Sau chiar daca dansii au aflat de la televizor, angajatii lor au preferat sa iasa in strada cu mare intarziere, deoarece iarna a ales sa vina, in acest an, sambata seara.

Din pacate, cele doua firme castigatoare ale licitatiei pentru deszapezirea Clujului, Rosal si Napoget, se pregatesc sa dea mari batai de cap si minusuri de imagine administratiei Boc in aceasta iarna.

Dupa ce, de cateva saptamani, Napoget si Rosal incearca sa convinga clujenii de profesionalismul lor, prin prezentarea a zeci de utilaje performante, prima ninsoare a insemnat si primul esec al celor doua firme.

In noaptea de sambata spre duminica, clujenii care au vrut sa circule pe Calea Turzii, varianta Zorilor-Manastur, pe Pasteur, Republicii, Lunii, Padurii si Dima, dar si pe o serie de strazi din Dambu Rotund, s-au trezit in imposibilitatea de a circula normal.

Firmele care trebuie sa se ocupe de operatiunile de deszapezire pentru iarna 2005-2006 sunt Napoget si Rosal. Calea Turzii a fost si cea mai defavorizata, chiar daca este una din cele mai circulate artere din oras.

Firma Napoget, in al carei sector se afla aceasta strada, a intervenit abia la 45 de minute dupa ce a primit comanda de la presedintele Comandamentului de deszapezire, primarul Emil Boc. "Am stat pana dimineata la 5 pe strazi si am verificat personal cum se desfasoara operatiunile. Am avut noroc ca nu a fost o zapada prea mare.

S-a intervenit bine, cu o singura exceptie, Calea Turzii, unde a existat o intarziere de 40-45 de minute, fapt pentru care am si dat firmei Napoget un avertisment. Au fost avertizati serios, si pe aceasta cale le spun clar ca, daca acest lucru se repeta, nu voi ezita sa merg pana la rezilierea contractului", a precizat Emil Boc.

Anul trecut, Primaria a fost unic responsabil de deszapezirea orasului, lucrand in sistem de antreprenor general cu o serie de firme printre care si Napoget.

Desi, in acest an, a avut loc controversata licitatie pentru salubrizarea si deszapezirea Clujului, cele doua firme castigatoare, Rosal Grup si Napoget SA, nu s-au ridicat inca la asteptarile cetatenilor Clujului.

Primaria zice "binisor", clujenii "patineaza binisor"

Operatiunile din noaptea de sambata spre duminica s-au desfasurat, in primul rand, pe strazile cu urgenta 1, adica cele din zona centrala si in panta.

"S-a intervenit cu amestec de nisip intre 3 si 7 milimetri si sare, iar pe strazile noi, realizate abia in acest an, s-a folosit doar clorura de sodiu, pentru a nu strica asfaltul", a declarat directorul tehnic al Primariei, Sorin Apostu, care a apreciat ca aceasta prima interventie poate primi doar calificativul "binisor".

Reprezentantii Primariei sustin ca, in cursul zilei de ieri, materialul antiderapant a fost deja strans de pe strazile din oras. Astazi, conducerea Primariei va avea o intalnire cu reprezentantii firmelor Rosal si Napoget, pentru a stabili planul de interventii pentru saptamana viitoare.

Una din masuri se refera la trecerea Caii Turzii in categoria strazilor pe care se intervine cu cea mai mare urgenta.

Calea Turzii, partie de schi

Primele probleme pe Calea Turzii au inceput odata cu ora 22,45 , pentru ca, incepand cu 23,20 si pana in jurul orei unu, circulatia pe cea mai importanta artera de intrare – iesire in Cluj sa fie la un pas de a fi complet blocata.

Pe stanga si dreapta soselei, in zona statiei de carburanti de vizavi de intrarea pe strada Lupeni si pana la sensul giratoriu, o serie intreaga de masini nu au mai putut nici urca si nici cobori. BMW seria 7, Mercedes S Classe, Daewoo Cielo si alte autoturisme au putut fi vazute cu botul in trotuar, in asteptarea masinilor sau a lopatarilor de la Napoget.

Firmele de taximetrie din oras anuntau, prin dispecerate, inca incepand cu ora 23,20, ca circulatia pe Republicii si Pasteur este maxim ingreunata, putand sa apara blocaje.

Daca la o simpla ninsoare circulatia in zone intregi ale orasului a fost, practic, in pragul paralizarii, previziunile pentru aceasta iarna, care se anunta una extrem de bogata in zapada, nu pot fi decat sumbre.

Din nou, Clujul va semana cu o statiune montana in care vor aparea partii de sanius pe nametii stransi, intr-un caz fericit, si neridicati de la marginea drumurilor.

Singurii, de altfel, fericiti, vor fi, probabil, copiii, care nu vor mai fi nevoiti sa isi caute locuri de derdelus la marginea orasului sau in parcuri, cetatenii Clujului si administratia locala platind zeci de mii de euro lunar pentru aceasta situatie unor firme dominate de incompetenta.