La sfarsitul lunii trecute, Corpul de Control al ministrului Agriculturii, Gheorghe Flutur, a dat dovada de adevarat exces de zel in Portul Constanta. Ca urmare a actiunii in forta a reprezentantilor Ministerului Agriculturii, operatorii portuari s-au vazut pusi in fata imposibilitatii de a mai trimite la export tone de masa lemnoasa.

Lemnul a fost pus sub sechestru din cauza neregulilor constatate de subordonatii lui Gheorghe Flutur, abateri referitoare la intocmirea anumitor documente de provenienta a marfii. Actiunea Corpului de Control a adus prejudicii de mii de euro operatorilor portuari, mii de tone de lemn au ramas blocate in dane, iar mai multe vapoare nu au putut parasi portul.

Nemultumirile operatorilor portuari nu au ramas fara ecou, acum incercandu-se remedierea unei situatii fara precedent in ultimii ani de dupa Revolutie. In cursul saptamanii trecute, mai precis vineri, 7 octombrie a.c., a avut loc o intrunire a operatorilor portuari, la care a participat si deputatul PD Laurentiu Mironescu.

De fapt, este o a doua intalnire de acest gen la care participa si parlamentarul, dupa cum a precizat acesta, care s-a declarat extrem de interesat de problema. Cu ocazia intrunirii a fost pus in discutie, cum era si firesc, blocajul de activitate rezultat ca urmare a controlului reprezentantilor Ministerului Agriculturii.

Situatia din Portul Constanta va reveni la normal

„Corpul de Control al ministrului Gheorghe Flutur a actionat in baza unei legi din aprilie 2004, care se refera la completarea formularisticii de exportare a masei lemnoase. Aceasta lege nu a fost respectata niciodata, cu strictete, pana acum", a declarat, pentru „Replica", deputatul Laurentiu Mironescu.

Acesta a adaugat ca urmeaza sa se intalneasca, din nou, cu operatorii portuari, la Ministerul Agriculturii, unde va face lobby pentru ca situatia sa fie decongestionata, astfel incat in Portul Constanta activitatea sa isi reia cursul normal. „Nu spun ca legea nu este buna sau ca ea nu trebuie respectata.

Dar, in momentul controlului, reprezentantii Ministerului Agriculturii trebuia sa fie mai putin duri si sa le permita operatorilor portuari sa isi puna actele in regula, sa le dea un termen sa intre in legalitate. Conform legii, fiecare lot de masa lemnoasa trebuie sa fie insotit de un aviz cu date stricte legate de pepiniera de unde provine lemnul.

Aici au fost problemele care au condus la oprirea lemnului in port", sustine Laurentiu Mironescu. Acesta a adaugat insa ca este convins ca problemele vor fi rezolvate pe cale amiabila si in cel mai scurt timp.