul balnear, turismul montan - schi, drumetie - turismul viticol, turismul

ecvestru. Dupa cum ne-a declarat in exclusivitate Carmen Moraru, director general de promovare din cadrul Autoritatii Nationale de Turism (ANT), in cele trei zile dedicate publicului si doua specialistilor ANT, agentiile de turism si asociatiile prezente au realizat contacte directe cu potentialii turisti.

Astfel, ei au furnizat acestora informatii despre destinatia turistica Romania si despre posibilitatile de petrecere a vacantelor la noi in tara, in functie de preferintele exprimate.

Tour-operatorii romani au avut contacte cu profesionistii germani si nu numai, contacte ce stau la baza atragerii de turisti straini in Romania.

Scopul participarii anuale a Romaniei la aceasta manifestare expozitionala de profil l-a reprezentat atragerea unui numar sporit de turisti germani in Romania, imbunatatirea imaginii generale a tarii noastre pe piata germana, transmiterea unui mesaj pozitiv atat turistului, cat si potentialilor parteneri in legatura

cu cresterea competitivitatii turismului romanesc pe piata internationala.

Prezent la targul international de turism de la Berlin, presedintele ANT, Marius Sorin Crivtonencu, a avut o serie de intalniri cu personalitati importante ale turismului mondial, printre care s-au numarat secretarul general al Organizatiei Mondiale a Turismului, Francisco Frangialli, si presedintele World Tourism and Travel Council, Jean Claude

Baumgarten. Subiectul principal al intrevederilor l-a constituit dezvoltarea colaborarii dintre ANT si cele doua organisme internationale de profil.

In acest sens, s-a avut in vedere acordarea de consultanta pentru intocmirea unei noi strategii de dezvoltare a turismului romanesc, furnizarea de informatii si date statistice privind turismul international, studii ce cercetare, precum si transferul de know-how prin includerea personalului ANT in programele de training ale organizatiilor mentionate.

Nemtii, interesati de litoralul romanesc

Turistii germani manifesta un interes aparte pentru produsul turistic litoral, care este promovat in cadrul actiunilor desfasurate de ANT.

Aceasta atentie speciala se concretizeaza in contacte periodice intre conducerea ANT si marii tour-operatori germani - TUI, ITS, Thomas Cook - colaborari intre firmele romanesti de turism si acesti tour-operatori, precum si in includerea ofertei de turism specifice in cataloagele lor.

Traditii romanesti in Berlin

Anul acesta, promovarea destinatiei turistice Romania in cadrul ITB a fost realizata prin organizarea unei serii de activitati in stand.

Vizitatorii standului care au participat la Seara Romaneasca au putut asculta muzica traditionala romaneasca si au putut viziona dansuri populare, degustand vin din podgoriile Murfatlar, dar si servind specialitati culinare.

De altfel, vinurile romanesti, dansurile populare si muzica traditionala romaneasca au stat la dispozitia oaspetilor standului pe intreaga durata a targului. O alta surpriza oferita de standul Romaniei a fost expozitia de oua incondeiate si sculptura in lemn, in prezenta permanenta a doi mesteri populari.