A doua seara a festivalului de la Mamaia a debutat cu acelasi Horia Brenciu pe post de bufon alaturi de o domnisoara Consuela plina de citate din Goethe, Marx, Napoleon si alti „prieteni“ ai festivalurilor de muzica usoara.

Problemele de sonorizare care luasera startul vineri, chiar la recitalul trupei Proconsul, probabil intr-o incercare de a-l face de ras pe ginerele Bodo sub privirile socrilor Traian si Maria Basescu, au dat batai de cap concurentilor la sectiunile Creatie si Interpretare atat sambata, cat si duminica.

Multi dintre participanti au fost pe punctul unei crize de nervi pentru ca nu erau auziti de public si de juriu - un juriu prezidat de Madalin Voicu, mai vesel si mai plin de viata ca niciodata, si unde Cristian Zgabercea a fost piesa centrala la capitolul seriozitate.

Costumul la patru ace al lui Cristian Zgabercea a fost repede trecut in umbra de vestimentatia DJ-ului Vali Barbulescu, acesta aparand cu o sapca pusa invers si o pereche de blugi care i s-ar fi potrivit mai bine presedintelui Consiliului Judetean Constanta, Nicusor Constantinescu, prezent si el la tribuna oficiala.

Jovial, pus pe glume si cu zambetul pe buze, Nicusor Constantinescu a uitat un pic de atmosfera stresanta din CJC si s-a dat la barfa cu toti cei din jur. In lipsa presedintelui Romaniei Traian Basescu, presedintele Camerei Deputatilor Bogdan Olteanu a fost prezentat cu mare tam-tam de idolul femeilor trecute de prima tinerete din public - „inegalabilul“ Horia Brenciu.

La asa prezentare, asa raspuns: Bogdan Olteanu a salutat publicul prezent cu unduiri gingase ale mainii, la fel cum fac colegii lui in Camera la votarea unei legi in orele premergatoare week-end-ului.

Revenind la festivalul in sine, piesele prezentate de concurenti in a doua parte a sectiunilor Creatie si Interpretare au fost, valoric, sub cele din prima seara, doar Alina Sorescu si trupa Alb/Negru ridicandu-i pe cei prezenti in picioare.

In rest, un imitator al lui Marcel Pavel in varianta cu plete si mult par pe piept scos la vedere, multe domnisoare cu voce, dar fara prezenta scenica si o trupa cu prezenta scenica, dar fara voce.

Seara a fost incheiata cu un recital al fostelor glorii de la Mamaia, un „Remember“ pentru cei nostalgici si un spectacol diferit pentru tinerii crescuti in spiritul „Liberty Parade“.

Corina Chiriac a aparut cu o fustita gen Andre, Carmen Trandafir, sexy ca intotdeauna, a luat ochii barbatilor din primele randuri, Madalina Manole a promis un nou album pana la sfarsitul anului ,iar Oana Sarbu, trecuta de perioada „anilor de liceu“, a preferat un cantec lent de prezentare, pe gustul romanticilor, dar si al celor micuti care aveau nevoie de un pretext pentru a adormi.

Cat despre partea masculina a recitalului, Adrian Enache, Mihai Constantinescu si Ovidiu Komornic au fost preferatii celor prezenti.

Travestitul Naomi, la un pas sa fie batut in fata scenei

Travestitul Naomi, un Magellan al persoanelor cu diverse orientari sexuale, a fost pe punctul de a pleca de la festival cu un machiaj natural dat de unul din spectatorii prezenti sambata seara la Mamaia. Naomi nu a trecut de faza preselectiei la sectiunea Interpretare si s-a multumit cu un loc in tribune.

Langa el, fotoreporterul „Replica”, impreuna cu un cunoscut al sau, urmareau recitalul Madalinei Manole. La finalul recitalului, Naomi s-a aplecat cu gesturi gen „Basic Instinct“ catre cei doi tineri avand un dialog specific filmelor pentru adulti. „Buna, din ce grup sunteti voi?”, a intrebat languros Naomi.

„Suntem din Al-Quaida”, a sosit prompt raspunsul enervat al reporterului „Replica”. Naomi nu s-a lasat intimidata asa usor si a continuat: „Of, poate in seara asta va fac teroristii mei!”. Si asta nu a fost tot. La cateva minute dupa aceea, Naomi a revenit cu replici proaspete, cerand un foc la tigara pe care o tinea in mana.

In acel moment, unul din cei doi a sarit ca ars, fiind cu greu potolit in incercarea de a-l trimite pe Naomi in lumea viselor. Dupa ce spiritele s-au calmat, cei doi tineri au parasit linistiti Teatrul de Vara, iar Naomi a ramas cu tigara neaprinsa, in asteptarea unui print fermecat.

