Compania greaca a castigat licitatia internationala organizata de Ministerul Integrarii Europene pentru reabilitarea statiunilor Luna Ses din judesul Satu Mare si Borsa din Maramures. Proiectul a fost aprobat in anul 2004.

Lucrarile ar fi trebuit sa fie terminate in luna iulie, dar acest lucru nu s-a intamplat. Doar circa patru la suta din totalul lucrarilor sunt gata.

Intarzierea se datoreaza firmei grecesti. Insa cei care ar putea pierde banii sunt autoritatile din Romania.

Angajatii Ministerului Integrarii Europene au obtinut din partea Comisiei Europene o amanare a termenului final de executie a lucrarilor pana in luna octombrie. Efklidis ar trebui sa prezinte un grafic de executie a lucrarilor in doua saptamani.

Autoritatile locale insa nu au reusit sa stea de vorba cu reprezentantii firmei grecesti. Unul dintre directori le-a spus ca este bolnav iar altul ar avea agenda prea incarcata.

Valoarea proiectului de mordernizare a celor doua statiuni este de 147.000 de neuro. 80 la suta din acesti bani provin din bugetul Uniunii Europene.

Cea mai importanta sosea, paralizata de Efklidis

Efklidis nu este la prima teapa de acest fel. Firma greceasca a procedat la fel si in judetul Cluj.

Compania a castigat licitatia pentru modernizarea drumului national dintre Cluj-Napoca si Dej. Si acest proiect dateaza din anul 2004.

Drumul ar fi trebuit sa se transforme dintr-un drum national intr-unul european expres. Numai ca de la inceputul primaverii, lucrarile se desfasoara in ritm de melc.

Soseaua la care lucreaza Efklidis este cea mai importanta din nordul Transilvaniei. Ea insa este paralizata din pricina lucrarilor care par abandonate.

Prefectul de Cluj, Alin Tise, a cerut firmei grecesti sa grabeasca ritmul lucrarilor. Cererea prefectului a fost insa ignorata cu gratie de compania greaca.

In aceste conditii, exista posibilitatea rezilierii contractului cu Efklidis.