Directorul general al Sapte Seri, Andras Kovacs, a anuntat ca revista a finalizat restructurarea filialelor proprii, proces inceput in februarie. Sapte Seri a renuntat la contractele de franciza incheiate cu societatile din orasele in care apare, in favoarea crearii unor echipe proprii, care sa asigure o abordare unitara la nivel national.

Ca efect al restructurarii, Sapte Seri si-a dublat numarul de angajati si a impus aceleasi standarde de calitate in cele opt orase de aparitie ale sale, plus editia de munte.

In momentul de fata, revista dispune de o retea de filiale locale in orasele Cluj-Napoca, Pitesti, Craiova, Timisoara, Targu Mures, Iasi, Brasov (inclusiv editia de munte distribuita in Sinaia, Predeal, Azuga, Busteni si Poiana Brasov), a spus Kovacs.

Procesul de renuntare la francize a inceput din 2005, cand au aparut primele semnale de alarma ce puneau in pericol imaginea impusa de-a lungul celor opt ani de existenta a ghidului.

Managementul defectuos, precum si sistemul de franciza au permis concurentei, publicatia similara 24-FUN, sa imite, inca de la lansare, conceptul Sapte Seri si sa mearga pana la a-si inlocui echipa deficienta cu oameni recrutati din Sapte Seri.

Noile conditii impuse de Sapte Seri vechilor colaboratori nu au fost pe placul acestora, drept urmare s-a renuntat la acestia, iar, in cazul editiilor din Pitesti, Craiova si Timisoara, acestia au ales sa isi pastreze specificul, trecand la concurenta, la 24-FUN, a recunoscut Kovacs. Este vorba despre o problema financiara intre Sapte Seri si firmele cu care aceasta lucra, pe plan local.

Aceste societati au incetat colaborarea locala cu Sapte Seri, apoi angajatii acestora au decis sa treaca in echipa noastra. Un exemplu sugestiv este cel de la editia din Oradea, a precizat conducerea 24-FUN.

Dezvoltare progresiva

24-FUN, autodenumit cel mai tare ghid din Romania, este o publicatie informativ-culturala saptamanala de tip city-guide, editata de Bazar Media, o companie a Grupului de Presa Academia Catavencu.

Potrivit datelor proprii, publicatia, cu un concept editorial realizat de personalitati din mass-media si din show-biz-ul romanesc, se distribuie gratuit in Bucuresti, intr-un tiraj de 60 000 de exemplare. Revista si-a extins reteaua in Cluj-Napoca, Timisoara, Arad, Brasov, Iasi si Constanta. Printre personalitatile care scriu in 24 FUN se numara Andrei Gheorghe, Mircea Toma, Dan Chisu, Ioan T. Morar, Mihai Dobrovolschi, Giannina Corondan.

Sapte Seri este un ghid saptamanal de informatie culturala si de petrecere a timpului liber, cu o echipa formata la Brasov, si distribuit gratuit, potrivit datelor acesteia, in 120 000 de exemplare, in opt orase si in 60 000 de exemplare la Bucuresti.

Conform aprecierilor acesteia, Sapte Seri Brasov si editia de munte au inregistrat un tiraj de 30.000 exemplare, in timp ce publicatiile similare, Zile si Nopti si 24 Fun, au un tiraj de 25 000, respectiv 20 000 de exemplare. Cititorul revistei este activ, calator, cu varsta cuprinsa intre 18 si 40 de ani, insetat de noutate, arta si valoare.

Cealalta revista de profil, Zile si Nopti, cu sediul la Brasov, se bazeaza si ea pe sistemul de franciza, dezvoltand 14 editii in 29 de orase din Romania.

Parerea cititorilor

Cand a aparut, B-24-FUN a rupt in doua Sapte Seri pentru ca avea editoriale mici, amuzante si usor de citit, cu semnaturi cunoscute dedesubt. Unde mai pui ca majoritatea oamenilor care semnau lucrau si la Academia Catavencu, deci cititorul se simtea automat flatat, ca doar cine n-o stie p-aia cu cititorii nostri sunt mai inteligenti decat ai lor. De curand, B-24-FUN s-a schimbat in 24-FUN.

Nasol. Numele ramasese singura chestie care mi se mai parea inspirata, spune Cristian. Iata si alte opinii: Trebuie sa spun ca doua din brosurile distribuite pe gratis mi se par utile. Imi place ceea ce scrie in ele, despre evenimente diferite, precum si adrese si descrieri ale unor localuri. Acestea sunt Sapte Seri si B-24-FUN.

Ultima imi place cel mai mult, pentru ca are si articole saptamanale, de autori interesanti, printre care celebrul showman Andrei Gheorghe. Dar o singura chestie ma deranjeaza. Nu gasesti critici in aceste publicatii. Nu vezi ceva de genul Barul La Cucu are un aspect bun si berea dulce, dar deservirea e naspa.

De fapt, nu prea gasesti nici descrieri, sa-ti spuna cel putin ce reprezinta localul respectiv. Rasfoind 24-FUN, nu mi se pare mai interesant decat celelalte. Design-ul este acceptabil (adica peste revistele concurente locale), dar mai slab decat la Zile si Nopti. Diferenta o fac editorialele: 24-FUN are mai multe si sunt semnate de persoane publice (nu cred ca sunt lideri de opinie).

Pentru aceste editoriale il citeam pe Internet, cand exista doar editia de Bucuresti (mi se pareau mult mai interesante atunci). Cat despre aciditatea cu care isi caracterizeaza concurenta directa, cred ca devine ceva obisnuit la ?catavenci?. Cel mai important, concurenta creste pe acest segment, pentru ca putine companii (locale) isi permit sa cumpere spatiu pentru ad-uri (reclame - n.

red.) in toate aceste reviste, si poate ca, datorita concurentei, vom beneficia de produse mai bune.