Compania de taximetrie Nova Taxi a fost infiintata in 2002, de mai multi asociati, printre care si Ioan Opreanu. La infiintare, pe o piata unde activau rivali precum Pritax, Terra Taxi sau Diesel, Nova a aruncat la bataie 70 de autoturisme galbene Dacia Supernova, care s-au facut rapid remarcate in oras, pe modelul celebrelor taxiuri newyork-eze.

La vremea respectiva, se spunea ca Nova a fost pornita cu sume oferite de controversatul om de afaceri Sabin Funar (fiul ex-primarului Gheorghe Funar), care, ulterior, s-ar fi retras din afacere. La debutul afacerii, unii dintre soferii au inchiriat masinile de la firma, iar altii au activat cu autoturismele proprii.

In timp, cele 70 de masini apartinand Nova au fost vandute si s-a ajuns ca toti taximetristii sa munceasca pe masinile proprii.

La inceput, Nova solicita taximetristilor 80 000 de lei lunar pentru serviciul de dispecerat, unul extrem de important pentru ca ofera coordonare si aduce clienti. Principala nemultumire la care s-a ajuns in timp este dublarea costului serviciului respectiv, acesta ajungand la o valoare de 160 de lei pe luna, suma considerata mult prea mare de multi dintre lucratorii Nova Taxi.

"Eu nu mai pot sa achit asa o suma mare. Mi se pare extrem de mult si nejustificat. Practic, pretul s-a dublat. Nu am primit nici o explicatie logica de la patronul Ioan Opreanu si de aceea am decis sa plecam si sa ne facem firma noastra. Sper sa fie inteles acest demers ca unul normal pe o piata libera, cum e in democratie", ne-a spus unul din soferi, sub protectia anonimatului.

"Este adevarata problema semnalata de soferi, dar sa stiti ca noi am oferit in schimb o serie de facilitati importante si programe de fidelitate. Aveau la dispozitie 50 de statii montate la baruri si terase, care nu e putin lucru. Confirm si vanzarea ulterioara a masinilor", ne-a declarat fostul director executiv al Nova Taxi, Vasile Tiorean.

In prezent, Opreanu indeplineste si functia de director la Nova Taxi. Sursele noastre spun ca un alt grup masiv de taximetristi, in jur de 40 de persoane, vor migra la firma nou infiintata de vechii colegi. Vom reveni cu amanunte.

Concurenta serioasa

Piata taximetriei din Cluj este una consolidata, iar aparitia unei noi firme are darul de a spori concurenta. In afara "taximetristilor-rechini", tot mai rari cu exceptia celor care activeaza in fata garii sau in zona unitatilor sanitare, piata este dominata de Pritax, Diesel, Terra si Nova.

Nu exista statistici in materie, dar cifra totala a lucratorilor in domeniu se invarte undeva intre 1000-1500 de taximetre. La Cluj exista o organizatie numita Camera Taximetristilor, gazduita de firma Pritax, din care fac parte patroni, angajati si liber profesionisti.