SC Gumec Service SRL, firma patronata de Adrian Gurzau, fost deputat PD de Cluj, a garat in luna iunie a anului trecut 6 locomotive cu aburi in statia CFR Cluj-Napoca Est. Pana aici, toate bune si frumoase, avand in vedere faptul ca tariful de transport a fost achitat conform prevederilor in vigoare.

Ulterior, firma lui Gurzau a refuzat sa mai plateasca tariful de stationare pe liniile CFR si a abandonat locomotivele cu pricina. Potrivit ceferistilor, acestea ingreuneaza activitatea si pericliteaza siguranta circulatiei feroviare.

Managementul fostei conduceri de la CFR a lasat de dorit. Situatia actuala este dezastroasa. Fostii manageri dintre 2002-2004 n-au mai platit la buget impozitele si asigurarile sociale luate din salariile muncitorilor.

Datoriile la buget depasesc 4000 de miliarde de lei, in timp ce datoriile totale ale Companiei Nationale "CFR" SA se ridica la aproape 20 de mii de miliarde de lei. Ministrul Transporturilor a anuntat ca a depus plangere penala impotriva fostei administratii pesediste.

In conditiile aratate, greva angajatilor de la CFR paralizeaza incercarile de reforma din sistem incepute de noul guvern. Sindicalistii cer 20 de tichete de masa si o marire salariala de 10,7%, insa conditiile impuse de FMI nu permit acest lucru.

In depourile de CFR Marfa din Regionala Cluj, fiecare zi de greva inseamna pierderi de miliarde de lei. Cei mai afectati de situatia creata sunt clientii Companiei, carora nu le ajung marfurile la destinatie datorita faptului ca au semnat clauza dorita de CFR prin care grevele sunt declarate "cazuri de forta majora".

Imperfectiunile sistemului tolerate de fosta administratie isi arata coltii in gara Cluj-Napoca Est, unde omul politic clujean Adrian Gurzau a abandonat mai multe locomotive de epoca, care, potrivit ceferistilor din zona, pericliteaza siguranta circulatiei feroviare.

Locomotive abandonate si datorii consistente

Cele 6 locomotive cu aburi au fost garate in statia CF Cluj-Napoca Est (gara Someseni) la data de 24 iunie 2004. De atunci, locomotivele stationeaza pe liniile CFR fara a mai fi solicitate de beneficiarul de transport, SC Gumec Service SRL, si fara a se plati tariful de garare.

In prezent nu se cunoaste situatia exacta a acestor locomotive deoarece reprezentantii firmei conduse de Gurzau refuza sa se deplaseze la fata locului pentru a-si achita datoriile fata de Sucursala Regionala CF Cluj.

Din acest motiv au fost deja inaintate formele catre conducerea Regionalei clujene pentru actionarea in instanta a SC Gumec Service SRL in vederea recuperarii creantelor financiare.

Dupa cum ne-au declarat surse bine informate, beneficiarul de transport , firma condusa de democratul Adrian Gurzau, nu pare interesata de situatia celor 6 locomotive si nici nu da semne ca ar dori sa-si recupereze bunurile si sa-si achite datoriile, care insumeaza destul de mult.

Conform acelorasi surse, s-ar parea ca Gurzau nu este deranjat de faptul ca firma sa prejudiciaza financiar Regionala CF Cluj si nici nu crede ca ar fi cazul sa transporte locomotivele de la fata locului, avand in vedere faptul ca acestea pericliteaza siguranta circulatiei feroviare.

Sursele noastre sustin ca Gurzau a fost contactat in mai multe randuri de reprezentantii statiei CF Cluj-Napoca Est, dar refuza in mod constant dialogul cu acestia. Datoriile pe care Sucursala Regionala CF Cluj le are de recuperat de la SC Gumec Service SRL au ajuns la suma de 359.126.886 lei.

Firma a fost deja actionata in instanta

Oana Branzan, purtatoarea de cuvant a Companiei Nationale de Cai Ferate "CFR" SA, ne-a declarat urmatoarele: "Reprezentantii statiei CF Cluj-Napoca Est au instiintat in scris conducerea SC Gumec Service SRL despre tarifele pe care le are de achitat catre Sucursala Regionala CF Cluj, in urma gararii respectivelor locomotive pe liniile CF.

Intrucat aceste instiintari au ramas fara raspuns, conducerea Regionalei CF Cluj urmeaza sa recupereze creantele in instanta.

