Un deputat important din parlamentul iranian a descoperit "greseli" in contractul dintre guvernul iranian si Renault. "Contractul nu e lipsit de greseli si de ambiguitati", a declarat Ahmad Tavakoli, seful corpului de control parlamentar. "Daca nu vor fi corectate, parlamentul isi va folosi autoritatea pentru a apara interesele natiunii si forta de munca".

Parlamentul iranian si-a rezervat luna trecuta dreptul de a anula doua contracte cu firme turcesti, dind in acest fel o lovitura serioasa presedintelui Mohammad Khatami, al carui guvern semnase contractele, in timp ce reformistii din guvern au acuzat parlamentul, in majoritate conservator, ca se opune, pur si simplu, investitiilor straine.

De atunci, durii din parlament au pus ochii pe contractul cu Renault, semnat in septembrie 2004. Tavakoli nu a explicat natura "greselilor", dar a insistat ca e dreptul parlamentului sa controleze contractele cu strainii si a declarat ca firmele straine care vor sa obtina profituri in Iran trebuie sa tina seama de interesele nationale.

Contractul dintre Renault si guvernul iranian prevede producerea in aceasta tara a modelului L-90 de catre o companie mixta Renault-Pars, incepind din 2006. Productia anuala ar urma sa fie de 150.000 de masini.

Investitia initiala se ridica la 300 milioane euro, dar, potrivit oficialilor Renault, s-ar putea dubla in urmatorii ani, cind se prevede o crestere a productiei pina la 500.000 vehicule.

Conservatorii si fundamentalistii au preluat controlul in parlament in februarie, cind cei mai multi reformatori sau moderati loiali guvernului au fost impiedicati sa candideze in alegeri.

Anularea contractului va influenta negativ si uzina-mama a Loganului: de la Colibasi urmau sa plece cele 150.000 de CKD-uri (kituri), in Iran facindu-se doar montajul, ceea ce ar insemna diminuarea productiei de piese si subansamble.

In acelasi timp, in situatia in care Renault doreste mentinerea productiei, cele 150.000 de masini ar putea fi montate la Colibasi, ceea ce ar insemna noi locuri de munca. Totul depinde acum de strategia pe care o va adopta Renault.