Participantii straini la etapa finala a Campionatului European de Raliuri "Tot-Teren", desfasurata in aceste zile pe teritoriul judetului Alba, s-au declarat impresionati tocmai de lucrurile care ii ingrozesc pe turistii obisnuiti.

Drumuri pline de gropi, natura salbatica, nesiguranta, lipsa oricaror amenajari si a sistemelor de navigatie prin GPS, reprezinta tot atatea atractii pentru amatorii de aventura. Comparatia pe care o fac acestia este cu Africa.

"Este o pasiune pe care o am de multi ani, participarea la Raliul "Carpat Express" din Romania, si de aici, de la Alba. Il consider ca pe o aventura care nu se mai regaseste in alte parcursuri internationale pentru ca aici nu poti avea nici o siguranta a traseului pana cand nu ajungi la destinatie", a declarat campionul european en-titre, Massimo Chiesa.

Participantii au spus ca ceea ce face diferenta fata de alte trasee este navigatia. Din acest punct de vedere, acestia au remarcat faptul ca sistemul GPS, existent pana si in Africa, nu functioneaza in Romania. Concurentii nu sunt, insa, deranjati de acest lucru, ci cred mai degraba ca atunci cand nu stii ce te asteapta, adrenalina este la maxim.

In plus, participantii au observat ca inclusiv in zonele intens populate natura nu a fost "stricata". Directorul de concurs, Dinu Solojan, a spus ca sportivii care au participat la editiile din anii trecuti au denumit tara noastra "Mongolia Europei" si ca probabil etapa finala de la Alba va decide modul in care va arata clasamentul final.

La categoria avansati, s-au inscris initial 45 de concurenti, dar numai 43 au fost acceptati, doi avand motociclete necorespunzatoare din punct de vedere tehnic. De asemenea, s-au inregistrat opt abandonuri si trei accidente destul de serioase.

Singurul roman participant la raliu este Razvan Dumitrache din Bucuresti, care, din cauza unui incident (a intrat intr-o groapa cu namol) a ajuns pe ultima pozitie la start.

La competitie participa si "noul print al desertului", David Casteau, numarul patru mondial, Mauro Maion, numarul cinci mondial, dar si primii trei europeni in acest gen de intreceri: Massimo Chiesa, Mauro Uslenghi si Thomas Schilcher.

"Carpat Express" Rallye Raid este cea mai complexa aventura europeana dedicata motocicletelor "Tot-Teren", organizat in Romania de catre Clubul Sportiv "Carpat Rally & Raid", care il are ca partener logistic pe liderul national al activitatilor off-road, "Transcarpat Sportours International", si se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Motociclism si sub inaltul patronaj al Regiei

Nationale a Padurilor. Pentru prima data, partenerul oficial al editiei 2005 este Consiliul Judetean Alba.

Acesta este al patrulea an consecutiv cand Federatia Internationala de Motociclism si Uniunea Europeana de Motociclism accepta ca raliul romanesc sa fie etapa finala a Campionatului European de Raliuri "Tot-Teren". Celelalte etape sunt Raliul Umbriei si Raidul Sardiniei.

Anul acesta, "Carpat Express" strabate cele mai pitoresti zone ale judetelor Alba si Hunedoara, cu un total de 1.000 de kilometri din care 800 de kilometri sunt probe speciale.

Concurentii din anii trecuti au spus ca un kilometru de pista romaneasca echivaleaza cu cinci kilometri de traseu african.