6,3 miliarde lei vechi pentru masini la o institutie bugetara. Regia Autonoma de Administrare a Domeniului Public si Privat are nevoie de VW Touareg. Printre celelalte bijuterii achizitionate de RAADPP se numara trei Peugeot-uri si doua VW. Directorul Berche se tine de glume nesarate.

La inceputul acestui an, Regia Autonoma de Administrare a Domeniului Public (RAADPP) a anuntat ca organizeaza o licitatie pentru achizitionarea a cinci autoturisme berline si una de teren. Dupa finalizarea licitatiei, la inceputul acestei luni RAADPP, care este o regie subordonata Consiliului Judetean, si-a innoit parcul auto cu sase autovehicule, “una si una”.

Va reamintim ca RAADPP este o institutie bugetara, care traieste din banul public.

Bijuterii auto

Concret, RAADPP a achizitionat cinci masini, cinci bijuterii pe patru roti: un Volkswagen Touareg Mountain 2.500 cmc TDI /174 CP, trei Peugeot 407 STCF 2.0 HDI - tractiune fata, un Volkswagen Passat 1.9 TDI - tractiune fata, si un Volkswagen Passat 2.0 TDI 4 Motion - tractiune integrala.

Pretul total platit de RAADPP pentru cele cinci bijuterii este de 182.330 euro, adica aproape 6,38 miliarde lei vechi: cate 27.263 euro pentru cele trei Peugeot, 43.623 euro pentru VW Touareg, 26.365 euro pentru VW Passat 1.9 si 30.552 euro pentru VW Passat 2.0. Preturile sunt cu TVA si asigurarea Casco inclusa si masinile vor fi platite de catre RAADPP in rate, sistem leasing. Bijuteriile vor fi folosite ca masini de serviciu de catre angajatii RAADPP.

Nesimtire

Peugeot 407 este considerata ca fiind o limuzina, in adevaratul sens al cuvantului. Peugeot 407 este definita ca o limuzina sport, in care luxul si confortul se impletesc ideal cu o serie de caracteristici sportive. Constructorul francez a creat “407” ca o varianta pentru BMW Serie 5 sau Mercedes E Klasse. RAADPP a platit pentru cele trei “407” cate 27.263 euro.

VW Passat este tot o limuzina, modelul 2.0 TDI 4 Motion - tractiune integrala, fiind considerat varful de gama.

In ceea ce priveste VW Touareg - varianta de echipare Mountain, acesta este visul oricarui sofer. VW Touareg este una din cele mai scumpe masini de teren, fiind un superlativ al modelelor 4x4.

Desi, atat directorul RAADPP - Ioan Berche, cat si presedintele Consiliului Judetean - Marius Nicoara, ne-au asigurat ca modelele achizitionate sunt fara nici un fel de dotari, anuntam cititorii ca VW Touareg Mountain, de exemplu, are in dotarile standard nu mai putin de 48 de dotari de vis, optionalele fiind pielea speciala “cricket”, senzorul de ploaie, sacul de schi si carligul de remorcare.

GAZETA mai are o veste pentru Berche: consumul bijuteriilor. “407” are un consum in oras / afara de 9/7 l, Passat-urile de 9,5/7, iar Touareg-ul de, atentie, 15/11 l. Iar banii de benzina vor fi suportati, bineinteles, tot din subventiile bugetare venite din buzunarul contribuabililor. RAADPP a aruncat banii contribuabilului pe o serie de limuzine si bijuterii de teren.

GAZETA va prezinta alaturat o serie de comparatii de pret. Ce a cumparat RAADPP si ce putea cumpara. Facem mentiunea ca modelele prezentate de GAZETA sunt aproape la fel de performante, dar, ce-i drept, mai putin luxoase. Si mult mai ieftine!

Uitucul Berche

GAZETA a dorit mai multe informatii de la persoana cea mai in masura sa ofere detalii, directorul RAADPP, Ioan Berche.

