Desi cu totii suntem gata sa aratam cu degetul coruptia de la nivelul mai-marilor tarii, cand vine vorba sa vedem ce se petrece si prin ograda proprie, inchidem ochii subit, negam ca astfel de fenomene ar exista si intoarcem capul.

Astfel se intampla si in cazul Santierului Naval SC Daewoo Mangalia, unde lucrarile de reparatii bine platite sunt directionate invariabil catre firmele sub-contractoare detinute tocmai de cei cu rol in controlarea acestor acte de influenta. Iar cum era de asteptat, superiorii nu stiu nimic si nici nu considera ca astfel de fapte sunt posibile.

La nivel local este bine cunoscut faptul ca firme sub-contractoare din cadrul Santierului Naval SC Daewoo Mangalia sunt detinute sau administrate de rude apropiate ale organelor de control.

Iar in virtutea acestui fapt, aceste firme devin beneficiarele celor mai profitabile contracte, in detrimentul celorlalte firme, ai caror reprezentanti nu se pot lauda cu relatii atat de stranse, dupa cum ne-a declarat administratorul unei firme sub-contractoare defavorizate, dar care a preferat sa-si pastreze anonimatul.

„Nu ai cui sa te plangi pe acolo ca ai fost neindreptatit, caci organele indreptatite sa ancheteze nu au nici un interes sa o faca, doar nu se vor sapa unul pe celalalt", ne-a declarat administratorul de firma.

Astfel, printre persoanele prinse cu mana in sac si cu numele trecut pe statul de plata al unor firme se numara si Gheorghe Cristea, seful Postului de Politie Transporturi din cadrul santierului, dar care pentru a nu trezi prea multe suspiciuni a trecut firma, SC „Gabi Maritime" SA, pe numele sotiei.

Prea departe nu este nici Adrian Stalpeanu, seful Postului Vamal din zona, societatea SC „Omega Junior" SA fiind trecuta in registre pe numele fratelui sau, dar cum sangele apa nu se face, nu-i poate refuza putin ajutor acestuia.

„Daca nu dai si tu ceva, nu te ajuta, caci oricum ei isi au interesele lor, se ajuta intre ei, iar noi, restul, luam ce le scapa lor printre degete", ne-a mai declarat acelasi administrator de firma. Reprezentantii Politiei Municipale Mangalia sunt la curent cu ce se intampla prin SC Daewoo Mangalia, dar cum nu tine de jurisdictia lor, nu au cum si de ce sa intervina.

Pescaru stie, dar nu spune, iar Bucur nu vede nici o problema

"Si eu am auzit de relatiile dintre administratorii firmelor sub-contractoare si organele de control, dar cum nu tine de jurisdictia mea si nu am competenta, nu am facut verificari, astfel ca nu pot spune sigur. Dar dupa cum se aude, cam asa ar fi", a afirmat comisar sef Nicolae Pescaru, seful Politiei Municipale Mangalia.

Desi conflictul de interese este clar conform legislatiei, caci in cazul in care detin si calitatea de actionari la societati la care ar trebui in fapt sa efectueze controale, nu se poate spune ca anchetele vor fi dirijate cu aceeasi obiectivitate, superiorii de la Constanta nu considera ca este ceva in neregula.

Astfel, subliniind faptul ca nu exista nici un fel de reclamatie care sa-l vizeze pe seful de post de la Mangalia, Gheorghe Cristea, comisar sef Ioan Bucur, seful Serviciului de Politie Transporturi Maritime, atrage atentia asupra faptului ca nu-i poate nega nimeni calitatea de actionar.

„In conditii normale, nu este corect sa existe o societate administrata de sotia sa, dar daca acesta detine doar calitatea de actionar nu vad de ce ar fi vorba de conflict de interese, caci nu poate interveni in nici o actiune a santierului, fiind vorba de o societate privata, administrata de coreeni", ne-a declarat comisar Ioan Bucur.

In plus, daca intr-adevar seful de post Gheorghe Cristea este partas la societatea SC „Gabi Maritime" SA, intr-o forma sau alta, comisarul Ioan Bucur este de parere ca acest lucru ar fi trebuit sa fie specificat in declaratia de interese depusa la inceputul anului la Management Resurse Umane, din cadrul Politiei Transporturi. Cu alte cuvinte...soarta!!!