Reprezentantii Ministerului Finantelor Publice intentioneaza sa execute silit sediul Societatii Comerciale de Constructii Feroviare Moldova. Compania este detinuta de controversatul om de afaceri Maricel Popa.

Constructii Feroviare Moldova a fost preluata de Maricel Popa in toamna anului trecut. In momentul privatizarii, compania avea datorii de 600 de miliarde de lei.

Intre timp, acestea au trecut, asa ca reprezentantii Ministerului Finantelor Publice au decis sa execute silit cel mai important activ al societatii. Este vorba chiar de sediul ei, situat langa Pasarela CFR Alexandru din Iasi.

Executia silita ar urma sa fie facuta prin procedura darii in plata. Concret, in schimbul datoriilor neachitate, cladirea va intra in patrimoniul statului roman.

Deja, Ministerul Agriculturii a pus ochii pe cladirea cu pricina. In ea ar urma sa fie instalate Centrul Regional de Plati pentru Agricultura si Pescuit si Oficiul Judetean de Plati pentru Dezvoltare Rurala.

Tot acolo ar urma sa fie transferata si Agentia de Plati si Interventie in Agricultura.

Constructii Feroviare Moldova are sase subunitati. De pilda, pe langa santierul din Iasi, mai detine santiere la Campulung Moldovenesc si la Roman.

Compania este urmasa fostului Serviciu de Lucrari Speciale al CFR. Acesta a fost infiintat in anul 1950.

Proprietarul pachetului majoritar de actiuni de la Constructii Feroviare Moldova, Maricel Popa, este unul dintre cei mai influenti oameni de afaceri din regiune. Averea sa este estimata la circa 30 de milioane de dolari.

Maricel Popa mai detine pachetul majoritar de actiuni al companiei Omega Tehnoton, care are drept nucleu o fosta fabrica de stat. Tot el mai detine companii precum Moldoforest, pe care a preluat-o tot de la statul roman.

Ministerul Transporturilor, zana buna a afacerilor lui Popa

O alta afacere a lui Maricel Popa este Antrepriza de Lucrari, Drumuri si Poduri. Societatea este implicata intr-o serie de procese cu Primaria Iasi si cu Primaria Pascani.

Maricel Popa, ale carui afaceri au inflorit in timpul guvernarii PSD, a acceptat sa asfalteze strazi din Iasi si din Pascani, la cererea fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea. Valoarea lucrarilor depaseste 40 de miliarde de lei.

Acesti bani trebuiau platiti dupa alegeri. Numai ca acest lucru nu s-a mai intamplat.

Maricel Popa a dat in judecata autoritatile locale din Iasi si din Pascani. Pentru ca la Pascani, reprezentantii Consiliului Local spun ca nu au cu ce sa il plateasca, Maricel Popa cere drept despagubire sediul Primariei.

O alta companie a lui Maricel Popa a facut afaceri frumoase cu ministerul lui Miron Mitrea. Tehnoton a furnizat echipamente pentru modernizarea stadionului Rapid Bucuresti.

De asemenea, in anul 2001, Tehnoton a vandut CFR scaune din plastic la pretul de 6,3 milioane de lei vechi bucata. Contractul a fost semnat de fostul director al CFR, Vasile Tulbure.

Un alt proiect primit de companiile lui Marcela Popa este proiectul SAPARD legat de asfaltarea localitatii Comarna. El a semnat contractul dupa ce lucrarile au fost abandonate de castigatorul licitatiei internationale, compania greceasca Athenaiki.