Dragos Chircu, castigatorul marelui premiu

In ultima seara a festivalului, membrii juriului Mamaia 2006 au cerut reprezentantilor mass-media in conferinta de presa organizata in dupa-amiaza zilei de ieri ca premiile anuntate sa nu fie dezvaluite.

Cu toate acestea, in emisiunea „Premiile inainte de gala”, prezentatorul Catalin Maruta a spus publicului prezent in sala, dar si concurentilor faptul ca toti participantii la cele doua sectiuni aflasera deja castigatorii. Astfel ca premiul I la sectiunea Creatie a fost castigat de compozitorul Ionel Tudor cu piesa „Aproape de cer”, interpretata de trupa Provincialii.

Celalalt premiu I, dar si trofeul Mamaia 2006 a fost atribuit de catre juriul format din specialisti, dar si de catre Consiliul Judetean Constanta, tanarului Dragos Chircu, cu piesa „De dragul tau”, semnata de compozitorul Andrei Tudor.

Pe langa premiile amintite au mai fost acordate diplome speciale din partea TVR, Radiodifuziunii Romane, Radio Constanta, Premiul special Teo Peter, premiul de excelenta artistica Madalin Voicu, dar si premiul Fundatiei Ion Voicu. Mai mult, o noutate in acest an a fost premiul presei, care de fapt au fost doua, deoarece doi dintre concurenti au fost la egalitate.

Unul dintre premiile speciale le-a luat si compozitorul Mihai Alexandru, care a declarat pentru Replica de Constanta: „Imi pare rau doar ca nu am luat nici in acest an marele trofeu”.

Pentru Cristian Zgabercea, Mamaia 2006 a fost ultimul festival pe care il organizeaza

Desi pana la conferinta de presa organizata inaintea Galei, toti membrii juriului de specialitate s-au declarat multumiti de tot ceea ce au facut pentru festivalul din acest an, lucrurile au luat o intorsatura deosebita, cel putin in unele cazuri.

Asa se face ca, in finalul festivalului, membrii juriului nu au mai putut rabda si au ales sa vorbeasca despre problemele pe care le intampina organizatorii legendarului festival. „Au aparut probleme aparent inevitabile. Chiar daca in acest an festivalul a atins un maxim, nu a ajuns acolo unde mi-as fi dorit.

De exemplu, selectii ar fi putut fi organizate in fiecare mare oras din tara, dupa care marea confruntare sa aiba loc pe scena de la Teatrul de Vara din Mamaia. De aceea, de anul viitor o sa se ocupe altcineva”, a declarat Cristian Zgabercea, directorul Directiei de Cultura din cadrul Consiliului Judetean Constanta. „Trebuie sa existe cineva care sa vina cu idei noi.

In plus, nu exista nici sponsori pentru un spectacol de amploare”, a mai spus Cristian Zgabercea. Tot acesta a mai afirmat faptul ca scena de la Mamaia este pregatita in acest moment sa-i primeasca in concurs si pe BUG Mafia si Parazitii.

Madalin Voicu, suparat pe cei care se cred mari artisti, dar care nu au curajul sa cante live.

Presedintele juriului din acest an, Madalin Voicu, a declarat ca este foarte nemultumit de faptul ca toti cei care se cred mari artisti nu au de fapt curajul sa dovedeasca acest lucru. „Conditia pe care am impus-o sunt orchestra si interpretarea „live”, ceea ce ii sperie pe concurenti.

Si asta in conditiile in care scena Festivalului Mamaia ar putea fi o rampa de lansare, dar si de recunoastere a muncii”, a declarat Madalin Voicu.

Din culise:

• Adrian Romcescu si-a incuiat masina - un Jeep Land Rover -, desi isi uitase cheile in contact. Vreo 5 oameni, printre care si un politist, s-au chinuit sa-i deschida un geam. Gurile rele spun ca acesta ar fi fost si sub influenta acoolului.

• Aura Urziceanu, ocupata cu pregatirile concertului, si-a neglijat sotul pe tot parcursul serii, iar acesta ii facea semne disperate pentru a-i capta atentia. Totodata, Aura Urziceanu, una dintre vedetele care au inmanat premii, a confundat Consiliul Judetean Constanta cu Colectivul Judetean Constanta, caruia i-a si multumit pentru organizarea festivalului.

• Reprezentantii Elenya Beauty se plangeau prin culise ca au cabinele arhi-pline si abia mai pot face fata.

• Horia Brenciu a declarat pentru „Replica” faptul ca nu a mai avut emotii in timpul prezentarii, dar ca il trec o sumedemie de furnicaturi prin tot corpul inainte de recital.