Saptamana trecuta am publicat in paginile cotidianului nostru un articol sub denumirea „Nereguli depistate la Directia administratie a Spitalului Judetean" in care au fost enumerate cateva concluzii preliminare ale unei evaluari a Serviciului aprovizionare, Ateliere de intretinere si reparatii si a Serviciului administrativ.

In articol, directorul unitatii spitalicesti, dr.Liliana Neaga, spunea ca „Nu toti salariatii compartimentelor aprovizionare, administrativ si ai atelierelor de intretinere si reparatii ale Spitalului Judetean Salaj-Zalau pot sa justifice in vreun fel cele opt ore de program zilnic", iar cursele efectuate de catre masinile acestor compartimente se suprapuneau la intervale scurte de timp si

insumau peste 100 de km zilnic pentru o singura masina. Ca o concluzie, situatia acestor compartimente a fost catalogata ca fiind „haotica". In urma articolului publicat am primit la redactie un drept la replica in care se afirma: „Consideram aspectele semnalate nefondate, tendentioase si discriminatorii comparativ cu celelalte servicii din cadrul administratiei spitalului".

Administrativul invinuieste contabilitatea

Referitor la situatia creata, ing. Dan Torsin, directorul administrativ, a declarat: „Toti salariatii nostri sunt oameni seriosi, care lucreaza de mult timp in spital si isi vad constiincios de treaba. S-a creat o anumita disensiune in sensul ca ni s-au cerut rapoarte de lucru iar sectorului contabilitate nu i s-au cerut.

La financiar-contabilitate nu se vine la timp la lucru, li se platesc zeci de ore suplimentare, iar lucrul care nu se vede e ca tin contabilitatea la firme particulare pe reteaua spitalului. Acest conflict a pornit, probabil, pentru a se distrage atentia. Principalul autor este contabila sefa care face ce vrea in spitalul asta si nimeni nu ia nici o masura.

Nu se pot trage concluzii numai din faptul ca un necalificat nu stie sa isi completeze raportul. Comparativ cu anii trecuti, la masinile din dotare, cheltuielile cu combustibili si reparatii sunt foarte mult diminuate".

Seful Serviciului de aprovizionare, ing.Vasile Jecan, merge mai departe si afirma ca, din cauza ca nu mai accepta ilegalitatile, sunt persecutati, „licitatiile la alimente si materiale gospodaresti s-au facut in 2001, iar din 2003 firma castigatoare furnizeaza produse fara licitatie. Nu s-a respectat legislatia in vigoare privind achizitia de servicii publice.

(...) Se cauta maruntisuri, nu probleme de fond. S-a primit marfa fara proces verbal, procesul fiind facut ulterior. Nu am vrut sa mai semnam ilegalitatile si de aceea s-au luat de noi". Seful Serviciului aprovizionare aduce ca argumente preturile de achizitie ale unor produse de catre Spitalul Judetean.

De exemplu, kilogramul de patrunjel este achizitionat la 47.600 de lei vechi, telina la 47.600 de lei vechi, iar morcovii la 23.800 de lei vechi.

Transformari de posturi

Dr. Liliana Neaga a declarat referitor la toate acestea ca „Pornind de la organigrama, in subordinea directorului administrativ in acest moment exista mai multe servicii.

Aceste servicii fiind Serviciul aprovizionare cu 21 de angajati, Serviciul administrativ cu 10 angajati, bloc alimentar cu 23 de angajati, deservire (13 angajati), atelier intretinere si reparatii cladiri (53), FIRAM (9) si spalatorie cu 11 angajati. Organigrama actuala nu corespunde cerintelor organigramei aprobate de Ministerul Sanatatii pentru spitalele cu peste 400 de paturi.

Se incearca unirea serviciilor. Am cerut propuneri pentru reorganizarea sub aceasta forma si pentru ca nu a venit cu propuneri am spus ca vom evalua noi activitatea pentru a putea face propuneri pentru reorganizare. Trebuie sa stim exact care este activitatea desfasurata de ei". Scopul evaluarii a fost explicat de dr.

Liliana Neaga: „O posibila consecinta a acestei reorganizari ar fi ca in momentul in care putem disponibiliza anumite posturi sa solicitam transformarea lor in posturi medicale, la asistente medicale, de exemplu, unde exista un deficit extrem de mare. Nu este intentia de a da oamenii afara, nu am nimic personal cu ei, dar prin rapoarte am vazut niste activitati care nu se desfasurau normal.

Activitatea in aceste sectoare trebuie reorganizata". in privinta acuzatiilor care s-au facut la adresa departamentului finante-contabilitate, directorul spitalului a afirmat ca sunt nefondate, „nu ne legam de partea de finante, pentru ca acolo sunt 11 persoane care lucreaza de le sar capacele.

Da, intr-adevar sunt platite 32 de ore suplimentare, in limita legii, dar stau si dupa-masa si vin in week-end. Rezultatele activitatii acestui compartiment le vad zilnic, dar pe cele de la serviciile susmentionate nu. in privinta aprovizionarii si achizitiilor, acestea le face administratia si este raspunderea lor. Eu nu am vazut, desi trebuie sa aiba, nici un plan anulat de achizitii.

Sunt extrem de multe deficiente in aprovizionare, pentru ca nu se respecta procedurile de achizitie pe care tot ei trebuie sa le faca. Pentru produsele alimentare s-a organizat licitatie cu anunt in presa, pe tipuri de produse, conform normelor", a concluzionat directorul celei mai mari unitati sanitare salajene.