Inca din anul 2002 au fost achizitionate o serie de mijloce de transport in comun, mai precis 130 de autobuze, pentru a reinnoi parcul auto de transport in comun din orasul Constanta. Cu toate ca sunt noi, si ar trebui sa fie in perfecta stare de functionare, acestea mai clacheaza din cand in cand, in urma unei defectiuni care apare inopinat.

Se pare ca in ultima perioada, incidentele la aceste masini au fost cam dese. Aceste lucruri au fost constatate chiar doua zile la rand, cand autobuzele au avut nevoie de reparatii pentru ca nu se puteau deplasa, soferii fiind nevoiti sa ceara pasagerilor sa coboare din masina pentru a se putea efectua reparatiile.

Astfel de lucruri se mai intampla, fapt ce nu e in folosul cetateanului, daca stam sa ne gandim ca un bilet cu doua calatorii s-a scumpit, nemaivorbind de abonamente care de asemenea sunt foarte piperate, iar daca astfel de incidente se intampla mai des, calatorii vor fi nevoiti sa-si cumpere de fiecare data cand autobuzele au probleme alte bilete.

In alta ordine de idei, in paralel cu autobuzele achizitionate din 2002, mai functioneaza si cele mai vechi, pe diferite linii de transport, si pe ruta tramvaielor. Potrivit declaratiilor directorului adjunct al Regiei Autonome de Transport in Comun Constanta, Dan Astratinei, din cele 130 de trolee, 103 sunt de tip MAZ, care sunt din cele noi, si restul sunt UDM -uri, care, de asemenea, sunt noi.

„Atunci cand se termina cursele, autobuzele intra direct in garaj unde sunt verificate CTIZ, control tehnic si ingrijire tehnica", ne-a mai declarat directorul adjunct Dan Astratinei. Referitor la defectiunile care mai apar din cand in cand, in opinia directorului, acestea sunt „inerente, dar nu pun in pericol viata cetatenului".

Cu toate ca ele sunt verificate periodic la sistemul de franare si beneficiaza de o verificare completa o data la sase luni de zile, aceste incidente nu pot fi anticipate, si de altfel daca nu sunt foarte grave, potrivit directorului adjunct, ele nu sunt nici semnalate celor din conducere, ci reparate pe loc.

Din 2004, RATC raspunde direct de buna functionare a troleibuzelor

In urma cu mai bine de un an de zile, unul dintre autobuzele noi a luat foc din cauza unui scurt circuit, care pana la urma s-a dovedit a fi din cauza celor care raspundeau la aceea vreme de buna functionare a troleibuzelor. Cu toate acestea, astfel de cazuri nu sunt frecvente, chiar daca dupa acel accident nefericit nu s-au mai inregistrat accidente de aceasta natura.

In alta ordine de idei, vizand mijloacele de transport, de tipul autocarelor care transporta turisti si celor care fac naveta catre localitatile din judet si din tara, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului a demarat o campanie nationala pentru depistarea celor care incalca prevederile in domeniul protectiei consumatorului la transportul cu autocarul.

„Din cei 16 agenti economici verificati, la 11 dintre ei s-au constatat abateri de la prevederile legale", ne-a declarat directorul OJPC, Gheorghe Trandafir.

In urma controalelor s-au constatat scaune defecte, manere rupte, o stare de curatenie necorespunzatoare pentru calatori, iar unele autocare nu aveau afisat la loc vizibil numele conducatorului auto, denumirea firmei, si ruta de parcurs. Astfel, pentru deficientele constatate, s-au aplicat amenzi de 30 de milioane.