Pe zi ce trece problema micului tanc maritim „Bora K", abandonat de armatorul sau in luna august 2002 intr-o dana a Portului Constanta Sud-Agigea devine tot mai presanta, din cauza faptului ca partea imersa a corpului navei (corpul viu) este o veritabila sita, iar iminenta scufundarii planeaza in orice moment asupra epavei.

Solutionarea problemei „Bora K" este grevata de situatia juridica neclarificata a navei. De fapt, este vorba mai mult despre procedura juridica extrem de lenta cauzata de legislatia stufoasa in domeniul maritim care actioneaza in cazul navelor abandonate sau a epavelor.

Dupa cinci luni (august 2002-decembrie 2002) in care armatorul tancului turcesc, compania DENIZCILIK TIC. LTD. nu a achitat nici un cent din suma de 39.000 USD reprezentand tarifele portuare aferente stationarii navei „Bora K" in portul Constanta, Administratia Portuara a actionat firma turceasca in instanta pentru recuperarea datoriei.

Numai ca, de fapt, la acel moment tancul fusese deja abandonat, fara ca o declaratie in acest sens sa fie depusa de comandantul navei la Capitania Portului Constanta.

Drept urmare, solicitarea CN APMC-ului de a se autoriza vanzarea navei in vederea recuperarii datoriei a fost respinsa de instanta, din cauza unui viciu procedural care-l implica pe proprietarul tancului, compania turceasca AES FINARSAL KIRALAMA AS.

Astfel, mecanismul juridic tergiverseaza in continuare solutionarea problemei „Bora K", urmand recursuri si alte actiuni procesuale timp in care, desi s-au aplicat cateva caplamale care sa obtureze gaurile corpului navei ajunse in stadiu de epava (acesta fiind si motivul real pentru care a fost abandonata de armator, in conditiile in care cheltuielile de reparatii sau de tractare a ei intr-un santier unde sa fie taiata si transformata in fier vechi depaseau sumele care ar fi fost obtinute prin vanzarea fierului rezultat), micul tanc turcesc se poate scufunda in bazinul portuar dintr-o clipa in alta.