La Centrul Cultural „Euxin“ din Mangalia a avut loc luni, 1 august a.c., conferinta de presa premergatoare celei de a saptea editii a Festivalului „Callatis“ 2005, ce se va desfasura in perioada 8-15 august.

Organizatorii festivalului, Primaria Municipiului Mangalia si Aldaco Film, au prezentat presei programul manifestarilor din cele „sapte zile si sapte nopti“ de distractie de pe litoralul sudic al Marii Negre.

Au fost prezenti la conferinta primarul Mangaliei, Zamfir Iorgus, secondat de viceprimarul Paul Botas, director general al festivalului, producatorul general Cornel Diaconu si Matei Miko, director general „Show Master“ (firma care asigura sonorizarea festivalului).

In prima seara a Festivalului „Callatis“, pe 8 august, va avea loc cel mai asteptat concurs de „miss“ romanesc de pe intreg mapamondul – „Miss Diaspora“. Alaturi de frumoasele romance de pretutindeni vor mai fi, pe scena Festivalului „Callatis“ Radu Iile, Pavel Stratan, HORA, Mihnea Marin, HI-Q, Cornelia Tihon, Siofor (Germania).

Gazdele festivalului vor fi Sorana Belciu si Gabriela schiop, castigatoarea locului al II-lea si cea care a primit premiul de popularitate la editia trecuta a „Miss Diaspora“ 2004. Preselectiile pentru Miss Diaspora au fost organizate in Australia, Austria, Istrael, Belgia, Canada, Germania, SUA, Serbia, Italia, Germania si Republica Moldova, in concurs intrand 21 de tinere.

Un lucru inedit il constituie faptul ca doua dintre concurente sunt gemene, vin din Irlanda si au 16 ani.

9 august este seara „Dialogurilor gen Callatis“, cand vor urca pe scena-scoica din Portul Turistic din Mangalia Body&Soul, Fizz, Selena, Blondy, 3-rei Sud Est, Angela Similea si Ovidiu Komornik (care isi vor si lansa un CD realizat impreuna), Mirabela Dauer, Autentic, Ramona, Crina Matei, Raoul si Blondy.

Anna Lesko va canta alaturi de In-Grid

„Callatis, ani nebuni“ si-au intitulat organizatorii cea de a patra seara a festivalului, cand vor fi prezenti Morandi, Anna Lesko, In-Grid si „scoala Vedetelor“.

Pe 12 august, interpretii celor mai difuzate melodii la „Europa FM“ sunt chemati sa ii incante pe turistii din Mangalia – Mandinga, Voltaj, VH2, Vama Veche, Nicola, Iris, Holograf -, iar pe 13 august, la „Iubirile Verii“ – Andreea Balan, B3, Miki, Delia, Trident (lansate pe scena festivalului anul trecut), Spin, Impact, Alb-Negru, Sexxy, Laguna, Andra.

Pe 14 august, la „Steaua de Mare“, vor fi prezenti la „Callatis“ Zdob si Zdup, Narcisa Suciu, Alina Sorescu, Marfar, Etnic, Cream si Cerebel, Gil Dobrica si Cristiana, Corina si Don Baxter. Cristian Brancu, directorul revistei „VIP“, isi va lansa, in cadrul Targului de Carte, volumul „12 personaje in cautarea unui destin“.

15 august, Ziua de Sfanta Maria si Ziua Marinei Romane, va fi „apogeul“ manifestarilor, cand, pe langa sarbatorile traditionale initiate de marinarii din localitate si „Seniorii Cetatii“ (sarbatoarea varstnicilor din Mangalia), organizatorii Festivalului „Callatis“ au pregatit o surpriza de proportii: Festivalul Focurilor de Artificii.

Pe scena vor fi prezenti Pepe, DJ Project, Talisman, Akcent, Xandra si „Grand Fiesta“ cu Alberto Rodrigues. Anul acesta, Festivalul „Callatis“ va tine opt zile, in loc de „sapte zile si sapte nopti“.

Motivul a fost explicat de directorul artistic al festivalului, Gabriel Cotabita, in cadrul conferintei de presa: „Ne-am gandit ca nu ar fi bine sa incepem festivalul intr-o zi de marti. De aceea, manifestarile vor demara luni, 8 august, si se vor incheia luni, 15 august. Fiecare spectacol va dura aproximativ doua ore si jumatate“.

Festivalul „Callatis“ 2005 a „costat“ aproximativ 10 miliarde de lei, dintre care 2 miliarde au fost acordate de santierul Naval Daewoo Mangalia, iar alte 4 miliarde de lei de Consiliul Judetean Constanta, restul fiind „acoperit“ de Primarie si sponsori.

Gradenele si treptele din Portul Turistic din Mangalia au o capacitate de peste 30.000 de locuri, dar organizatorii se asteapta sa depaseasca recordul detinut de editia trecuta a festivalului, cand, in ultima seara a manifestarii au fost prezenti in fata scenei-scoica peste 50.000 de spectatori.

La Festivalul Focurilor de Artificii s-au inscris cinci firme producatoare de materiale pirotehnice, fiecare dintre acestea avand „alocate“ cel putin 10 minute pentru a-si prezenta „spectacolul“.