Dezbaterea va fi deschisa timp de o luna. Primul rezultat al programului de reabilitare a celor 288 de strazi din Cluj-Napoca este ca Republicii si Piezisa vor fi date din nou in circulatie din 13 septembrie. Cele doua strazi au intrat in reparatii la jumatatea lunii iulie.

Sorin Apostu a precizat ca, pentru strada Republicii, firma care face reparatiile ar fi dorit doar sa toarne covor asfaltic, in timp ce pe strazi de o mai mica importanta, care suporta un trafic mai mic, erau prevazute cu lucrari la structura de rezistenta.

„A trebuit sa avem discutii cu constructorul, astfel incat sa putem face economii, iar cu banii pentru reabilitarea a 288 de strazi chiar sa reparam 288", a declarat Aposu.

El a mai precizat ca pentru zona Casei de cultura a Studentilor a existat o propunere din partea firmei de consultanta care realizeaza un studiu de circulatie pentru Cluj-Napoca potrivit careia pe strada Victor Babes se va circula pe un singur sens, de sus in jos.

Studiile ce vor fi realizate timp de doi ani de firma Search Corporation, ce vor costa municipalitatea 900.000 de lei, se refera la crearea undei verzi, adica a unui culoar liber la un anumit interval de timp in care poate fi traversat orasul de la un capat la altul, in cel mai scurt timp.

Alte aspecte vizate de aceleasi studii se refera la parcari, pasaje pietonale si centuri de ocolire.

Pana acum a fost data publicitatii doar prima parte a studiului realizat de Search Corporation, potrivit careia semafoarele pentru pietoni ar trebui sa dureze mai putin, iar traficul ar putea fi redus prin folosirea bicicletelor si moto-scuterelor care, la randul lor, se strecoara mai usor printre masini si sunt mai usor de parcat.

Afacerea „Moto-scuterul"

Ceea ce italienii sau spaniolii au descoperit de ceva ani incoace, la Cluj pare sa fie una dintre solutiile pentru descongestionarea traficului. Moto-scuterul de diferite marimi si capacitati poate fi vazut pe strazile oraselor europene cot la cot cu masinile, in trafic. Avantajul este locul mult mai mic necesar pentru parcare, dar si agilitatea micilor vehicule.

„Sosesti ultimul la semafor si pleci primul", spune Tiberiu Mocuta, un intreprinzator privat care vinde moto-scutere. De altfel, si Politia Primariei foloseste astfel de vehicule pentru a ajunge mai usor dintr-un punct in altul.

„Pot ajunge in jumatate din timp de aici pana in Marasti a declarat un politist care, ieri, iesea de pe poarta Primariei calare pe un moto-scuter. In Cluj sunt inregistrate aproximativ 150 de mii de masini, dar exista numai 25 de mii de locuri de parcare.