Demiterea lui Gheorghe Dobre din fruntea Ministerului Transporturilor l-a adus in postul de ministru pe Radu Berceanu. Desi numirea lui a fost contestata inclusiv din interiorul PD, Berceanu si-a intrat in atributii. A inceput cu un val de demiteri. Apoi a inceput reanalizarea contractelor atribuite pe vremea PSD. De curand, a mers in inspectie la autostrada Transilvania.

Cu privire la acest proiect, ministrul a promis ca Bechtel va fi finantata fara probleme, dar nu mai vrea intarzieri. In aceste conditii, s-ar putea ca autostrada, ce va avea o lungime de 415 kilometri, sa fie finalizata la termen.

Reporter: Ati fost acuzat de spalare de bani ca administrator la firma SC Parky SRL Craiova. Cum comentati acuzatiile respective din partea anumitor politicieni?

Radu Berceanu (R.B.): Am dat toate explicatiile la vremea respectiva. Lia Vasilescu a depus tot felul de acte la parchet. Situatia e clara. SC Parky a fost dizolvata in 2000.

Rep.: Ce motive au stat la baza demiterii directorului general al Aeroportului International “Aurel Vlaicu” din Baneasa, Eugen Ciocan?

R.B.: Aceleasi motive care au stat la baza numirii lui. Nu vreau sa comentez acest fapt.

Rep.: Poate fi considerat si un repros la adresa fostului ministru?

R.B.:Da.

Rep.: Vor mai fi demiteri?

R.B.: Vor fi atatea demiteri cate va fi nevoie. Cine nu isi face treaba cum trebuie, va fi demis. Inclusiv din cadrul Companiei Nationale a Autostrazilor. Am nevoie doar de putin timp sa cunosc situatia. Pana acum am fost parlamentar. Acolo sunt de 15 ani, cunosc foarte bine situatia. Aici sunt doar de doua saptamani.

Rep.: S-a afirmat ca nu faceti parte din grupul de „admiratori” ai lui Basescu. Exista tensiuni intre dumneavoastra si presedinte?

R.B.: Am fost numit in functia de ministru. Nu cred ca asemenea supozitii, cum ca ar fi tensiuni intre mine si Traian Basescu, isi au rostul in acest caz.

Rep.: Ce se va intampla cu expropriatii, in cazul autostrazii Transilvania?

R.B.: O sa mai purtam discutii si cu primarii din zona, adica o sa incercam sa ii mobilizam pe toti cei din administratia locala si sa ii facem sa inteleaga ca pana la urma ne facem greutati singuri. Interesul lor va fi sa treaca autostrada pe aici si nu sa-i dea prietenului Georgica un teren exact pe unde trece autostrada, pentru ca apoi sa faca alte lucruri.

Rep.: Vor fi nemultumiri?

R.B.: E un obiectiv care va aduce bunastare si in timpul lucrarilor, nu cred ca vor mai fi foarte multi care sa se planga ca n-au de lucru, decat puturosii, care n-au de lucru in toate tarile, din toate timpurile.

Rep.: Credeti ca va fi finalizata autostrada?

R.B.: Daca lucrurile merg bine, cred ca va fi terminata la termen, in 2012. Daca se vrea, se poate demonstra ca si in Romania se lucreaza dupa sistem american. Avem un an si jumatate intarziere. Sunt convins ca, daca lucrurile vor continua ca aici, vom recupera.

Dupa ce demareaza sectoarele si vedem cum evolueaza lucrurile, vom avea o intalnire cu reprezentantii Bechtel pentru a incerca sa grabim lucrarile. Noi venim cu finantarea, cu sprijin de la Prefectura, de la primarii, cu utilitati si exproprieri. Suntem pregatiti cu banii, iar ei cu utilajele si munca. Cel mai important e ca ambele parti sa isi onoreze angajamentele.

Rep.: Ce aveti de reprosat firmelor straine care lucreaza drumurile romanesti?

R.B.: Daca vor sa fie platite in euro, sa lucreze ca pentru euro. Adica, Strabag si Alpine, nemteste, si ca in Austria, Astaldi si Todini, cum lucreaza ei in Italia, nu cum lucreaza aici, nu mai e acceptabil. Am discutat si cu reprezentantii companiei Bechtel despre calitatea lucrarilor la Autostrada Transilvania si sper ca aceasta sa faca o treaba americaneasca.

Rep.:Ce se va intampla cu tronsonul Efklidis AEGEK? Va fi reabilitat?

R.B.: Le place extraordinar. La inceput, in contract, se stabileste o suma de bani, termene si o calitate, iar apoi, pe parcurs, termenul se prelungeste, calitatea o ia in jos, iar banii in sus. Grecii sunt cam la 1-1,5% dupa doi ani. De fapt acolo nu se lucreaza. M-as mira sa fie ceva schimbari in curand. Trebuie reziliate contractele.

Decat sa mai stam, mai bine constatam acum ca nu sunt in stare. Poti sa le mai pui pioneze pe scaun, dar nu e o solutie. Nu va puteti imagina cat de tare s-au specilizat in explicatii!