Federatia Asociatiilor de Proprietari si Locatari din Municipiul Mangalia, constituita in anul 2002, numara in prezent 88 de membri, din cele aproximativ 200 de asociatii din localitate, din 23 August si Neptun. Recent, federatia din Mangalia s-a afiliat la Uniunea Asociatiilor de Proprietari din Constanta si la Uniunea Asociatiilor de Proprietari „Liga Habitat" din Bucuresti.

Odata cu schimbarea conducerii Federatiei, in urma cu cateva saptamani, mai multi presedinti de asociatii au semnat cereri de renuntare la statutul de membru al organizatiei.

Noul sef al Federatiei, Ion Sapartoc, este de parere ca, desi aceste asociatii s-au retras, treptat, multe dintre ele vor reveni la organizatia sa, pentru ca, afirma acesta, beneficiile obtinute in urma acestei afilieri sunt destul de mari.

„Federatia ofera un set de servicii gratuite tuturor asociatiilor - sprijin privind evidenta contabila (aici avem si cele mai multe solicitari de ajutor), sfaturi legale in ceea ce priveste bunul mers al activitatii asociatiei, recomandari de firme pentru lucrari la partile comune ale blocurilor (instalatii sanitare, interfon, izolatii termice si fatade, service pentru lifturi etc).

Pentru toate aceste lucrari firmele respective, care au semnat cu noi un protocol de colaborare, ofera atat garantii pentru aceste lucrari, cat si un discount de 10% din valoarea contractata", afirma Ion Sapartoc, presedintele Federatiei de Proprietari Mangalia.

Dupa ce ani de zile, inca de la constituire, Federatia a avut drept sediu un subsol de bloc, recent s-a gasit o formula de compromis. A fost inchiriat un sediu provizoriu, in zona sensului giratoriu, dar care scoate din bugetul organizatiei peste 3 milioane de lei pe luna.

„Am primit promisiuni de la primarul Zamfir Iorgus ca vom avea un sediu nou in momentul in care va fi data in functiune cladirea in care se vor muta mai multe institutii din aparatul de stat, dar si privat. Pana atunci trebuie sa ne desfasuram activitatea in conditii relativ bune, dar cu niste cheltuieli substantiale", a declarat pentru „Replica" presedintele Federatiei.

„Administratorii de bloc sunt niste angajati, si nu buricul pamantului"

In prag de iarna, cele mai grave probleme pe care le vor avea de traversat mangaliotii sunt, pe primele „locuri", datoriile pe care rau platnicii le-au acumulat la plata intretinerii, care ar putea duce la sistarea mai multor utilitati, de la apa rece si pana la energia termica, dar si lipsa de pregatire si aroganta cu care unii administratori de bloc inteleg sa ii trateze pe cei care i-au ales in functiile pe care le ocupa. „Toti locuitorii trebuie sa inteleaga ca un administrator este un angajat al lor, si nu „buricul pamantului". Avem multe plangeri din partea cetatenilor ce nu au fost consultati de catre administratorii de bloc in deciziile luate cu privire la asociatie.

Mai mult, acesti administratori ar trebui sa depuna un efort mai mare in ceea ce priveste recuperarea datroiilor de la locatari, dar foarte putini dintre ei inteleg sa isi faca datoria pana la capat", este de parere Ion Sapartoc. Un alt „of" al asociatiilor din Mangalia il constituie pretul la salubrizare.

Dupa cum se arata si in recenta sedinta de Consiliu Local, pretul pe care fiecare familie va trebui sa il achite pentru ridicarea gunoiului menajer va creste substantial pana in 2007.