Desi GAZETA avea in fata Anuntul de atribuire de contract, document publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, act in care se specifica ofertantii castigatori, natura si cantitatea produselor care se vor livra de catre fiecare ofertant castigator, precum si pretul acestor produse, Ioan Berche a incercat sa eludeze adevarul.

Iata discutia, cel putin amuzanta, dintre GAZETA si “uitucul” Berche.

GAZETA: “Buna ziua si felicitari. Am inteles ca v-ati innoit parcul auto”

Ioan Berche: “Pai, de fapt…noi nu”

GAZETA: “Domnul Berche, exista un document oficial si public, aparut in Monitorul Oficial”

Ioan Berche: “Da, asa e”

GAZETA: “Cat ati platiti pentru cele patru masini?”

Ioan Berche: “Nu stiu asa din cap”

GAZETA: “Va spun eu: 6,3 miliarde lei vechi”

Ioan Berche: “6,3 miliarde lei vechi? De fapt sa stiti ca sunt doar 6,2 miliarde lei vechi”

GAZETA: “Da, probabil ca noi am calculat la un alt curs valutar. Dar ce masiuni ati cumparat?”

Ioan Berche: “Pai, nu le stiu asa din cap…”

GAZETA: “Domnul director, dar de ce ati avut nevoie tocmai de un Volkswagen Touareg, varful de gama?”

Ioan Berche: “Era nevoie. Avem deplasari la munte. La fel si in cazul celorlalte masini, Volkswagen-urile Passat”

GAZETA: “Deci stiti ce masini ati cumparat...”

Ioan Berche: “Evident. A fost o licitatie si oferta cu pretul cel mai scazut a castigat”.

“Era nevoie de innoirea parcului. Regia Autonoma a Domeniului Public si Privat trebuie sa se deplaseze in tot judetul si, din pacate, drumurile noastre nu sunt deloc bune” - Marius Nicoara, presedintele Consiliului Judetean Cluj

“Aveam nevoie de aceste masini. Anul trecut a venit la noi o delegatie din Spania si nu am avut masini cu care sa asiguram transportul. Ne trebuiau o serie de masini de teren, cu ajutorul carora sa putem merge pe drumuri de munte” - Ioan Berche, director Regia Autonoma a Domeniului Public si Privat”

Propunerea Gazetei

VW TOUAREG 2.5 TDI - 43.623 euro

Aro: 9.500 - 10.700 euro

Honda Crv: 30.000 euro

Hyundai Santa Fe: 30.000 euro

Jeep Wrangler Sport: 28.000 euro

Lada Niva: 11.000 euro

Land Rover: 30.000 euro

Mitsubishi Pajero: 35.000 euro

Nissan X Trail: 30.000 euro

Subaru Forester: 27.000 euro

Suzuki Grand Vitara: 27.000 euro

Toyota RAV 4, Land Cruiser: 30.000 - 40.000 euro

VW PASSAT 1.9 TDI - 26.365 euro, 2.0 TDI 4X4 - 30.552 euro

PEUGEOT 407 2.0 HDI - 27.263 euro

Alfa Romeo 147: 18.000 euro

Audi A3: 23.000 euro

Chevrolet Lacetti: 15.000 euro

Citroen C4 - C5: 15.000 - 20.000 euro

Dacia Logan: sub 10.000 euro

Daewoo Nubira: 11.000 euro

Fiat Stilo, Croma: 14.000-20.000 euro

Ford Focus, Mondeo: 15.000-18.000 euro

Hyundai Sonata: 22.000 euro

Nissan Primera: 20.000-25.000 euro

Opel Vectra: 20.000 euro

Renault Megane, Laguna: 15.000-20.000 euro

Seat Cordoba, Toledo: 15.000-18.000 euro

Skoda Octavia, Suberb: 15.000-25.000 euro

Toyota Corola, Avensis: 15.000-20.000 euro