Bani de la Mitrea

Intre Consiliul Local Mihailesti si Consiliul Judetean Giurgiu, pe 21 aprilie 2004, se incheia o conventie avand ca obiect alocarea sumei de 3,6 miliarde pentru lucrarile si obiectivele cuprinse in "Programul suplimentar cu lucrarile si obiectivele finantate prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului din transferuri de la bugetul de stat pentru orasul Mihailesti" conform unei anexe (parte integranta din conventie) semnata inclusiv de ministrul de la acea vreme, Miron Tudor Mitrea. Concret, suma alocata urma sa fie utilizata pentru realizarea macadamului pietruit pe drumurile din cartierul Tufa si in satele Popesti si Novaci.

In baza acestei conventii, CL Mihailesti a organizat licitatie pentru organizarea lucrarilor de pietruire, licitatie castigata de SC TANK Bolintin Vale. Consiliul Judetean vireaza doar jumatate din suma Dupa ce SC TANK si-a incheiat lucrarile, firma s-a trezit doar cu jumatate din din suma onorata.

In baza contractului incheiat, CL Mihailesti se obliga sa plateasca cealalta jumatate imediat ce diferenta de plata va fi virata in contul propriu. Ei bine, intreaga tevatura se naste acum, de vreme ce acest rest a ramas si pana astazi neonorat.

Dupa mai bine de un an de la finalizarea lucrarilor, Consiliul Judetean inca nu trimisese restul de 1.809.000 mii lei, motiv pentru care, evident, SC TANK a actionat in instanta CL Mihailesti. Cum a motivat Consiliul Judetean situatia data? Prin faptul ca suma nu a fost virata de catre Ministerul Transporturilor.

Ministerul tace

In apararea sa, CL Mihailesti s-a adresat Companiei Nationale Autostrazi, Drumuri Nationale si Rutiere cu scopul de a i se comunica daca intreaga suma in cauza a fost inaintata catre Consiliul Judetean Giurgiu. Data la care a fost redactata solicitarea este 7 decembrie 2005.

CNADNR (implicit Ministerul Tranporturilor), in rastimpul de o luna si jumatate, nu a dat curs solicitarii administratiei din Mihailesti.

Prinde "vinovatul", scoate-i ochii. Asadar, in ultima precampanie electorala, la vremea cand Stan Dumitru (foto), actualul primar al Mihailestiului - la al doilea mandat consecutiv, era membru PSD (PSDR-ist ca doctrina, dar absorbit prin. fuziune), orasului ii sunt virati bani pentru drumuri.

Primarul supune Consiliului spre aprobare conventia invocata mai sus – Hotarare votata in unanimitate in sedinta extraordinara din 22 aprilie 2004, dupa care lucrurile se precipita pana la absurd. De ce? In principiu pentru ca Stan Dumitru a trecut la PNL in acest mandat.

Rezultatul este ca actualul Consiliu Judetean, condus de reprezentantii vechii guvernari, nu mai are nici un motiv sa dezamorseze o situatie exploziva intr-o urbe pe care nu o mai driguie un pesedist. Banii, cel mai probabil, au venit de la Transporturi si s-au "impotmolit" la Consiliul Judetean. Punct.

Restul tine de birocratie, de rea vointa si de intregul arsenal al politicii dambovitene postdecembriste. Daca SC TANK va da dovada de un dram de rabdare, in proxima sedinta a Consiliului Local Mihailesti din 31 ianuarie se vor putea rezolva problemele. Dupa ce la judet a fost aprobat bugetul 2006, cei care conduc destinele Mihailestiului vor putea onora macar o parte din datorie.

O prima transa de 600 de milioane, bunaoara, ar putea sprijini aplanarea situatiei. Care este principala/unica vina a primarului Stan pentru actuala postura a administratiei pe care o conduce? O repetam, daca nu s-a (sub)inteles pana acum. Nu mai e social-democrat.