David Ciceo conduce Aeroportul Cluj-Napoca din anul 1995, ocupand functia de director general prin participarea la concursul organizat de Ministerul Transportului. Absolvent al Facultatii de Aeronave Bucuresti, Ciceo se poate mandri cu un MBA (Master of Bussines Administration) la Open University din Marea Britanie si cu obtinerea recenta a titlului de MBA la Concordia University din Montreal.

Pe langa activitatea din cadrul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo este si presedintele Asociatiei Aeroporturilor din Romania.

Daca saptamana trecuta ati putut afla ce se intampla in spatele usii pe care scrie “Cabinetul Presedintelui Consiliului Judetean Marius Nicoara”, saptamana aceasta GAZETA a schimbat scena politica cu peisajul Aeroportului International Cluj-Napoca.

Pe fondul pregatirilor intense pentru organizarea editiei aniversare a Mitingului Aviatic ce a avut loc weekend-ul trecut si pe fondul curiozitatii care o defineste, GAZETA a dorit sa afle ce trebuie sa faca David Ciceo, directorul general al Aeroportului, intr-o zi obisnuita de munca.

Mai mult, pe langa monitorizarea activitatii profesionale, GAZETA “a tras de limba” angajatii Aeroportului cu privire la caracterul uman al lui David Ciceo.

“Mama” pentru pasageri

Daca alesii nostri din administratia locala se confrunta aproximativ cu aceleasi probleme cotidiene, munca unui director de Aeroport International incepe dimineata si nu se stie niciodata cand se incheie pentru ca avioanele zboara zi si noapte. Ora 9 AM. GAZETA ajunge in biroul lui Ciceo.

Pentrul el, ziua de munca a inceput deja cu un interviu pentru un post de televiziune local la prima ora a diminetii. Odata cu intrarea in orar a curselor charter, curse care transporta turisti in strainatate pe baza unui pachet oferit de catre agentiile de turism, lui Ciceo munca la aeroport ii ocupa practic toata ziua, uneori chiar si noaptea.

In intervalul de timp 6.30 AM si 23.30 PM zboara minim un avion cu destinatia Bucuresti si patru avioane cu destinatii internationale. Astfel, 21.000 de mii de pasageri trec prin Aeroportul International Cluj-Napoca in fiecare luna.

Pentru fiecare din acestia, Ciceo trebuie sa supravegheze si sa coordoneze activitatea tuturor sectoarelor Aeroportului pentru putea asigura astfel un zbor linistit si lipsit de incidente. Pasionat de munca pe care o face, Ciceo are puterea de a o lua de la capat cu noi probleme in fiecare zi, reusind astfel sa obtina “OK-ul” comisiei aeriene de experti din cadrul UE.

Rezolvari fulger

Telefoanele suna continuu. Prin biroul lui Ciceo se perinda reprezentanti din cadrul brigadei antidrog, seful personalului si Corina Florian, directorul economic al Aeroportului Cluj-Napoca.

Pe langa rezolvarea unor probleme de ordine interioara, Florian si Ciceo pun la punct trimiterea unor acte catre Consiliul Judetean Cluj in vederea obtinerii unei teren din vecinatatea Somesului care sa serveasca nevoilor de expansiune ale aeroportului.

In continuare, se alcatuiesc invitatii pentru intalnirea anuala a Asociatiei Aeroporturilor din Romania care va avea loc la Cluj in data de 27 iulie. Telefonul suna din nou. De data aceasta, o problema a companiei Tarom care are unele defectiuni la un avion aflat in Grecia si care ar putea incurca programul de zbor. Totul pe sistem fulger, in timp ce toata lumea se misca ca pe rotile.

Intre timp, pe aeroport aterizeaza un charter din Italia si inca un avion ce deserveste ca posta aeriana. Aeroportul arata ca un ceas elvetian, personalul stie ce are de facut, dovada vie ca in ultimii ani s-a facut treaba.

O zi obisnuita

Urmeaza o sedinta cu totii angajatii in vederea Mitingului Aviatic. Fiecare angajat al aeroportului primeste o instiintare cu locatia exacta in care isi va desfasura activitatea. Totul trebuie planificat in cel mai mic amanunt, caci orice greseala s-ar putea plati cu o tragedie.

Angajatii parasesc sala de sedinte in timp ce Ciceo continua stabilirea programului pentru Mitingul Aviatic impreuna cu Voicu Constantin, directorul general al Aeroclubului Roman si staff-ul aeroportului. Se reia sedinta cu Florian, punandu-se la punct proiectul ce trebuie trimis Ministerului Transporturilor in legatura cu a doua etapa de lucrari ce se desfasoara la aeroport.

Urmatorul punct pe agenda zilei de munca il constituie stabilirea intalnirii Consiliului de Administratie al Aeroportului pentru ziua de 21 iunie la ora 11.00.Cu toate ca agenda e incarcata, Ciceo o considera doar o zi obisnuita. Atmosfera e relaxata, dar profesionala. Responsabilitatea pe care si-o asuma fiecare angajat al aeroportului prin simpla prezenta la munca se vede clar.

Intre programarile de aterizare si decolare, pista este libera. Avioanele si parasutistii de la Mitingul Aviatic isi fac incalzirea.

Ciceo, iubit de angajati

Lupinguri, acrobatii, un spectacol inedit care iti taie respiratia. Iuliu Pop, seful operational din cadrul Aeroportului International Cluj-Napoca si totodata un pilot cu peste 20 de ani de zbor, ma introduce in repertoriul glumelor de aviatie. “Stiti cum se spune in aviatie, trebuie sa fii apt sa pilotezi, nu sanatos la cap!”.

Dupa antrenament, aterizarile continua, angajatii aeroportului intrand din nou in priza.

Pentru Ciceo e momentul sa sune pentru a verifica daca toti cei invitati la Mitingul Aviatic au primit instiintarea cu privire la eveniment, ca tribuna oficiala este amplasata, ca fortele de ordine sunt instruite corespunzator si ca toti angajatii care nu ar trebui sa lucreze sambata au fost anuntati ca prezenta lor este necesara in ziua de sambata incepand cu ora 7.30 AM pentru a asigura din toate punctele de vedere mitingul aflat la cea de-a zecea editie. Cat priveste caracterul lui Ciceo, acesta este un profesionist agreat de angajati, o persoana care a inteles ca “fara laptop si avioane nu se mai poate trai”.

Chiar daca ziua a fost extrem de agitata, Ciceo se bucura ca a scapat de cele pana la zece ore suplimentare pe care le petrecea in fata laptopului cand se pregatea pentru MBA la Concordia University din Montreal. Aeroportul inseamna o continua provocare, dar Ciceo e mai mult decat pregatit sa-i faca fata