Prima impresie pe care o incerci la apropierea de piata de masini din marginea orasului este ca fiecare muresean incearca sa scape de propria masina. Sute de masini aliniate pe randuri de sute de metri lungime isi asteapta cumparatorii.

De la Volkswagen-ul anilor '60, chiar si Moskviciuri, masini despre care doar cei mai batrani isi mai amintesc, pana la ultimele modele de BMW, oferta este peste asteptari. Iar cand e vorba despre Dacii, sunt din abundenta. "Este Dacie de proprietar, nu a facut niciodata taxi si este in stare buna.

O vand cu 73 de milioane si pot astepta si o luna dupa bani", ne-a spus Petre Gorcea, un barbat la 50 de ani care este in piata a opta saptamana consecutiv si tot nu a reusit sa "scape" de Dacia Combi, masina de proprietar, asa cum o defineste.

De fapt "proprietar" este un cuvant cheie atunci cand vrei sa vinzi o Dacie sau un Matiz, pentru multe dintre ele au fost tarsaite pe drumurile orasului ani buni, carand clientii diferitelor firme de taximetrie. Ori cine vrea sa cumpere o asemenea masina?

Preturi si suprapreturi

Un Audi "de prin '80" se vinde cu peste 4000 de Euro. Unul mai nou ajunge la peste 7000 de euro. De fapt aproape majoritatea "vechiturilor" straine se invart in jurul acestui pret. Iar atunci cand un vanzator prinde un musteriu, nu vrea sa il mai scape.

"Nu aveti bani suficienti? Veniti cu mine, luati banii si va aduc inapoi la masina cu care ati venit", ii spunea unui potential cumparator, proprietarul unui Ford, cu o linie veche, dar cu un estetic placut. Pretul era "doar" 7.400" de Euro.

Intr-un loc al pietei, erau frumos aliniate Renault-uri argintii, Fiat-uri, Citroen si Mazda, ale caror preturi oscilau intre 7.000 si 7.500 de euro, incat a alege intre ele devenea foarte complicat. "Masinile astea sunt foarte diferite intre ele, incepand cu motorul lenes sau puternic si terminand cu dotarile.

Cei care le vand cer toti sume foarte mari comparativ cu pretul lor real, dar daca vrei chiar sa cumperi incepi si te targui, mereu se mai scade ceva din pret. Cam asa merge piata. dar trebuie sa fi meserias ca sa nu te pacalesti. Nu vi singur de capul tau in piata sa iti iei masina", ne-a lamurit Zoltan, care din cate spunea, cumpara masini la un pret mai mic, le repara si le revinde. Si asa mai face si el ceva bani…

Duminica dimineata, poate peste o mie de targumureseni au infruntat ploaia si au iesit in piata de masini. Printre cumparatori, dar si printre doritorii de achizitii noi si printre gura-casca se puteau vedea cateva figuri cunoscute ale orasului. Ne-am pierdut si noi prin multime, am vazut masini si preturi incredibile, iar la sfarsit am ramas cu o intrebare, nelamurita.

De ce oare, cand saloanele auto din oras, au oferte de masini noi noute si cu garantie doi ani, la preturi sensibil egale cu cele cerute in piata auto pe masini uzate deja, masini ale caror vicii nu le cunoastem, preferam totusi sa le cumparam pe acestea din urma? Ce fel de rationamente ne indeamna sa o facem?