La aproximativ o luna si jumatate de la preluarea conducerii Spitalului Judetean Satu Mare, directorul unitatii dr. Teodor Mihali a prezentat citeva date concrete legate de modul de aprovizionare cu materiale sanitare si medicamente a spitalului si totodata problematica privatizarii unor sectoare de servicii.

Sectiile spitalului nu au avut un necesar real

In opinia directorului, vechea conducere ar fi alocat sectiilor medicamente si materiale sanitare pe criterii de amicitie si nu dupa realitatea existenta, iar pe de alta parte datorita neefectuarii unui necesar real din partea unor sectii, de multe ori "umflat" dupa principiul "cerem mult, ca vom primi putin" s-a ajuns la solicitarea unor cantitati de medicamente si materiale mult peste consumul

mediu lunar al acestora. A fost dat exemplul unei sectii care a cerut o cantitate de 500 de ace spinale, cantitate pe care nu au putut sa o explice in conditiile in care lunar ar fi avut nevoie doar de 50 de bucati. Dr.

Mihali a amintit ca aceasta impartire inechitabila facuta de vechea conducere a lasat pentru o vreme Spitalul Judetean II fara truse de perfuzii si truse de singe si alte materiale sanitare.

Cind am preluat conducerea spitalului am constatat ca nu se facusera o serie de licitatii electronice, iar din luna iunie au ramas nesemnate 200 de contracte pentru medicamente, contracte pe care cred ca le-au ascuns. S-a facut o risipa de bani, iar toate aceste lucruri au condus la frinarea activitatii spitalului

Intr-o luna am refacut stocurile tuturor medicamentelor si materialelor sanitare, iar acum depozitele spitalului au tot necesarul pe care l-am cerut", a spus dr. Mihali.

La bucatarie se fura

Pe de alta parte s-a subliniat ca vechea conducere a facut o privatizare defectuoasa a unor servicii. A fost dat exemplul bucatariei spitalului. "Mincarea este mai proasta si in cantitati mai mici. Zilnic sectiile se pling de calitatea mincarii, in special la gramajul la carne. Macar sa fi fost calitativ mai buna.

Vom incerca sa rezolvam si aceasta problema desi este destul de greu tinind cont ca au semnat un contract pe 10 ani cu aceasta firma."

Contractul dintre spital si firma care are tomograful nu este de gasit

Aceeasi situatie a fost semnalata si in cazul tomografului. Directorul spitalului a spus ca intr-adevar unitatea pe care o conduce avea nevoie de un tomograf propriu, dar nu de unul privat, si pentru aceste servicii fiind semnat de vechea conducere un contract pe 10 ani, dar la care nu sint de gasit actele si caietul de sarcini. In conditiile date dr.

Mihali se vede nevoit sa treaca in postura de detectiv si sa ceara sprijin din partea organelor de control centrale pentru a scoate actele "din fundul pamintului".

Interesant este ca nimeni nu stie de actele privind contractul semnat intre spital si tomograf, insa ramine de vazut pentru ce suprafata s-a semnat iar pe de alta parte cum in acest an pentru un caz de urologie firma a taxat investigatia tomografica cu 5 milioane lei, tinind cont ca cea mai scumpa dintre tomografii costa 2,8 milioane lei."

Intr-o alta ordine de idei, a fost subliniat faptul ca pentru acest an vor fi continuate lucrarile de igienizare a unor sectii prin efectuarea unor reparatii absolut necesare cit si punerea la punct a centralelor termice.