Mocnite luni in sir, nemultumirile angajatilor Societatii Comerciale de Expeditii, Mesagerie, Bagaje, Coletarie, Valori Banesti si Corespondenta a CFR Mesagerie SA au izbucnit la inceputul acestei saptamini. Cei aproximativ 70 salariati din Iasi, impreuna cu colegii lor din toata tara au refuzat sa-si mai faca treaba, pina cind patronul nu le va plati integral lefurile.

"Din aprilie noi nu am mai vazut decit 70 % din salariu, iar concediile pentru cresterea copilului sunt platite tot cu 70 %. Mai mult, am primit o decizie prin care suntem instiintati ca vom fi platiti incepind cu 1 august doar cu salariul de baza.

Ori, nici pina la 1 august, cind a incetat acordarea drepturilor de care am beneficiat prin contractul colectiv de munca, nu ni s-au respectat drepturile. La inceput numai avioane nu ni s-au promis, ca sa vedem dupa o luna-doua ca de fapt sunt doar vorbe goale.

Cind ne ducem sa scoatem banii de salariu de pe card, constatam ca de fapt una apare pe hirtie si alta luam noi in mina", spun salariatii SC Mesagerie SA.

Daca inainte de decembrie 2004, cind au trecut din curtea CFR Calatori in cea a patronului Rodipet, oamenii primeau in medie o leafa de 7-8 milioane lei, la care se adaugau calatoriile gratuite cu trenul la care aveau dreptul, plus alte drepturi , acum ridica putin peste salariul minim pe economie.

Mai mult, angajatilor li se retine anual o garantie de aproximativ 15 milioane lei, bani pe care nu-i mai vad apoi niciodata. De altfel, celor care cer explicatii li se raspunde scurt si raspicat: "Nu-ti convine, poti pleca". "Cum sa plecam, cind avem copii si lucram de peste 15 ani la CFR? Cine ne mai angajeaza?", se intreaba salariatii.

Dupa cum spun acestia, Hassan Awdi s-a ales cu un adevarat chilipir atunci cind a cumparat SC Mesagerie SA de la CFR Calatori cu numai sapte miliarde lei, in conditiile in care initial pretul fusese fixat la 90 miliarde lei. “N-a dat nici macar cit pretul unui vagon cu care transportam coletele”, afirma angajatii.

SMS-uri de verificare in noapte

De parca nu ar fi fost de ajuns, Awdi le-a impus subordonatilor sa-si cumpere telefon mobil, pentru a fi prezenti la apel in orice clipa, chiar si in afara programului de lucru. Astfel, oamenii s-au pomenit ca sunt testati noaptea prin mesajele primite de la vicepresedintele CEO, fratele patronului.

“I se pune in vedere fiecarui director de agentie Rodipet sa anunte gestionarii din subordinea sa de obligativitatea de a tine permanent telefonul mobil de serviciu deschis, pentru a fi disponibil ori de cite ori este cautat. Daca un gestionar este gasit cu telefonul inchis, va fi sanctionat cu 50 RON pe incident”, se arata in SMS-ul primit si de angajatii “Mesagerie” SA.

Practic, salariatii au fost nevoiti sa-si achizitioneze un telefon mobil, atita timp cit telefonul de serviciu aparea doar in SMS si doar cartela SIM a ajuns in posesia lor. Pentru a arata ca nu glumeste, arabul si-a destituit din functie angajatii din posturile de conducere care aveau telefonul inchis in momentul in care au fost apelati de catre sefi.

Nemaisuportind tratamentul impus de Awdi, aproximativ 400 salariati din toata tara s-au intilnit ieri la Bucuresti, insa nu au reusit sa discute cu nici un reprezentant al conducerii. “Nu pleaca nimeni acasa pina nu obtinem rezilierea contractului de vinzare-cumparare incheiat cu CFR Calatori.

Miine (azi, n.r), vom organiza si un miting, pornind de Gara de Nord, trecind pe la Guvern si ajungind pina la Piata Presei Libere”, declara Gelu Ursan, reprezentantul salariatilor Mesagerie SA Iasi.

Angajatilor le este insa frica de presiunile care s-ar putea face asupra lor, avind si exemplul colegilor lor de la Brasov, care nu si-au mai primit chenzina dupa ce indraznit sa-si exprime nemultumirile.

De data asta insa, spun ei, sunt hotariti sa nu mia suporte tratamentul aplicat de patron si asteapta ca protestul lor sa le aduca respectarea drepturilor asumate prin contractul de privatizare. Conform acestuia, noul proprietar nu poate face disponibilizari colective timp de cinci ani, insa oamenii au fost deja anuntati ca jumatate dintre ei vor fi nevoiti sa-si gaseasca alta slujba.

Contactat ieri telefonic de reporterii nostri, Razvan Tiganus, directorul adjunct al Mesagerie SA nu a putut fi gasit, avind telefonul mobil inchis