Iubitorii cailor putere pe doua roti au motive de intristare in aceste zile. Marti, 16 aprilie, un buldozer a intrat pe pista de motocross amenajata la Padurea Rotunda, distrugand suprafata acesteia. Reprezentantii S.C. Humi din Reghin au fost la fata locului, obtinand dovezi clare cu privire la daunele suferite de pista.

"Nu stim ce sa credem, pista a fost construita din finantare proprie, Primaria ajutandu-ne doar pentru obtinerea autorizatiilor. Locuitorii au depus plangeri ca zgomotul produs de motoare e deranjant, dar am decis mutarea pistei. Banuim ca Primaria a fost cea care a trimis buldozerul", au declarat surse din cadrul S.C.Humi.

Contactat telefonic, primarul Nagy Andras a negat implicarea Primariei in aceasta actiune.

Proprietarii de locuinte din apropierea pistei au declarat ca "intr-adevar, zgomotul motoarelor deranjeaza, dar nu am adus nici un buldozer", altii "probabil cei de la Primarie au adus utilajul". Cert este ca pista in acest moment este impracticabila, iar noua pista nu va fi realizata prea curand. Pana atunci, furia motoarelor va trebui descarcata in alte locuri decat Padurea Rotunda.

Motocrossul este ramura cea mai tanara a sportului pe doua roti. A aparut in Franta la inceputul anilor '50, cand sportivii alergau pe motociclete pe un teren accidentat. Prin spectaculozitatea sa, acest gen de competitie a devenit foarte indragit atat de sportivi cat si de public.

Cu timpul, constructorii de motociclete au facut modificari si au adaptat atat cadrul cat si motorul motocicletelor de strada acestui gen de teren. Pistele de motocross au o lungime minima de 1750 m si sunt facute din materiale naturale.

Atat largimea traseului cat si inaltimea sau unghiul trambulinelor este bine stabilit in regulament si trebuie sa asigure pe cat posibil securitatea concurentilor si a spectatorilor. Pe un circuit de motocross viteza medie admisa este de 50 km/ora si de aceea pe langa trambuline sunt prevazute si multe curbe de diferite forme, urcusuri sau coborasuri abrupte.

Concurentii pleaca de pe aceeasi linie de start si alearga in doua manse cate 30 minute plus doua ture care sunt cronometrate.