Ultimul concurs contand pentru Campionatul National de Motocros a avut loc recent la Reghin, pe pista din apropierea Padurii Rotunde. Pentru Humi Racing Team, organizatorul cursei, urmeaza sarcina dificila a omologarii noului teren care se va construi in locul celei utilizate acum.

Campionatul National de Motocros si-a programat cea de-a doua etapa la Reghin. A fost motivul pentru care pista a putut fi utilizata pana acum si nu au fost interzise antrenamentele, caci runda figura in calendarul competitional al federatiei si nu mai putea fi scoasa de acolo. Existenta acestei piste a suscitat dispute vii in cadrul comunitatii locale.

Apropierea de cimitirul din zona si zgomotul produs de motociclete a fost cauza diferendului care a dus pana la urma la decizia conducerii orasului privind mutarea pistei, in ciuda faptului ca sportivii ar fi fost de acord sa nu mai organizeze antrenamente in perioadele in care aveau loc inmormantari.

Prea multe plangeri au fost insa inregistrate la Primaria Reghin, incat s-a ajuns la compromisul ca autoritatea locala sa ofere un alt teren in locul celui pe care pista a functionat pana acum.

Asadar a fost un fel de cantec de lebada, un capat de drum. Nu putea insa sa fie nereusit din punctul de vedere al organizarii caci cei de la Humi Racing Team au tinut ca totul sa mearga ca... pe roate! Si asa a fost, spre deliciul spectatorilor, veniti in numar mare pentru a viziona competitia iubitorilor de senzatii tari.

Categorii si conditii

Campionatul national, desfasurat sub egida Federatiei Romana de Motociclism programeaza in fiecare etapa curse in categoriile de 50 cmc, 65 cmc, 80 cmc, 125 cmc si 250 cmc. La acestea se adauga concursul amatorilor.

La Reghin, concursul a beneficiat de conditii meteorologice excelente, doar dupa amiaza au avut parte concurentii de o mica ploaie care a avut si consecinte, cativa concurenti au cazut, dar nici una dintre aceste accidente nu au avut urmari grave. In total s-au inscris sportivi de la 16 cluburi din tara.

Cea mai spectaculoasa lupta a avut loc, dupa cum era si previzibil, in cadrul categoriei de 250 cmc. A fost, de asemenea, interesant de urmarit concursul amatorilor: la aceasta cursa numarul celor care s-au intrecut a fost de 25.

In ceea ce priveste rezultatele concursului, la 50 cmc primul loc a fost ocupat de Baciu Alex Cristian, de la Steaua General Turbo Bucuresti. Un alt sportiv al aceluiasi club a terminat castigator in concursul motocicletelor de 65 cmc, este vorba despre David Catana.

Balazs Istvan, de la Ivan Motor Odorheiu Secuiesc a castigat concursul rezervat motocicletelor cu capacitatea cilindrica de 80 cmc. La 125 cmc primul loc a fost ocupat de catre Elias Julian Raduta, iar la 250 cmc de catre Valentin Raduta, ambii legitimati la Top Cross TCS Ciolpani.

Gazdele si premiul special

Dintre sportivii clubului gazda, Humi Racing Team Reghin Christian Biernatek a obtinut rezultatul cel mai bun, el terminand pe locul al 4-lea concursul in categoria de 125 cmc. De remarcat performanta reusita de Tordai Robert pentru care acesta a fost al doilea concurs din cariera. El a terminat pe locul al 9-lea. De asemenea Szak?cs Nimr?d, prezent in prima lui cursa a sosit pe pozitia a 10-a.

In clasa de 80 cmc Bianca Biernatek a sosit a 8-a, ea primind un premiu special din partea organizatorilor, fiind singura concurenta printre baieti. Filimon Ervin Eugen a terminat pe locul al 8-lea la amatori, iar Smart Brasov a primit premiul pentru a fi participant cu cea mai numeroasa delegatie