Despre Serviciile Comerciale Romane, patronate de Stefan Vuza, oficiali ai AVAS spun ca a depus doar o scrisoare de intentie, dar nu a participat la procesul de privatizare. Vuza neaga insa acest lucru si ne-a declarat ca procesul de privatizare nu a inceput inca.

Prima masura pe care AVAS doreste sa o ia privitor la Tractorul Brasov este disponibilizarea a 1000 de oameni cu plata unor salarii compensatorii.

Oficiali ai AVAS ne-au declarat ca SCR-ul lui Vuza a depus doar o scrisoare de intentie, dar nu a participat la procesul de privatizare. Mai mult, in competitia cu SCR, indienii de la Mahindra&Mahindra au avantajul experientei in domeniu.

Totodata, exista zvonuri potrivit carora societatea Tractorul ar fi privita de “investitorul” Vuza drept una imobiliara, intentionand astfel sa schimbe domeniul de activitate al societatii.

Pe de alta parte, Vuza sustine ca procesul de privatizare de la Tractorul nu a inceput inca, ca reactie la declaratiile oficialilor AVAS care spun ca SCR a depus doar o scrisoare de intentie.

“Dorim sa producem tractoare la Brasov si nu vrem sa facem din terenul fabricii o afacere imobiliara. Am depus scrisori de intentie din sase in sase luni si asteptam sa se reia procesul de privatizare”, a spus Vuza.

Dupa suspendarea negocierilor pentru privatizare, ca urmare a problemelor generate de ajutorul de stat si datorita unor declaratii venite din partea unor lideri politici si sindicali, compania indiana Mahindra&Mahindra mai este interesata doar de cumpararea modulelor functionale ale societatii Tractorul Brasov, sustine E. Iordache, director comunicare in cadrul AVAS.

AVAS a insistat pentru continuarea negocierilor cu Mahindra&Mahidra deoarece este singura firma producatoare de tractoare care a facut o oferta pentru Tractorul.

Acest fapt ofera AVAS certitudinea ca fabrica brasoveana va putea produce in continuare tractoare si nu va fi mutata in afara orasului pentru a elibera terenul, deosebit de interesant pentru investitorii imobiliari.

In acest moment, in afara de Mahindra&Mahidra, de preluarea fluxului viabil de la Tractorul, o societate cu datorii foarte mari, nu se intereseaza decat& Atlassib, firma specializata in transportul de persoane, Serviciile Comerciale Romane din Cluj-Napoca, societate care a depus o scrisoare de intentie, dar nu a participat la procesul de privatizare, Grupul Inter Agro-Wine, care doreste doar preluarea unor active independente pe care le si nominalizeaza, MYO-O, care a participat la procesul de privatizare, dar a avut punctaj mai mic decat Mahindra&Mahindra Class-Germania, reprezentata prin Peter Schmidt SRL.

Privatizarea Tractorul Brasov e in mainile AVAS care acum a initiat si a supus spre aprobare Guvernului un Memorandum pentru schimbarea strategiei de privatizare a firmei pornind de la situatia economico-financiara critica in care se afla societatea astazi: datorii totale de 747,9 milioane lei noi, pierderea neta previzionata pe 2006 de 139 milioane lei noi, fata de cca 110 milioane lei noi in 2005, furnizorii de utilitati anunta ca vor sista livrarea catre Tractorul Brasov a electricitatii si gazelor din cauza neplatii facturilor curente, pierdere de cca 3.000 euro/tractor exportat si comenzi doar pentru 400 tractoare destinate consumului intern.

In aceste conditii, AVAS a inclus in memorandum solutiile pentru redresarea societatii si a propus un plan de viabilizare prin care urmareste trei directii. In primul rind e vorba de restructurarea activitatii si reducerea numarului de personal.

Conform programului de restructurare prezentat de conducerea societatii, restrangerea si externalizarea unor activitati ar insemna si disponibilizarea cu plata platilor compensatorii in baza Ordonantei de Urgenta nr. 8 din 2003 a aproximativ 1.000 de salariati. Listele pentru disponibilizari voluntare au fost deschise ieri.

A doua directie de viabilizare propusa de AVAS este comasarea activitatii de productie prin crearea unui modul compact si viabil format din Fabrica de tractoare (montaj) si, optional, Fabrica de turnate - forjate.

In prima etapa vor fi vandute activele care fac parte din fluxul viabil de productie al societatii. Prin caietul de sarcini cumparatorul se va obliga la mentinerea obiectului de activitate pe o perioada de minim 5 ani si la preluarea unui numar de salariati.

A treia directie vizeaza vanzarea suprafetei din patrimoniul societatii ce va ramane neutilizata.

Suprafetele ramase neutilizate, dupa vanzarea fluxului viabil, fie se vor transfera Consiliului Judetean Brasov, pentru constituirea unui Parc industrial, in baza legii nr.490 din 2002, ceea ce ar rezolva ulterior si problema sociala, fie vor fi vandute in cadrul unui proces de lichidare, sumele obtinute fiind utilizate pentru diminuarea datoriilor societatii catre creditori.

Conducerea Tractorul Brasov refuza sa dea orice informatie privind privatizarea fabricii, deoarece AVAS detine peste 70 la suta din actiunile firmei si e ca atare singura institutie abilitata sa vorbeasca despre aceasta privatizare.