La ora actuala, ROMTELECOM deruleaza o campanie publicitara al carei mesaj principal este „am redus din nou tarifele" („la convorbiri interjudetene" sau „la convorbirile internationale").

Tinind cont de faptul ca ultima modificare de tarife dateaza din 01 februarie 2005, revista economica FINANCIARUL considera ca spoturile difuzate de televiziuni, precum si reclamele din presa scrisa si electronica, in special prin formularea „din nou", acrediteaza ideea ca ROMTELECOM ar fi operat recent o noua reducere a tarifelor.

Este vorba de doua categorii de convorbiri, si reprezinta „publicitate inselatoare", in sensul definitiei date de Legea nr.148/2000 privind publicitatea, art. 4, litera b), care precizeaza: „publicitate inselatoare - orice publicitate care, in orice fel, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare orice persoana careia ii este adresata sau care ia contact cu aceasta si ii poate afecta comportamentul economic, lezindu-i interesul de consumator…".

Revista economica FINANCIARUL, publicatie editata de Agentia de Presa si Publicitate DS PRESS Iasi, a solicitat Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului si CAN sa aplice masurile legale in cazul in care constata ca actuala campanie publicitara derulata de catre operatorul de telefonie fixa ROMTELECOM incalca prevederile Legii nr.148/2000 privind publicitatea.

Din partea presedintelui Consiliului National al Audiovizualului, domnul Ralu Filip, am primit urmatorul raspuns:

"CNA a analizat in sedinta publica in data de 31 mai 2005 sesizarea formulata de dumneavoastra si a decis sa solicite posturilor oprirea de la difuzare a reclamei incriminate de dumneavoastra pina la intrarea in legalitate, acest lucru insemnind, in raport cu deciziile institutiei noastre, inlaturarea termenului «din nou» din mesajul sub care se deruleaza aceasta reclama".

Revista economica FINANCIARUL saluta decizia Consiliului National al Audiovizualului si asteapta o reactie prompta si din partea ANPC.