Asociatia de locatari nr. 29 s-a adresat in scris presedintelui Consiliului Judetean Giurgiu printr-o adresa (nr. 1573/13.12.2005, inregistrata la Consiliul Judetean cu nr. 7684/13.12.2005), atragand atentia asupra faptului ca Hotararea nr. 156/2005 nu a fost adusa la cunostinta opiniei publice in conformitate cu Legea nr.52, prin faptul ca proiectul de hotarare, nota de fundamentare si expunearea de motive, care au stat la baza stabilirii noului pret al gigacaloriei, nu au fost aduse la cunostinta opiniei publice asa cum prevede articolul 6, alin. 1 si alin. 2 din legea mai sus mentionata.

Articolul adus in discutie stipuleza, intre altele, urmatoarele: In cazul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative, autoritatea administratiei publice are obligatia sa publice un anunt referitor la aceasta actiune in site-ul propriu, sa-l afiseze la sediul propriu, intr-un spatiu accesibil publicului si sa-l transmita catre mass-media centrala sau locala dupa caz.

La alin. 2 din Legea 52 se specifica faptul ca administratia publica este obligata prin lege sa aduca la cunostinta publicului anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea spre analiza, avizare si adoptare de catre autoritatile publice.

Anuntul va cuprinde o nota de fundamentare, o expunere de motive sau, dupa caz, un referat de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, textul complet al proiectului actului respectiv, precum si termenul limita, locul si modalitatea in care cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ. (N.B. Proiectul de hotarare, Nota de fundamentare si expunerea de motive care fac obiectul Hotararii nr. 156 nu au fost publicate pe SITE-ul Consiliului judetean cu 30 de zile inainte de adoptarea actului normativ, conform Legii 52.) Iata, asadar, in principal, pe ce se bazeaza contestatia inaintata de catre presedintele Asociatiei de locatari nr.29.

In ciuda acestor evidente, asa cum ne-au obisnuit de multi ani incoace, liderii Consiliului Judetean neaga faptul ca ar fi incalcat vreun act normativ si la data de 11 ianuarie 2006, conducerea C.J. Giurgiu trimite catre Asociatia de locatari nr. 29 un raspuns la adresa nr. 1573, cu urmatorul continut: "Referitor la adresa dumnea-voastra nr. 1573 din 13.12.2005, prin care ne solicitati relatii cu privire la publicitatea proiectului Hotararii nr. 156/2005 a Consiliului Judetean Giurgiu, va comunicam ca nu au fost incalcate prevederile art. 6 din Legea nr. 52/2003. (sublinierea ne apartine!)

In sustinerea celor de mai sus va aducem la cunostinta ca procedura de publicitate a proiectului de hotarare a fost respectata atat prin afisare la avizier, cat si prin publicarea la punctul de informare electronic, aflate la sediul institutiei noastre, dovada fiind procesul verbal de afisare nr. 5625 din 25 octombrie 2005 (N.R. Dintr-o eroare, sau nu, data specificata pe adresa C.J.

Giurgiu a fost, probabil, 25 septembrie, peste care s-a tras pasta corectoare si specificata o data inexistenta in calendar, adica 25 octembrie 2005) al Directiei economico-administrative si anuntul privind publicitatea proiectului de hotarare privind stabilirea nivelului pretului de livrare pentru energia termica livrata populatiei municipiului Giurgiu prin sistem centralizat in scopul incalzirii si prepararii apei calde in perioada 1 ianuarie 2006 – 31 decembrie 2006. (N.R. Pana aici conducerea C.J. Giurgiu pare foarte sigura de ea, sustinand ca nu a incalcat in nici un fel legea. In urmatorul pasaj veti vedea cum se insinueaza sarpele indoielii.)

Va comunicam, de asemenea, ca in situatia in care veti ataca in contencios administrativ hotararea in cauza, si aceasta va fi suspendata sau anulata, nu veti avea nimic de castigat, ci dimpotriva, pretul de livrare a energiei termice ar fi cel stabilit de catre A.N.R.E., respectiv 190, 423 RON/Gcal, fara a mai fi subventionat.". (Cu alte cuvinte, dai in mine, dai in tine, dai in fabrici si uzine!) Adresa este semnata de Victor Boiangiu, presedinte CJ Giurgiu, si Nicolae Guta, director executiv adjunct al institutie.

Fara a se lasa intimidat de subtila amenintare din finalul adresei, presedintele Asociatiei nr. 29 este decis sa atace in contencios administrativ buclucasa hotarare.

De altfel, o adresa similara celei trimisa catre consiliul Judetean Giurgiu a fost trimisa, tot la data de 13.12.2005 si Prefecturii Giurgiu, de la care nu a primit nici un raspuns pana la data de 18.01.2006, depasindu-se, iata, cele 30 de zile in care petitionarului trebuie sa i se dea un raspuns. Avem in fata o noua incalcare a legii.

De data aceasta din partea unei instututii care are ca principala sarcina sa vegheze la respectarea legilor. In mod firesc, prefectul judetului, daca a intrat in posesia adresei inaintata de Asociatia de locatari nr. 29, ar fi trebuit sa-si precizeze pana acum pozitia, iar in eventualitatea in care ar fi constatat ca cele afirmate sunt reale, firesc ar fi sa initieze domnia sa demersurile in justitie. Pana atunci, este de vazut daca si alte asociatii de locatari vor avea curajul sa conteste Hotararea nr.156, invocand nerespectarea Legii 52/2003.