Alexandros Galiatatos, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat in exclusivitate pentru „Replica” de Constanta ca regreta acum toate eforturile pe care le-a depus pentru salvarea defunctei televiziuni MTC. „Mie imi pare rau ca m-am bagat in povestea asta cu MTC.

Eram sigur ca voi reusi sa o salvez, dar in ultimul moment cineva de la Ministerul Justitiei a convins-o pe Monica Macovei sa nu accepte ordonanta de Guvern pe care am initiat-o pentru trecerea MTC la Ceronav”, ne-a marturisit Galiatatos. „E acolo, in preajma doamnei Macovei, o directoare care are un dinte pe tema asta.

Nici in ziua de azi nu am aflat cine a fost”, a continuat demnitarul, care a dat si verdictul final: „Nu au vrut nici macar sa ne lase s-o vindem. MTC a murit definitiv”. Povestea MTC a generat nenumarate controverse de-a lungul timpului, iar interesele obscure ale unor afaceristi precum si dezinteresul unor demnitari au „oferit” acestei televiziuni o moarte urata.

Pesedist fanatic, Ralu Filip, seful Consiliului National al Audiovizualului, si-a dat seama la un moment dat ca MTC nu are ce cauta in mass-media si i-a ridicat licenta. Interesant este ca Filip a constatat acest lucru doar dupa ce PSD a pierdut alegerile si nu inainte.

„Ralu Filip a spus ca a fost o greseala acordarea licentei catre MTC si dupa ce PSD a pierdut alegerile i-a retras-o”, ne-a declarat Galiatatos. Lucrurile sunt foarte complicate, iar dosarul existent la Parchet in acest moment incearca sa limpezeasca apele afacerii MTC, desi secretarul de stat a recunoscut ca este extrem de putin probabil sa se descopere vreun vinovat.

Punctul nevralgic al acestei povesti sta in modul in care Cristi Burci, investitorul privat al MTC, a folosit cele 5 milioane de dolari investiti de stat in aceasta afacere (prin CFR, Administratia Portului Constanta, CFR Marfa SA si Aeroportul Otopeni), in conditiile in care boss-ul de la Prima a venit doar cu un milion, prin firma Romanian Investment Development si aparatura televiziunii.

Din datele de la dosar se stie sigur ca aceasta aparatura nu a valorat in nici un caz 5 milioane de dolari, ceea ce inseamna ca Burci a folosit toti acesti bani ca pe un credit extrem de avantajos: a dat inapoi exact cat a primit, dar intre timp s-a putut folosi dupa bunul plac de banii statului.

„Operatorii portuari una spun si alta fac”

O alta problema este cea a salariilor restante ale angajatilor, care au ramas neplatiti dupa ce MTC a dat faliment. Surse ministeriale sustin ca cele peste 3 miliarde de lei vor putea fi recuperate doar de la stat, angajatii urmand sa dea in judecata Ministerul Transporturilor pentru a-si recupera banii.

Si pentru ca tot a venit vorba despre nereguli, Galiatatos a punctat si problema muncii la negru din Portul Constanta. „Teoretic, munca la negru este pe cale sa fie eradicata din punct de vedere legislativ, practic, situatia e mai complicata”, ne-a declarat secretarul de stat.

Si asta se datoreaza atitudinii duplicitare a majoritatii operatorilor portuari, care se plang de mama focului de concurenta neloiala creata prin angajarea la negru, dar in acelasi timp angajeaza ei insisi astfel de muncitori. „E mai greu sa faci ceva, daca operatorii una spun si alta fac”, a concluzionat Galiatatos.