In prezent, dosarul a fost inaintat instantei de judecata, iar conducerea Regionalei CF Cluj asteapta finalizarea acestui caz." Reprezentanta Companiei Nationale de Cai Ferate "CFR" SA a precizat ca deocamdata nu se cunosc mai multe detalii despre acest caz.

Gurzau da vina pe angajatii CFR

Contactat telefonic de reporterii nostri, Adrian Gurzau sustine ca: "Locomotivele nu sunt proprietatea mea, ele apartin unui cetatean german, care m-a rugat sa le repar."

"Respectivul cetatean german, adauga Gurzau, un om de afaceri in varsta, care are probleme de sanatate, nu a mai dat nici un semn de viata din vara anului trecut. A fost achitat doar tariful de transport deoarece cetateanul german nu a mai trimis bani si pentru achitarea celorlalte datorii.

Trebuie precizat faptul ca nu am incheiat nici un fel de contract sau conventie cu reprezentantii Cailor Ferate prin care sa mi se aduca la cunostinta cuantumul tarifului ce trbuie achitat pentru stationarea pe liniile CFR." Mai mult, fostul deputat clujean, declara ca: "Respectivele locomotive au fost devastate de angajatii

Cailor Ferate si de tiganii care actioneaza in zona. Acestea nu pot ingreuna sau periclita circulatia feroviara deoarece au fost garate pe o linie industriala.

Nu am cunostinta de actionarea firmei mele in instanta, dar, daca voi primi o imputernicire din partea cetateanului german, eu voi fi cel care ii va da in judecata pe cei de la Caile Ferate pentru devastarea locomotivelor.

Se va face o lista de inventar, iar cei care au furat vor fi nevoiti sa dea socoteala pentru faptele lor".

Neglijenta criminala

Situatia locomotivelor lui Gurzau abandonate fara plata stationarii pe calea ferata clujeana nu este singulara. Surse din Regionala CF Cluj sustin ca in institutie domneste haosul.

Mecanicii si sefii de statie se plang ca exista multa birocratie si in centrala din Cluj, unde zeci de secretare plimba hartiile. Redactorii nostri s-au convins de acest lucru.

Nici un angajat al Regionalei clujene nu a stiut sa ne ofere detalii legate de cazul locomotivelor de epoca care ruginesc in gara Cluj-Napoca Est, motiv pentru care ziaristii publicatiei noastre au obtinut informatii de la Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA.

Feroviarii clujeni se plang ca banii care ar trebui sa intre in buzunarele lor sunt aruncati pentru lucrari gata facute. Este cazul noii renovari a garii din Cluj, sustinuta de conducerea Regionalei, "modernizare" care va costa peste un milard de euro.

In perioada post revolutionara, renovarile repetate ale acestei gari au inghitit zeci de miliarde de lei de la buget fara ca aspectul statiei sa se schimbe in bine. Nu intampator firmele care au efectuat aceste renovari sunt ale unor rude sau apropriati ai fostilor manageri ai Regionalei.

Aceleasi conditii mizerabile in salile de asteptare si zeci de betivi cazuti pe langa zidurile numeroaselor crasme aparute ca ciupercile dupa ploaie. Celebrul pasaj construit in anii lui Ceausescu in fata garii nu este folosit de pietoni, care traverseaza pe unde ii taie capul.

In subteranele acestuia este o atmosfera care aminteste de tavernele pariziene din "Mizerabilii", frecventate de hoti, proscrisi si oropsiti ai soartei. Muncitorii care lucreaza in fabricile de dincolo de calea ferata au botezat locul "La Mina".

In zilele de chenzina apar ca din senin pe langa mesele unde lucratorii isi ineaca amarul cu rachiu ordinar sau bere la halba botezata cu apa, zeci de cersetori, ghicitori, hoti de buzunare si nelipsita alba-neagra.

Cand se lasa intunericul, pasajul devine un loc periculos, unde te poti trezi cu buzunarele taiate sau cu un cutit infipt in spate. Fata de aceasta situatie intolerabila, conducerea Regionalei manifesta o neglijenta criminala.

Potrivit grevistilor, singura preocupare a directorilor care au domnit in Regionala dupa Revolutie a fost sa-si deschida birturi si chioscuri concesionate in spatiile limitrofe garilor, spatii aflate in patrimoniul CFR-ului.

Pe langa salariile mici, grevistii sunt nemultumiti de aceste "privatizari cu cantec" efectuate pe raza Regionalei si asteapta o echipa de control de la Bucuresti, care sa faca lumina in caz.