Capitala Culturala de anul viitor va aduce Sibiului nu doar faima si evenimente culturale, ci si o multime de oprtunitati de afaceri. De la organizarea de evenimente pana la servicii si locuri de cazare, comunitatea de afaceri din Sibiu va avea numai de prosperat.

Cand vine vorba de Sibiu Capitala Culturala, si in ultima vreme se vorbeste tot mai des despre ea, cei mai multi oameni se gandesc la piese de teatru, la concerte si la festivaluri. Foarte putina lume se gandeste insa si la oportunitatile de afaceri pe care Capitala Culturala le ofera.

Prima oportunitate pe care oamenii de afaceri sibieni au zarit-o a fost asigurarea unui numar suficient de locuri de cazare pentru afluxul de turisti care este asteptat anul viitor la Sibiu. Drept dovada, numarul mare de hoteluri care sunt in prezent in constructie sau care se afla in renovare. Si acesta este doar inceputul.

“Comunitatea de afaceri sibiana si din tara trebuie sa sesizeze toate oportunitatile. Vor inflori acele afaceri care au patroni suficient de inteligenti sa poata profita de nisele de piata”, ne-a declarat Cristian Radu, coordonatorul general al programului Sibiu Capitala Culturala Europeana 2007.

Pe langa hotelurile care rasar acum ca ciupercile dupa ploaie vor avea de castigat si firmele care ofera servicii de catering, organizeaza evenimente, excursii, inchiriaza masini, firmele de transport pe plan local sau national si chiar si cele care inchiriaza toalete publice.

“Este exceptional ce se construieste acum si mai ales ca se fac hoteluri la standarde inalte”, a mai spus Cristian Radu.

Micii intreprinzatori

Chioscurile de bere si mici, vanzatorii de suveniruri, magazinele tip fast-food si altele au putut fi vazute la tot pasul pe perioada recent incheiatului Festival Medieval de la Sibiu. Aceste mici afaceri, care nu necesita un plan de dezvoltare complicat vor lua o amploare uriasa anul viitor, daca e comparam si nivelul la care se vor desfasura aceste evenimente.

Cei care au o idee de acest gen si vor sa o puna in practica nici nu trebuie sa se complice prea mult. In cadrul primariei Sibiu exista Centrul de Informare pentru Cetateni care are si acest scop. Oricine are o astfel de idee pot merge acolo si cere informatii despre cum poate ajunge ea in strada, la cumparator. Exista acolo pliante, texte informative si toti pasi detaliati care trebuiesc urmati.

Tot aici se depune si documentatia necesara pentru primirea avizelor de mici comercianti. Actele ajung de aici la Serviciul Corp Control Comercial care, dupa verificare datelor si stabilirea taxei, acorda autorizatia. Indiferent de ideea pe care o aveti, micile afaceri au prosperat dintotdeaua pe langa marile evenimente si cele de anul viitor nu vor face exceptie.

Banii din spatele scenei

Festivalul International de Teatru, Festivalul Art Mania, de Antropologie Populara si altele sunt doar cateva exemple despre cat de incarcat va fi anul 2007 din punct de vedere al programului cultural. In spatele acestor evenimente, se afla insa o adevarata armata de muncitori si firme gata sa profite pe urma necesitatii de organizare.

Montarea si amenajarea locatiilor, in care operatorii care au proiecte culturale selectate se vor desfasura, vor fi contractate din Sibiu, iar cererea de astfel de firme specializate va fi una uriasa, tinandu-se cont de faptul ca anul viitor vor fi cateva zeci de astfel de evenimente zilnic. Firmele care vor asigura materia prima pentru organizare vor fi deasemenea avantajate.

Vor fi la mare cautare firmele care fac productie de profile de fier, de mase plastice si textile si lemn, intr-un cuvant: decoruri. Odata stabilita scena, pasul urmator este aducerea tuturor echipamentelor tehnice.

Din acest punct de vedere, cele mai castigate vor fi firmele care furnizeaza si inchiriaza echipamente audio, video si lumini pentru un concert si care pot asigura si echipa care sa le gestioneze. Multe din proiectele selectate pentru Capitala Culturala nu vin si echipamentul sau cu oamenii din spatele scenei, ci se va prefera inchirierea lor.

Nu in ultimul rand, un eveniment din cadrul Capitalei Culturale va avea nevoie de mediatizare si publicitate, pentru a iesi in evidenta intre atatea altele. Astfel, tipografiile, firmele care realizeaza printuri, afise, caiete program, precum si cele care se ocupa de design vor fi foarte ocupate in perioada urmatoare.