La inceputul lunii mai, BNR, in parteneriat cu un cotidian national, a organizat "Ziua leului nou" la Iasi, eveniment sponsorizat de BCR (banca de stat, isi permite!) care a facut parte dintr-o asa zisa campanie de informare.

Participarea a aproximativ 25 de persoane, cu tot cu organizatori, vorbeste de la sine despre "succesul" acestei actiuni.

Daca mai luam in calcul si faptul ca mass-media ieseana a fost reprezentata doar de citiva jurnalisti, putem trage concluzia ca rezultatul actiunii a fost aproape nul. Probabil invers proportional cu cheltuielile!

Recent, site-ul www.ghiseulbancar.ro a atras atentia ca "BNR nu catadicseste sa raspunda la intrebarile oamenilor despre cum vor folosi noii bani", aducind o dovada in sprijinul afirmatiei ca "Banca Nationala a Romaniei a pregatit superficial si neprofesionist campania de promovare a introducerii leului nou (denominarea monedei nationale)".

In perioada 5-10 mai, APC Romania a realizat un sondaj cu tema "Consumatorii si Leul Greu", care a evidentiat faptul ca peste 25% dintre intervievati au avut probleme cu conversia dintre leul greu si leul vechi, jumatate dintre acestia fiind tineri (18-30 ani).

Denominarea "bate la usa". Problemele ipotetice vor lasa locul celor reale incepind cu 1 iulie. Pina atunci, BNR continua campania. Probabil cu aceleasi rezultate ca la Iasi.