Esenta problemei o constituie actele masinii, care sunt false. Spre exemplu, cetateanul merge la piata, pune ochii pe o masina. Este atras si de pretul bun (masinile sunt, de regula, sub pretul pietei, pentru ca in realitate nu se pot inmatricula). Stabilesc un pret, dupa care se trece la incheierea contractului.

Cartea de identitate si talonul masinii sunt false, insa cumparatorul nu observa. De regula, actele sunt pe alt nume, al unei persoane cu care vanzatorul are un contract de vanzare-cumparare. Contractul se incheie, omul da banii si primeste numarul de telefon al vanzatorului si al persoanei care figureaza in acte.

Ba mai mult, daca suna imediat la aceste numere, raspunde cineva care confirma cele sustinute de vanzator. Cat despre chei si telecomanda pentru alarma, e foarte posibil si ca vanzatorul sa „uite" acasa dublurile, iar cumparatorul sa primeasca o singura cheie si o telecomanda. Fara sa stie ca are de-a face cu un talon furat, noul proprietar duce masina la radiat.

In acest moment apare surpriza. Cei de la RAR si Politie constata ca actele sunt false, la numerele de telefon nu mai raspunde nimeni (sau cu totul altcineva), la adresele din acte nu e nimeni (sau altcineva) si de aici problemele.

Este de inteles entuziasmul celui care doreste o masina si are si banii necesari, dar actele masinii trebuie verificate cu multa atentie, chiar daca par autentice. E drept, mai ia ceva timp, dar o verificare la RAR inainte poate scuti de multe neplaceri.

Iar vanzatorul - daca este de buna credinta - nu are de ce sa se opuna, din moment ce interesul lui este sa-si vanda masina.