In toata mass media centrala si locala, mai multe firme isi fac reclama, prezentindu-se care mai de care mai grozava, oferind produse in rate, unele chiar fara garantii, numai cu buletinul.

Una din aceste firme este si Altex care isi deruleaza afacerile prin intermediul Finansbank Romania, banca ce nu are sucursala in judetul Satu Mare.

Dar, in loc sa-i atraga pe cei noi, sa-i respecte pe cei ce-si achita ratele si dobinzile la zi si le rotunjesc profiturile, Altex someaza, ameninta, terorizeaza clientii buni platnici.

Un astfel de caz este cel al Mariei Ofelia Avram care a cumparat in decembrie 2004 de la magazinul Altex Somesul o masina de spalat si o combina muzicala, plus un mixer. Le-a cumparat, dar nu se poate bucura de ele, deoarece cind Finansbank, cind cei de la magazin, ameninta ca le vor confisca bunurile cumparate pentru ca nu-si platesc ratele si dobinda.

La trei luni de la cumparare, Maria Ofelia Avram a primit o somatie de la Finansbank

Maria Ofelia Avram a cumparat in rate bunurile care valoreaza, daca ar fi platit pe loc, 27.719.541 lei, dar pentru care, in 3 ani, va plati 51.683.940 lei, suma ce include ratele si dobinda.

In martie, clienta Altex primeste prima somatie de la Finansbank si apoi un telefon de la magazin, cum ca nu si-a platit ratele si ca i se vor confisca bunurile. Dupa ce a prezentat la magazin chitantele cu care si-a achitat obligatiile pina in acel moment, a fost lasata in pace pina in iulie, cind somatia si telefoanele de amenintare au reinceput.

Din nou, se prezinta la magazin cu chitantele, dar i se spune ca, probabil pentru aceste sicane este de vina banca, nu ei si sa mearga la banca la Bucuresti - pe banii cui? - pentru a lamuri situatia.

In urma cu citeva zile, dupa ce a platit si ultima rata, la zi, au reinceput telefoanele si amenintarile cu confiscarea bunurilor. Maria si familia sa sint terorizati cind de magazin cind de banca, desi sint clienti seriosi, cu platile la zi.

Mai mult, la locul de munca, Maria nu mai primeste nici o adeverinta, deoarece firma Altex a avut grija sa-i strice reputatia si acolo. Intr-un stat civilizat, intr-un astfel de caz, clientul ar cistiga in instanta pentru stricarea reputatiei, sume ce depasesc de multe ori valoarea bunurilor.

Maria are 6 chitante si doua avize de plata cu care si-a achitat obligatiile, la zi

Cu ocazia vizitei sale la redactie, Maria Ofelia Avram ne-a prezentat 6 chitante si doua avize de incasare cu care dovedeste ca este cu plata la zi.

Este vorba despre chitantele cu numerele: 4962508/8 ianuarie; 6946263/9 februarie; 6993962/9 martie; 4584134/8 aprilie; 4636799/9 mai; fara numar, seria NT VPS-45856228/8 iunie; aviz incasare 2482342/8 iulie; si aviz incasare 2619367/8 august.

Deci, ea s-a achitat de toate obligatiile fata de firma Altex, firma care insa, in loc sa o respecte pentru ca este bun platnic, o terorizeaza si o ameninta.

"M-am saturat sa ma tot duc la magazin, sa le arat chitantele si sa mi se spuna sa ma duc la Bucuresti si sa lamuresc problema mea cu Finansbank. Eu nu am nici o problema, eu imi platesc ratele in fiecare luna, la data stabilita, conform desfasuratorului. Nu am bani de plimbari la Bucuresti, nu mai am nervi sa tot explic si sa ma justific.

Vreau ca magazinul Altex sa-mi rezolve situatia si sa publice in ziarul dumneavoastra modul de rezolvare, sa afle si cei de la locul meu de munca si vecinii adevarul, ca sint un om corect care isi achita toate obligatiile.

Daca nu se poate rezolva, sint de acord sa le restitui bunurile, cu conditia sa-mi restituie ei toti banii platiti pina in acest moment", ne spune Maria Ofelia Avram, in incheierea discutiei.