Semnalam intr-un articol aparut vineri, 8 aprilie a.c., conduita mai mult decat neadecvata pentru un cadru didactic a profesorului de chimie Ion Popa, care pe langa materia pe care o preda in cadrul Grupul Scolar „George-Emil Palade", a adaugat la programa scolara si glumele cu substrat sexual evident, ca modalitate de a le ajuta pe tinerele eleve sa inteleaga mai usor… chimia si a depasi

severitatea de care da dovada la cursuri. dovada la cursuri. Ca raspuns la articol, in cursul zilei de ieri, 12 aprilie a.c., trei grupuri de elevi din clasa a XII-a A, a XI-a C si a IX-a B din cadrul Grupului Scolar „George-Emil Palade" au sosit la redactia Replica cerand sa dezminta cele afirmate in respectivul articol.

Principalul argument al elevilor, sustinut in favoarea dascalului acuzat de a fi depasit limitele relatiilor elev-profesor, a constat in mentionarea rezultatelor pe care le-a avut profesorul Ion Popa, de-a lungul intregii cariere, atat ca profesor, dar si ca inspector si director al Grupului Scolar la care actualmente preda.

„Ne este profesor de patru ani de zile, timp in care nu am semnalat nici o abatere a acestuia de la etica morala. Este un profesor exemplar care se ocupa intru-totul de predarea materiei.

O mare parte dintre studentii de la Facultatea de Medicina din Constanta si Bucuresti au obtinut rezultate remarcabile datorita constiinciozitatii sale ca profesor", se specifica in dreptul la replica semnat „colectivul clasei a XII-a A".

Cat despre afirmatiile tinerelor ce il incriminau pe profesor ca isi depasea cu mult atributiile, elevii declara ca ar exista mai multe motive pentru astfel de actiuni, cel mai probabil imaginatia foarte bogata a fetelor si incapacitatea acestora de a intelege glumele profesorului. „Numai o minte bolnava se gandeste automat la sex.

Ce, daca a zis 69 insemna ca facea automat trimiteri imorale? 69 este un numar ca oricare altul, nu?", a declarat revoltata Edith Datcu, eleva in a XII-a A, dand dovada de o aparenta naivitate, dispusa sa-si apere indrumatorul pana in panzele albe. „Pe noi nu a incercat niciodata sa ne pipaie, sa ne atinga cu un deget macar.

Cred ca elevele respective au interpretat stilul de a glumi al profesorului pentru a-i face rau, din cauza rezultatelor slabe pe care le au la materia lui", a adaugat la fel de inversunata Alina Ditescu, o alta eleva, care asemenea colegelor sale nu parea sa faca diferenta intre hartuirea fizica si cea verbala, sustinand ca glumele profesorului trebuiau luate ca atare si nu spuse presei.

"Sun-o, ma, pe profa' si spune-i ca astia nu vor sa ne puna stampila"

"De ce nu au spus cuiva din scoala, se luau masuri la nivelul institutiei, dar ele au vorbit mai intai cu presa, nu se procedeaza astfel", a declarat parca avand lectia invatata Bogdan Mazalu, elev in a XII-a A. In schimb, reprezentantii ai clasei a XI-C, considera ca actiunile profesorului sunt doar o metoda de a relaxa orele tensionate.

„Datorita materiei acumulate, profesorul incearca sa destinda atmosfera din cursul orei prin diverse glume", sustin acestia in dreptul lor la replica, preferand astfel sa ascunda orice incident sub aparenta unei glumite nevinovate, si mai ales de ochii indiscreti ai presei.

Desi declaratiile lor sunt in ton cu atmosfera din scoala, profesorii fiind mirati de cele relatate in articol, iar directoarea foarte surprinsa de faptul ca a fost abordata de presa, elevii clasei a XII-a A sustin ca nu au fost indrumati de nimeni, nici un cadru didactic din cadrul scolii nestiind unde se afla ei, lucru greu de crezut tinand cont mai ales de numarul mare al acestora si, de

asemenea, este uimitor cat de mult seamana, pe alocuri fiind chiar identice, cuvintele de lauda aduse profesorului Ion Popa, cat si restul afirmatiilor elevilor veniti ieri la redactie cu cele folosite de directoarea liceului in interviul din 7 aprilie a.c.

Oricum, este interesant cum trei grupuri diferite de elevi s-au hotarat, brusc, la aproape o saptamana de la aparitia articolului, sa isi manifeste dragostea si sustinerea pentru pedagogul lor. De mentionat este si faptul ca, cerand sa fie pusa stampila ziarului pe o copie a declaratiei, si fiind refuzati, elevii s-au grabit sa ceara noi indicatii de la profesori.

"Sun-o, ma, pe profa' si spune-i ca astia nu vor sa ne puna stampila", a spus unul dintre ei, uitand se pare ca venisera din proprie initiativa, dupa ce au aflat despre articol intamplator.

"Am aflat despre articol de pe internet, nu ne-am intalnit cu profesorul pana acum, abia astazi avem ora cu el", a marturisit eleva Amalia Baietu, ingrijorata si ea precum restul elevilor de a nu intarzia la ora de chimie.

Intentia elevelor denuntatoare consta, dupa parerea elevilor semnatari ai drepturilor la replica in dorinta de a distruge reputatia unui om, din neputinta de a promova la materia acestuia, alimentata si de exagerarile parintilor, elevii fiind convinsi ca exista un substrat de complot impotriva profesorului respectabil, care nu face decat sa glumeasca putin, caci in fond „de la vorba pana la fapte

este o cale lunga!!! Cuvantul elevului are credibilitate", dupa cum se mentioneaza in dreptul la replica al elevilor din a IX-a B. Dar elevele care au sustinut atitudinea deplasata a profesorului Ion Popa, sub protectia anonimatului, de frica represaliilor, de ce nu au credibilitate?