Viceprimarul democrat Dorel Borza vrea sa atace in contencios administrativ hotararea Consiliului Local Timisoara de prelungire a contractului de asociere al municipalitatii cu firma de publicitate "News Outdoor", fosta "Exclusiv Media".

La ultimul plen, democratii s-au zbatut degeaba minute intregi sa isi convinga colegii de la alte partide ca este ilegal sa atribui un contract fara licitatie publica.

Este vorba despre un proiect privind suplimentarea numarului de amplasamente pentru refugii de calatori in statiile de transport in comun si a numarului de panouri publicitare, contract semnat in 2000. Printr-o clauza, firma isi anunta dorinta de a-si extinde oferta, adica pentru 50 de refugii, adica pentru statiile de transport in comun, firma sa poata amplasa 50 de panouri publicitare.

La votul din plen, doi democrati au votat contra, unul s-a abtinut, iar cel mai vehement dintre ei, Ovidiu Ciuhandu, a votat, de nervi, pentru proiect. In discutii a intervenit si vicele Borza, care a acuzat ca votarea proiectului initiat de primarul Gheorghe Ciuhandu ar fi un jaf pe banii publici.

Ieri, la sediul PD, Borza si-a metaforizat ideile si acuza acum de "haiducii pe banii timisorenilor". "Masina de vot PPCD-PSD-PNL-PRM a calcat in picioare dorinta noastra de a se face un lucru legal", spune Borza, care vrea sa apeleze la instanta de judecata pentru ca hotararea sa fie anulata.

Motivatia lui Borza este ca se incalca regulamentul de publicitate stradala, aprobat de CLT in 2005, unde se mentioneaza ca este nevoie de licitatie publica.

Viceprimarul, care este "la cutite" cu edilul Ciuhandu, a cuantificat si gaura din bugetul local: "Un panou publicitar se inchiriaza cu 300 dolari/luna. Prin aceasta asociere, bugetul local castiga doar 50 dolari/luna, iar pierderile pentru intreg contractul se ridica la 600.000 de dolari".

Gheorghe Ciuhandu a explicat, in plen, ca acest contract nu intra sub incidenta aceluiasi regulament, pentru ca exista semnata o clauza din anul 2000, iar daca este nevoie de licitatii acestea se vor face pentru alte 280 de amplasamente libere.

Aceasta nu este prima sedinta cand democratii au fost atat de ofensivi cu acest proiect. De altfel, in decembrie 2005, cand a fost introdus pe ordinea de zi, a generat in mediatizatul scandal al ilegalitatilor din publicitatea stradala din Timisoara.

Chiar de la inceput, alesii PD si viceprimarul Dorel Borza au fost acuzati ca intorc spatele firmei amintite pentru ca deputatul PD Radu Lambrino, finul lui Borza, nu mai era angajat al "Exclusiv Media". Opozitia democrata este cel putin ciudata si in conditiile in care refugiile pentru calatori au fost suport serios pentru democrati in campania electorala din 2004.

Pe de alta parte, Lambrino declara ca, pe cand lucra la acea firma, a cerut in mai multe randuri extinderea contractului semnat in anul 2000, dar i s-a spus ca acest lucru nu se poate face decat prin licitatie publica. Borza neaga ca vehementa sa si a consilierilor ar avea legatura cu faptul ca finul sau are afaceri in acelasi domeniu de activitate.