Compania greceasca "Efklidis AEG" isi mentine contractul incheiat cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) cu privire la cele doua lucrari ample efectuate de aceasta in judetul Timis.

In cadrul unei intalniri dintre reprezentantii societatii elene si autoritati, s-a stabilit ca lucrurile trebuie sa mearga mai departe cu "Efklidis", pentru ca selectarea altor antreprenori ar tine pe loc santierele chiar mai mult decat o face deja constructorul grec.

Conducerea companiei straine sustine ca a intarziat atat de mult lucrarile la soseaua de centura a municipiului Timisoara si la drumul care face legatura cu al doilea municipiu, Lugoj, pentru ca au avansat un pret mic atunci cand au licitat, ca sa fie siguri ca primesc contractul. In plus, au intrat in dificultate din cauza deprecierii monedei japoneze fata de leul romanesc.

Finantarea proiectelor vine de la o banca japoneza, in proportie de 60 la suta, suma primita fiind in yeni.

La ultimele doua vizite ale premierului Calin Popescu-Tariceanu la Timisoara, acesta a criticat dur firma si a avansat ideea rezilierii contractului si chiar intocmirea unei liste negre, pe care sa fie trecute toate societatile care nu isi respecta angajamentele facute pe banii publici.

"Asemenea firme nu au ce sa caute in Romania si voi face in asa fel incat sa nu mai poata participa la licitatii", a spus seful Guvernului cu aceasta ocazie.

Cele doua tronsoane rutiere, de importanta majora pentru decongestionarea traficului greu din judet, sunt in intarziere cu aproape un an fata de termenul stabilit prin contract.

La soseaua de centura santierul trebuia terminat in iulie 2005, iar refacerea drumului natio-nal dintre Timisoara si Lugoj avea termen initial decembrie 2005, dar a obtinut o prelungire de un an, pentru ca s-a schimbat tehnica de realizare. Ambele proiecte sunt realizate intr-un stadiu de sub 40 la suta.