Drumurile proaste alunga turistii si, in consecinta, dezvoltarea acestei ramuri economice este stopata, sustin specialistii Consiliului Mondial al Turismului si Calatoriilor (WTTC) intr-un studiu care vizeaza tara noastra.

In ultimii trei ani, cel putin judetul Cluj nu a investit in dezvoltarea infrastructurii nici un leu, aceasta informatie reiesind din statisticile publicate de Institutul National de Statistica (INSSE).

Proiecte au existat, insa acestea nu au ajuns inca sa prinda contur, chiar daca unele dintre ele au demarat deja. In plus, pe harta Romaniei, Clujul ocupa locul trei in topul destinatiilor ale turismului de afaceri. Clasamentul este dat si de numarul locurilor de cazare oferite si ocupate.

Fondurile structurale considerabile pe care Uniunea Europeana le va aloca pentru dezvoltarea retelei de drumuri se vor situa la un nivel de 1,26 de miliarde euro in perioada 2007-2013. "In acest context sunt necesare inca investitii in principalele rute catre Marea Neagra si catre orase ca Brasov, Sighisoara sau Sibiu, dar si in nordul Bucurestiului", explica specialistii WTTC.

Ei au subliniat ca dezvoltarea acestor artere de circulatie nu exclude nevoia si obligativitatea autoritatilor de a dezvolta drumurile de interes local si regional.

Si modernizarea aeroporturilor se impune ca o conditie importanta. Insa, in viziunea celor de la WTTC, aerobaza de la Sibiu este cel mai important punct aeronautic al Transilvaniei si ar trebui sa aiba prioritate in investitii.

In studiul respectiv, Clujul nu apare ca destinatie turistica propriu-zisa, desi ar exista cateva atuuri deloc de neglijat, cum ar fi centrele balneoclimaterice din Turda si chiar cel din Cluj, aflat in totala paragina. In prezent, ca destinatie de afaceri, Cluj-Napoca este deseori un oras sufocat, care nu-si poate primi turistii.

"Am avut de curand o delegatie de oameni de afaceri olandezi, membri si delegati ai ministerelor. Dar pentru a fi siguri ca vor avea locuri de cazare in luna mai, am facut rezervarile la hotel inca din ianuarie", a declarat reprezentantul Biroului de Afaceri Olandez, Grymhylde Galos.